Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    'T is inderdaad spijtig. Ondanks ik bv toch serieus tegen Geert z'n winkel in praat, kan hij dan wel weer vrij constructief, beheerst en beleefd antwoorden.
    Het feit dat Geert effectief op m'n posts antwoord, wil toch zeggen dat ik voor discussie vatbaar ben, wat volgens TooTall niet het geval is.
    Ochja, binnenkort laat ik m'n DPF leeghalen, kunnen ik en gij weer discussieren en ben ik terug OK in TooTall z'n ogen
    Geert is echt oké, vind ik ook, er zijn hier ooit andere tuners geweest. Maar hij blijft natuurlijk wel een commerçant... .
    En van die bewuste DPF verwijderingen, nog eens, iedereen doet wat 'm wilt uiteraard. Maar IK zou zoiets nooit doen. Op een forum mag er van gedachten gewisseld worden, en iedereen heeft zijn mening over een welbepaald iets. Dat bepaalde mensen problemen hebben met een mening van een ander en dat tot in den treure moeten blijven verkondigen dat ze 't niet eens zijn (met soms leugenachtige praat), da's altijd wel wat spijtig uiteraard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
      Daar dient een forum toch voor. Dus geen probleem. Volgelingen of niet. Er zijn altijd pro's en contra's. Wat me wel opvalt is dat men hier sneller iemand "bekogelt" dan ergens anders.
      Bekogelen en kritisch zijn, zijn twee verschillende dingen.

Comment

Ik heb nog steeds geen antw gekregen of dit bij ons was. Ook moet je weten dat er heel veel gemaild wordt waar je gewoon de bomen door het bos niet meer ziet. Als de klant toekoment en zijn vraag voor aanvang niet herhaalt kan ik erinkomen dat we dit al is hebben voorgehad. Dat hij bij het ontvangen van zijn grafiek niets zegt kan ik niet inkomen. We hebben al vrij veel getuned naar lagere resultaten op vraag. Soms zelfs dat ik me afvraag wat het nut was van zijn kleine gevraagde winst.
        Ik ga het aan de betreffende persoon laten of hij er nog wil op in gaan of niet.
        De auto is dan ook al lang weg dus eigenlijk doet het er niet meer toe.
        Was ook niet als kritiek bedoeld naar jullie toe.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ach Bimmer, stel je je wat kritisch op ivm tunen, dan krijg je van de 'tuning volgelingen' constant de volle lading, dikwijls goed gekruid met flink wat denigrerende praat. Met dingen als anti-tuning te zijn, het niet willen begrijpen, en nog wat van die andere ondoordachte, simplistische en irrelevante uitlatingen. En vermits een ECU zelflerend is, gaat die zichzelf wel bijsturen en 'optimaliseren' moest ik in een regio rijden met een andere luchtdruk, vochtigheid,... . Daar heb ik geen tuner voor nodig, maar dat beslist iedereen voor zichzelf uiteraard. Voor de rest, laat je niet jennen door zo'n type als tootall, de grote jongen weet gewoon niet beter en leest enkel wat ie wilt lezen.

Ik vind dat het nu best meevalt nie?

Het is hier al erger geweest
          BMW X5 45e

Comment

• Mmmmm, de Saab is een Euro 4.... tempting .... DPF delete? en chipke....
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Tuners verkopen gewoon lucht. Zo simpel is het.
              Als je denkt dat wij op een half uurtje iets ontwikkelen ben je wel even kort door de bocht aan het gaan als die uitspraken dat een tuner 300 per uur verdient.
              ik heb er helemaal niks tegen dat je daar je boterham mee verdient, van mijn part mag je daar fortuinen mee verdienen, daar is het mij helemaal niet om te doen
              Het ging er gewoon over dat ik het niet kan geloven (allez of toch bijna niet) voor Atmo's en al zeker niet in een half uur :-)
              Denk dat je voor een auto die je nog nooit had inderdaad uren en uren moet bezig zijn om ieder toerental/belasting te meten, aan te passen, opnieuw te meten ...
              Daar ben je volgens mij minstens een dag mee bezig (tenzij je enkel topvermogen bekijkt)., maar niet door een ecu te bestuderen maar de wagen op de bank te zetten.
              En zo versta ik het niet dat men dat kan verkopen voor 300/400 euro....tenzij men die wagen al getest heeft en die file dan verkoopt voor een andere wagen, dan win je er nog iets aan...maar dan nog is iedere motor van hetzelfde type weer iets anders...
              En en moderne ECU regelt zijn lambda binnen nauwe grenzen fluctuerend rond 1 (afwisselend >1, <1 voor reduc/oxyderend de nox/co te verminderen). Als je daar rekening mee houdt dan kan je toch geen vermogen winnen...
              Ja, ik stel dingen graag in vraag deels uit interesse.

Comment

• enkele maanden geleden op een 'opendeurdag/bijeenkomst' geweest bij DVX en ik moet zeggen dat ik toch niets anders dan positief commentaren gehoord heb.
                een vriend van mij heeft zijn wagen enkele jaren geleden laten chippen bij Heinz en die heeft daar ook geen klachten van. bij beide bedrijven geven ze uitleg en wat ze doen, wordt allemaal zorgvuldig uitgelegd.
                als het zo simpel was zou iedereen het doen en persoonlijk, ik zie niet iedereen het doen hoor. dat is mijn mening toch als je een beetje kwaliteit wil hebben, wat toch de bedoeling is
                Last edited by ; 28/10/2015, 22:13.

