Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ha deze forumridder ontbrak nog ! Ik dacht al, waar zit hij 2 paginas lang... maar er zijn nog zekerheden in het leven!

Comment

• Dus een benzinemotor tunen is ok? Want jah.. die roet niet..?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Het meest afgrijselijke aan een diesel vind ik ook die zwarte rook. Met een DPF is dat compleet verleden tijd. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat iemand dat verwijdert, enerzijds voor het zicht, maar anderzijds ook voor de slechte lucht. En alvast op voorhand mijn welgemeende excuses dat ik als autoliefhebber wat begaan ben met het milieu.
        Ik snap je punt volledig.
        Maar ik heb dat indertijd laten verwijderen omdat ik kortere afstanden begon te doen.
        Normaal was mijn traject 2 x 45 km, ideaal dus voor een diesel.
        Echter is dit door verandering van werk naar 2 x 10 gegaan. En m'n DPF raakte heel snel vol, en was dus ook bijna altijd aan het regenereren.
        Koppel zoiets aan het feit dat ik sowieso al wou chippen, ja dan is de beslissing snel gemaakt om de DPF mee te verwijderen. Zeker omdat ik geen zin heb om een nieuwe DPF aan te schaffen.
        En daar komt nog eens bij dat het een 'coolere' sound + extra pk's geeft, en ge zijt een jong gastje, tsja...

Nu goed, je antwoord dan waarschijnlijk 'als je een diesel koopt weet je dat je de DPF erbij moet nemen'.
        True.

Komt er op neer dat ik beide standpunten snap. Al heb ik minder begrip voor een DPF delete bij mensen waarbij het niet nodig is (waarbij dus de DPF nog in goeie conditie is).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
          Ha deze forumridder ontbrak nog ! Ik dacht al, waar zit hij 2 paginas lang... maar er zijn nog zekerheden in het leven!
          Stoere uitspraak, had ik zelf nooit opgekomen! Prettige dag nog!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
            Dus een benzinemotor tunen is ok? Want jah.. die roet niet..?
            Jakkel heeft het puur over de DPF, uit al zijn reacties heb ik nog niet echt afgeleid dat hij 100% tegen tunen is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Ik snap je punt volledig.
              Maar ik heb dat indertijd laten verwijderen omdat ik kortere afstanden begon te doen.
              Normaal was mijn traject 2 x 45 km, ideaal dus voor een diesel.
              Echter is dit door verandering van werk naar 2 x 10 gegaan. En m'n DPF raakte heel snel vol, en was dus ook bijna altijd aan het regenereren.
              Koppel zoiets aan het feit dat ik sowieso al wou chippen, ja dan is de beslissing snel gemaakt om de DPF mee te verwijderen. Zeker omdat ik geen zin heb om een nieuwe DPF aan te schaffen.
              En daar komt nog eens bij dat het een 'coolere' sound + extra pk's geeft, en ge zijt een jong gastje, tsja...

Nu goed, je antwoord dan waarschijnlijk 'als je een diesel koopt weet je dat je de DPF erbij moet nemen'.
              True.

Komt er op neer dat ik beide standpunten snap. Al heb ik minder begrip voor een DPF delete bij mensen waarbij het niet nodig is (waarbij dus de DPF nog in goeie conditie is).
              Je moet je niet meer verantwoorden, Bimmer. U vergeef ik dat, jij bent immers mijn vriendje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Je moet je niet meer verantwoorden, Bimmer. U vergeef ik dat, jij bent immers mijn vriendje.

Plus het feit dat ik de DPF in de V70 laat zitten

Comment

Plus het feit dat ik de DPF in de V70 laat zitten
                  Oooh, helemaal mijn vriendje!

