Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Natuurlijk kunnen die dat, waarom niet. Kost misschien wel extra werk om in de buurt van een bepaald gevraagd vermogen te komen maar het kan perfect. Niet willen lijkt mij niet zo klantvriendelijk maar niet uitgesloten.
    Maar "pal" bovenop het gevraagde vermogen willen uitkomen is wel een beetje te veel gevraagd al is dat wel mogelijk, ook rekening houden met de afwijking van de Dyno als je een steekproef bij een ander wilt doen.

Comment

• Je kunt ook een blok onder u pedaal steken en zelf het vermogen begrenzen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
        Neemt niet weg dat je hen erop had kunnen wijzen dat je niet akkoord bent met het resultaat, tenminste zo zou ik toch reageren.
        Lol, als ge daar om 14:00 toekomt, en om 18:30 vertrekt voor een stage 1 + dpf delete, dan hebde nieveel zin om terug te komen
        Vooral als de dpf delete 2,5 - 3u duurt, en hij een half uur op de dyno staat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
          Die hangen idd aan elkaar vast, maar bestaat er geen mogelijkheid om het koppel sowieso te beperken? AMG doet dat toch altijd? Lees je van: begrensd koppel om de automaat te sparen.
          Dit is enkel mogelijk door het vermogen te beperken bij dat toerental. Zal het proberen duidelijk te maken met een voorbeeld een vermogen van 200 pk geeft bij
          1000tpm 1400Nm 200pk
          2000tpm 700Nm 200pk
          3000tpm 470Nm 200pk
          4000tpm 350Nm 200pk
          5000tpm 280Nm 200pk

Als je nu zou stellen dat een motor maximaal 330Nm mag leveren dan kun je berekenen dat
          1000tpm 330Nm 47pk
          2000tpm 330Nm 94pk
          3000tpm 330Nm 140pk
          4000tpm 330Nm 188pk
          5000tpm 330Nm 235pk

Dus als je het koppel beperkt wilt houden is het enige wat je zou kunnen doen het toerental verhogen waarbij een bepaald vermogen beschikbaar is, want bij een bepaald toerental geeft een bepaald vermogen altijd hetzelfde koppel.
          Geef mij het toerental en het vermogen en ik kan u het koppel berekenen, of geef mij het koppel en het toerental en ik kan u het vermogen berekenen.

De cijfers die ik hier gegeven heb zijn natuurlijk maar theoretische cijfers want geen enkele motor zal steeds hetzelfde koppel of hetzelfde vermogen leveren.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Dan is het wel de bedoeling dat je de tuner daarop aanspreekt om het vermogen alsnog te verminderen naar ongeveer de waarden die jij voorop stelde...of is dat verder maar zo gelaten?
            Ik vraag me af als je dat zou doen dat je dan na een kwartier niet enkel een papier mee krijgt met mindere waarden op en dat er op motorisch vlak niets is veranderd.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ja zo kan men wel bezig blijven, wat als dit wat als dat...
              Ik ga ervan uit dat er een vorm van vertrouwensrelatie moet zijn tussen verkoper en klant. Niet content dan breek je de koop af en ga je op een ander.

Comment

Natuurlijk kunnen die dat, waarom niet. Kost misschien wel extra werk om in de buurt van een bepaald gevraagd vermogen te komen maar het kan perfect. Niet willen lijkt mij niet zo klantvriendelijk maar niet uitgesloten.
                Maar "pal" bovenop het gevraagde vermogen willen uitkomen is wel een beetje te veel gevraagd al is dat wel mogelijk, ook rekening houden met de afwijking van de Dyno als je een steekproef bij een ander wilt doen.

Pal derop snap ik wel dat dat niet gaat.

