Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Past dit dan op elk model of wordt dit achter de sportknop of iets dergelijks geprogrammeerd?

Sent from here
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• APR had dit toch al?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
        Past dit dan op elk model of wordt dit achter de sportknop of iets dergelijks geprogrammeerd?

Sent from here
        Als een wagen een sportknop heeft en achter die sportknop zitten andere mappen (niet enkel gasrespons) dan kan je daar een tuning achter plaatsen (bevoorbeeld bij de megane RS)
        Dit is iets dat algemeen al redelijk veel werd toegepast.

Maar wagens zoals een golf 5 GTi bevoorbeeld hebben geen sportknop.
        Bij deze wagen gaan we de vrije ruimte in de ECU ten volle benutten. Door een volledige hercodering van deze stuurdoos zijn we erin geslaagd om meerdere vermogensettings te coderen.
        Hierdoor kan u door een combinatie van bestaande knoppen uw “map” selecteren.
        Om het nog vollediger te maken hebben wij een systeem in deze multimapping ingebouw waardoor uw wagen volledig geblokkeerd wordt. Ook al wordt uw sleutel ontvreemd, ook al decoderen ze uw startblokkering, uw wagen zal in geen geval starten.
        Wat is er mogelijk?
        - 3 mappen met 3 verschillende vermogens
        - 3 mappen met 2 vermogens en anti diefstal
        - 4 mappen met 3 vermogens en anti diefstal

Op het filmpje werd de cruise control en rem als voorbeeld gebruikt.
        Momenteel hebben we dit gemaakt voor de 1.8T en de wagens gebaseerd op de golf 5 GTi motor en stuurdoos.
        Gezien er tal van versies zijn in deze stuurdoos gaan we al deze versies uitwerken (S3, cupra, Golf 6R,...)
        Als dit gedaan is gaan we de golf 6 basis maken enz.

Tevens hebben we onze ontwikkeling beschermd. Indien deze file op een of andere wijze in een andere wagen terecht komt zal deze wagen niet meer kunnen starten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
          APR had dit toch al?
          Inderdaad, vandaar dat ik het ook in de tekst schrijf dat het geen nieuwe uitvinding is.
          Enkele grote tuners zoals APR en Revlimit hadden dit al, maar begrijpelijk beschermen ze dit en willen ze dergelijke know how niet verkopen.
          Stel dat je dit van APR nam, moest je als klant dus ook met APR software rijden.
          Je haalt hier nu wel een naam boven dat je niet echt meer "een tuner" kan noemen he. Zij staan bij wijze van spreken 100 jaar voor op wat er in de algemene tuning gebeurt.
          Vele ingenieurs van Bosch etc worden door hen opgekocht om een volledig eigen systeem van programmatie te ontwikkelen. Waarvoor mijn hoed af!

Vanaf nu kan dit ook bij ons en uiteraard met software op maat hier bij ons afgesteld.
          Last edited by Geert DVX; 10/07/2015, 09:11.

Comment

• Dat lijkt mij wel handig. Kan er ook al rijdend geswitcht worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
              Dat lijkt mij wel handig. Kan er ook al rijdend geswitcht worden?
              Dit hebben we niet gedaan gezien de cruise control opnieuw geactiveerd wordt als de wagen rijdt.
              We hebben een oplossing gevonden om uw geselecteerde map te laten verschijnen in de boordcomputer met naam naar keuze (bevoorbeeld DVX map 1).
              Maar hierdoor was een extra hardware tooltje nodig wat de totaalprijs te duur maakt.

Wat nog belangrijk en verschillend is:
              Na het afleggen van het contact en terug aanleggen wordt de voorgaand geselecteerde map onthouden. (noodzakelijk voor anti diefstal)
              Last edited by Geert DVX; 10/07/2015, 09:16.

Comment

• Komt BMW ooit aan de beurt?

Comment

Komt BMW ooit aan de beurt?
                  Ik denk dat we dan al een paar jaar verder zijn. Als je weet hoe lang we voor de golf 5 basis bezig geweest zijn.
                  Binnen enkele maanden zijn al die versies klaar en dan golf 6.
                  Maar BMW zal het eerst volgende merk zijn na VAG. (indien de stuurdozen de mogelijkheid verlenen he)

Comment

• Hoe gevoelig zijn de 3.0 diesel motoren uit de cayenne (2010-2013, 245pk en 550nm) voor tuning? Stage 1 levert meestal 300pk en 630nm op, zijn hier frequent voorkomende problemen mee gekend of kan dit blok dit perfect aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                      Hoe gevoelig zijn de 3.0 diesel motoren uit de cayenne (2010-2013, 245pk en 550nm) voor tuning? Stage 1 levert meestal 300pk en 630nm op, zijn hier frequent voorkomende problemen mee gekend of kan dit blok dit perfect aan?
                      Mijn ervaring: zeer goede blokken. Tot op heden nog geen opmerkingen over opgevangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                        Hoe gevoelig zijn de 3.0 diesel motoren uit de cayenne (2010-2013, 245pk en 550nm) voor tuning? Stage 1 levert meestal 300pk en 630nm op, zijn hier frequent voorkomende problemen mee gekend of kan dit blok dit perfect aan?
                        Wat denk je nu dat een tuner gaat antwoorden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Gelukkig ben jij geen tuner.

Comment

Stel me anders dezelfde vraag over bevoorbeeld de 1.4 tjes in de golf 6.
                            Ben benieuwd of je voorspelling dan ook nog klopt...
                            Er zijn al redelijk wat mensen dat we met lege handen naar huis gestuurd hebben omdat de wagen niet in orde stond of omdat we hen op de hoogte brengen van bepaalde kwaaltjes.

Comment

• Of andere mensen die gekende kwalen kennen?
                              Allee over de BMW 2.0 diesel is veel gekend omtrent problemen dus die zou ik sowieso niet laten chippen.
                              Van de 3.0 TDI Van porsche weet ik niks

Comment

• 1. Niet alle 2.0d van BMW zijn probleemreeksen
                                2.de cayenne diesel is de Audi V6 diesel met wat eigen "input" een degelijk blok met weinig gekende problemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                  Ik ben geen tuner en die 3.0 TDI blokken zijn oersterk! Totaal geen problemen mee!! Is trouwens hetzelfde blok als in de Q7.

Comment

• Nope, geen problemen mee met die V6-blokjes in een A6 bvb. Vlot de 450dzd gepasseerd zonder problemen. 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Ik zou ook tegen iedereen zeggen dat het gezond is . Hoe ga je anders 600euro verdienen op een half uur.

Ik viseer geen tuners met deze antwoord dus geen bullshit over research kost geld en finetuning op de testbank of wij zijn langer bezig als een halfuur blablabla.

Comment

• Denk niet dat de chiptuning voor defecten gaat zorgen. Enkel met een sportieve rijstijl gaat er rapper slijtage zijn, maar slijtage =/= defect.

Comment

• Ik ben geen tuner , maar 600€ valt toch nog mee.
                                          Als ge efkes telt, meestal man of drie personeel dus al +_1d€ personeelskost, aankoop rollenbank ik dacht gehoord te hebben 100d€, huur/ lening gebouw, elec , verzekeringen, btw, belastingen, research, garantiegevallen, eventueel aankoop tuningfiles,.... En al wat ik nog vergeet.
                                          Alleen om uit uw kosten te geraken zul je er al een stuk of 4 per dag moeten doen

Comment

Working...
                                          X