Comment

• Zeg bimmer...gij had uw bmw 118d destijds toch bij DVX laten chippen....ofni?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                    Mmmmm, de Saab is een Euro 4.... tempting .... DPF delete? en chipke....
                    Als je met roet en vuile uitlaat kunt leven zeker doen. Alleen zou ik de dpf zelf leegmaken daar een ander gemakkelijk 300euro werk voor telt.

Comment

• @ Bimmer:

Mijn vorige V50 had net hetzelfde verschijnsel als uwe V70.
                      Was volgens mijn garagist zeer simpel te verklaren.

Het zou namelijk zo zijn dat onze Volvo's bepaalde electronica uit zichzelf deactiveren indien de computer registreert dat het volle vermogen aangesproken wordt.
                      Aangezien hier wat vertraging op zit voelt het alsof je turbo 2x laadt.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        @ Bimmer:

Het zou namelijk zo zijn dat onze Volvo's bepaalde electronica uit zichzelf deactiveren indien de computer registreert dat het volle vermogen aangesproken wordt.

Kan ook een verklaring zijn natuurlijk.
                        De vraag is dan wat de criteria zijn eer de Volvo dat gaat doen, aangezien het weinig voorvalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          @ Bimmer:

Haha zoals vroeger dan? Airco en radio uitzetten voor dat belangrijke stoplichtsprintje. Lol.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                            Begrijp eigenlijk niet goed wat de verwarring of discussie hier is, een tuner maakt gewoon een basis mapping per wagen, waar veel tijd in kruipt,en dan kan je dezelfde basis mapping gebruiken bij al die wagens en waar nodig aanpassen aan het specifieke voertuig. Zie niet in waarom je iedere keer van 0 zou beginnen als die wagens allemaal ongeveer hetzelfde zijn. En zie ook niet in waarom dit niet op maat zou zijn, mapping wordt aangepast aan het specifieke voertuig.
                            Inderdaad, begrijp ook niet dat er mensen zijn die het zo moeilijk hebben om dit te begrijpen.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het gaat er om dat tuners hun producten verkopen als zijnde 'op maat' terwijl dat bij velen gewoon niet het geval is. Daar laden ze gewoon een file in uw ECU en dan verkopen ze nog wat blabla en tonen ze nog wat grafieken op een computerscherm, geven ze u de vermogensuitdraai en is de kous af. Als je al ooit een wagen hebt laten chippen dan weet je wat ik bedoel, ze kunnen je in principe van alles wijsmaken want je ziet er toch maar weinig van.

Comment

• Ik moet wel zeggen, de mini van mijn vriendin is ook gechipt.

En standaard had die net als zovele gedowntunede minikes een enorm rare curve, met een dipje tussen 2,5k en 2,7k toeren, zelfs al rijden voel je dat.

Na het chippen is dat dipje toch mooi weggewerkt .
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Haha zoals vroeger dan? Airco en radio uitzetten voor dat belangrijke stoplichtsprintje. Lol.
                                  Airco wel, radio niet. :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Het gaat er om dat tuners hun producten verkopen als zijnde 'op maat' terwijl dat bij velen gewoon niet het geval is. Daar laden ze gewoon een file in uw ECU en dan verkopen ze nog wat blabla en tonen ze nog wat grafieken op een computerscherm, geven ze u de vermogensuitdraai en is de kous af. Als je al ooit een wagen hebt laten chippen dan weet je wat ik bedoel, ze kunnen je in principe van alles wijsmaken want je ziet er toch maar weinig van.
                                    Dit is de frustratie van vele tuners die echt hun best doen om hun job uit te voeren zoals het hoort. Ik en Davy hebben onvoorwaardelijke afspraken gemaakt, en voornamelijk op vlak van eerlijkheid. Dit is dan ook de reden waarom ik me het enorm aantrek als we over dezelfde kam geschoren worden. (zie mijn steeds wederkerende verdedigingen naar TK toe in der tijd) Elke dag opnieuw proberen wij duidelijk te maken hoe wij werken. Dit is een zeer lange weg geweest en nog steeds. Maar meer en meer beginnen de mensen door te hebben dat we het echt wel goed menen.
                                    Wat de opmerking betreft ivm niet snappen dat je steeds van 0 begint ipv een reeds gemaakte file te gebruiken en die aan te passen.
                                    Het resultaat is hetzelfde. Dus geen van beide kan als fout aanzien worden. Beide werkwijzen zijn op maat op de specifieke wagen.
                                    Maar als je steeds van 0 begint duurt het langer (minder rendement waardoor ik die redenering snap). Maar het grote voordeel is, dat als je steeds van 0 begint je constant in een ontwikkelingsmodus zit en tijd wint bij volledig nieuwe ontwikkelingen. (studiewerk Davy)
                                    Een 2de voordeel is dat je steeds opnieuw zoekt en af en toe zaken ontdekt die je resultaat nog meer optimaliseren. Vooral als je met stage 3 en meer bezig bent ga je soms zaken aanpassen en beseffen dat die ook gunstig kunnen zijn in een stage 1.
                                    Als je steeds de reeds gemaakte file gebruikt en die aanpast ga je over deze verborgen zaken heen zien en dus nooit toepassen.
                                    Last edited by Geert DVX; 29/10/2015, 09:19.

Comment

• Onze 530d word in januari 2 jaar, ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik hem laat chippen. Eigenlijk is de auto voldoende snel maar ja, weten dat het kan... Wat zouden jullie doen? Zal ik die remap gewaar worden?

Comment

• Ja, die motor heeft serieus potentieel! Zal je serieus voelen

Comment

• Klopt het dat je je fabrieksgarantie van audi behoud als je laat chippen door ABT?

Comment

Working...
                                          X