Maar ik vraag bv +- 25 pk onder wat zij claimen dat ze halen. Dan kan ik 250 of 260 wel begrijpen, maar geen 265 of 270 ofzo he
                BMW X5 45e

Comment

• En toch zou dat moeten lukken maar zoals ik al eerder vermelde, het kost wel extra werk/tijd met opnieuw het programma aan te passen en weer dyno-test. Misschien dat daar het schoentje wringt bij sommige tuners.

Comment

Ja zo kan men wel bezig blijven, wat als dit wat als dat...
                    Ik ga ervan uit dat er een vorm van vertrouwensrelatie moet zijn tussen verkoper en klant. Niet content dan breek je de koop af en ga je op een ander.

Moet jij dit eens proberen als je auto bij Bruno op de bank staat en zeggen stop, ik vertrouw het hier niet meer. Gegarandeerd krijg je een hele scheldkanonnade naar je hoofd.

Comment

• Er zijn situaties waar onredelijkheid troef is en dat kan inderdaad ontaarden in stevige discussies tussen klant en verkoper. Is trouwens niet persoonlijk bedoeld maar als een opmerking in 't algemeen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                        Idem hier, uit mails van mij;

Antwoord;

Resultaat:
                        192 pk en 420Nm, de cijfers lagen er inderdaad niet pal op...
                        Heb je bij je aankomst bij de tuner hem hier nog eens even op gewezen?
                        Ik kan begrijpen dat er meerdere mails verstuurd zijn voor je komt, rekening houdend met het feit dat een tuner zeer veel mails per dag te verwerken heeft en dus niet alles opnieuw doorleest voor er een omschrijving in de agenda gezet wordt.
                        Ikzelf heb dit ook al voorgehad. Tot de klant me toen zei dat het minder moest zijn en dan wordt het even aangepast.
                        Waarom heb je de tuner hier niet over aangesproken? Dan zal hij het wel aanpassen als hij maatwerk levert.

Weet niet of dit bij ons is, maar als het zo is, bel even en we passen het aan volgens wens.

Comment

• Hij zit al een paar auto's verder hoor.
                          Misschien een extra korting op zijn volgende.
                          den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            Hij zit al een paar auto's verder hoor.
                            Misschien een extra korting op zijn volgende.
                            Als dit bij ons was kan ik mss wel iets regelen ;-)
                            Laat het gewoon een gouden tip zijn voor iedereen dat communicatie belangrijk is en als er iets is je de tuner hier meteen over aanspreekt.

Comment

• denk je dat ze bij een onderhoud van een VAG wagen nu de software gaan checken op het dieselgate schandaal en dus zo sneller een chiptune/remap gaan ontdekken of zal het zo een vaart niet lopen.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                denk je dat ze bij een onderhoud van een VAG wagen nu de software gaan checken op het dieselgate schandaal en dus zo sneller een chiptune/remap gaan ontdekken of zal het zo een vaart niet lopen.
                                Dat vinden ze bij de recentste modellen zowiezo ongeacht dat zogezegd schandaal dat elk merk gebruikt..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                  Dat vinden ze bij de recentste modellen zowiezo ongeacht dat zogezegd schandaal dat elk merk gebruikt..
                                  "Zogezegd"? U bent zeker dat Audi dit niet toepast?

Comment

• Die test om verbruik en uitstoot te meten is sowieso een klucht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Die test om verbruik en uitstoot te meten is sowieso een klucht.
                                      Klopt, voor mij dit toch geen verrassing.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• De kwaliteit van de auto gaat er niet op achteruit... Hij stoot gewoon wat meer uit. Boehoew... Maar in de media doen ze precies of het is schandalig. Iedereen weet dat een auto in het echt meer verbruikt en uitstoot als in een labo. Is met een laptop of gsm die je koopt ook. Die batterij gaat ook nooit zo lang mee als dat ze argumenteren
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Dat iedereen dat weet is wat overdreven, er zijn er genoeg die de cijfers geloven, vooral diegene die een wagen puur als vervoermiddel zien.

Comment

Working...
                                          X