Comment

Jakkel heeft het puur over de DPF, uit al zijn reacties heb ik nog niet echt afgeleid dat hij 100% tegen tunen is.
                    Jakkel is helemaal niet tegen tunen, hij is gewoon hypocriet. Tunen van zijn motor (db killers verwijderen bvb.) en modificaties aanbrengen aan zijn koersfiets mag wél, maar iemand anders die zijn auto laat chippen is volgens hem illegaal bezig

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Volledig mee eens, terwijl een DPF vroeger nog een 'lapmiddel' was en de integratie in het blok verre van ideaal bleek, heb je met nieuwere wagens daar veel minder last van. Gebruik je een diesel voor langere ritten mee te doen, krijg je er normaal geen last meer mee. Maar moest je er problemen mee krijgen snap ik volledig dat je dat ding eruit laat halen.
                    Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                      Jakkel is helemaal niet tegen tunen, hij is gewoon hypocriet. Tunen van zijn motor (db killers verwijderen bvb.) en modificaties aanbrengen aan zijn koersfiets mag wél, maar iemand anders die zijn auto laat chippen is volgens hem illegaal bezig
                      Heb ik ooit gezegd dat alles wat ik doe legaal is? Dacht het niet grote jongen. Kan je me even uitleggen waarom je mij dan een hypocriet noemt? Bedankt alvast.
                      Btw, een koersfiets 'tunen' lijkt me nog steeds legaal te zijn. Maar met uw fietsfobie begrijp ik zo'n uitspraak van u wel.

Comment

• Toch nog even een stokje gooien : als je problemen hebt met de DPF die te snel vol zit wegens te korte afstanden, heb je de verkeerde brandstof gekozen
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Één post van "TK" en de poppen zijn weer aan het dansen.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Toch nog even een stokje gooien : als je problemen hebt met de DPF die te snel vol zit wegens te korte afstanden, heb je de verkeerde brandstof gekozen
                            Nagel op de kop!

Comment

Toch nog even een stokje gooien : als je problemen hebt met de DPF die te snel vol zit wegens te korte afstanden, heb je de verkeerde brandstof gekozen
                              Daar gaan we weer.

Jij laat je te veel beïnvloeden door de regering en hun massa hypnose.
                              den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Daar gaan we weer.

Jij laat je te veel beïnvloeden door de regering en hun massa hypnose.
                                Ah ja? Kijk een naar mijn wagenpark, dan zie je meteen dat dat niet zo is Ik betaal ook mooie taksen hoor en particulier hé, niet op de firma.
                                Ik heb nog nooit diesel gereden op 30j autorijden, simpelweg omdat mijn gebruik daar niet voor geschikt is. Was ik beïnvloedbaar geweest, ik had in het verleden zeker diesel gekocht.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ah ja? Kijk een naar mijn wagenpark, dan zie je meteen dat dat niet zo is Ik betaal ook mooie taksen hoor en particulier hé, niet op de firma.
                                  Ik heb nog nooit diesel gereden op 30j autorijden, simpelweg omdat mijn gebruik daar niet voor geschikt is. Was ik beïnvloedbaar geweest, ik had in het verleden zeker diesel gekocht.
                                  Ik heb enkel uwen stok wat verder gesmeten.
                                  Als ge ne stok smijt moet je het reageren aan de anderen overlaten en genieten. :d
                                  den borre

Int3x0r

Comment

Ja, dus ik moest mijn 118d weer weg doen omdat ik na 7 maand bezit van werk verandert was?
                                    Dat wil zeggen dat ik op 4 jaar tijd 5 wagens mocht kopen met de brandstof diesel - naft - diesel - naft - diesel.
                                    Je stelling klopt in sommige gevallen, maar verre van alle.

Comment

Ik dacht dat Bimmer zijn post nochtans vrij duidelijk was.
                                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ja, dus ik moest mijn 118d weer weg doen omdat ik na 7 maand bezit van werk verandert was?
                                        Dat wil zeggen dat ik op 4 jaar tijd 5 wagens mocht kopen met de brandstof diesel - naft - diesel - naft - diesel.
                                        Gewoon met de fiets gaan werken, ik doen da ook!

Anders is de naft te duur voor mij en kan ik het niet betalen

Mijn volgende wordt dan een 3-cilinderke dat na een chipbeurt van 100pk naar 5 miljoen pk gaat met dezelfde betrouwbaarheid!
                                        Last edited by kefkie; 15/06/2015, 10:19.
                                        BMW X5 45e

Comment

Dat begrijp ik, natuurlijk. Maar je kan ook vast werk zoeken

Comment

Working...
                                          X