Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Minder gaat gewoon niet lukken. Ok, je kunt je elektrische wagen opladen met verplaatste co² maar de energie moet toch van ergens komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

mijn motto is als je minder dan 15 liter verbruikt heb je cilinders te weinig
      Veel Pk's, gekoppeld aan een laag verbruik is ook nog een motto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
        Tja, ik hoop dat het binnen dit en 10 jaar gewoon onbetaalbaar wordt om met een wagen meer dan 5 liter te verbruiken.
        voor sommigen is dit nu al het geval
        maar moeten toch de grootste hebben met de kleinste motor
        maar dat is ieder zijn keuze
        ik verkies klein met grote motor (370Z)
        ik heb niets te compenseren
        Z4 M40i

Comment

• Zit momenteel met mijn 2.4 I5 op 7,5 liter. Geen idee of dit toegevoegde waarde heeft, maar ik vermeld het graag!

Comment

Evoluties en milieunormen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              Ik ken er ook met bvb een 135i, en deze geraakt toch niet onder de 10 liter hoor.
              Hij zit op een gemiddelde van 13 a 14 liter...

Ikzelf met de Cupra zit op een gemiddelde van 11liter momenteel...
              Kurt man das door je break zeker? Ik op 9,5 stevig gebruik

Comment

• Ik heb een VW polo 2010 1.4 ( 16000km gelopen) pas gekocht en nu vraag ik me af wat de chiptuning opties zijn en wat het kost. Nu heeft i zoon 75-80 pk. Iets te weinig als je het mij vraagt.

Comment

• Daar ga je echt geen winst uithalen.

Is een klein atmo naftje.

Ik heb dat blokje gehad in een ibiza, en ik dacht dat een tuner toen zei 8 a 9 pk.
                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Veel Pk's, gekoppeld aan een laag verbruik is ook nog een motto.
                    Het is dat.
                    Zou niet weten waarom dat een hoog verbruik erbij hoort.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

laat me niet lachen
                      80 staatshoofden naar de klimaattop in Parijs
                      elk met een vliegtuig met 4 uitlaatbuizen van 2m diameter
                      Z4 M40i

Comment

maar dat is ieder zijn keuze
                        ik verkies klein met grote motor (370Z)
                        ik heb niets te compenseren
                        En ik heb heb wel iets te compenseren, denk je? Met mijn keuze ben ik perfect tevreden, was exact wat ik wou. Ik heb geen grote motor nodig om iets te compenseren (maar had met de catalogusprijs van mijn wagen een 435d kunnen kopen). Mijn brandstof, net als de wagen, betaal ik niet zelf, keuze voor een zuinige motor is gewoon een bewuste keuze.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        En het besef dat er echt iets moet veranderen op deze aardkloot. 20% reductie is niet genoeg.
                        BMW 420dA : >>>

Comment

laat me niet lachen
                          Euh... ja.
                          Enfin, wij moeten het doen met wat ze ons en de fabrikanten opleggen hé. En wat ze zelf doen, daar kunnen we weinig tegen inbrengen vrees 'k.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                            Kurt man das door je break zeker? Ik op 9,5 stevig gebruik
                            Lol denk dat mijn stevig gebruik dan toch anders is als jouw stevig gebruik haha

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten

En het besef dat er echt iets moet veranderen op deze aardkloot. 20% reductie is niet genoeg.
                              nostradamus en de maya's zat er gewoon een paar jaar naast
                              we zijn goed bezig onszelf uit te roeien, is het niet klimatolgisch dan wel uit geloofsovertuiging, mensheid gedecimeerd, boel opgelost en de natuur overleeft het wel

Comment

• Is spritmonitor niet vooral Duits? Zouden er daar dan niet met zwaardere motoren sneller knallen op de autobahn waardoor dat verbruik wat hoger ligt? Ik rijd vrij sportief en ben hoogstens eens tot 7 liter gegaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Is spritmonitor niet vooral Duits? Zouden er daar dan niet met zwaardere motoren sneller knallen op de autobahn waardoor dat verbruik wat hoger ligt? Ik rijd vrij sportief en ben hoogstens eens tot 7 liter gegaan.
                                  Sportief is subjectief he.
                                  Ik vind dat ik een normale rijstijl heb ( => niet met verbruik bezig) en dan kom ik op 7,5 met 0,6L en 1 cyl minder dan u. Sportief zal ik dan weer rond de 8,5 hangen, al rijd ik zeer weinig sportief aangezien de V70 zich enkel leent tot stoplichtsprintjes.
                                  Die 7 liter met uw 330d zal bij mij bv normale rijstijl zijn, wat bij u sportief is.
                                  Autostrade varieert bij mij tussen de 127 en 140 meestal. Er zijn eens uitschieters maar da's meer uitzondering.
                                  Voor de rest van niet autostrade banen schakel ik meestal rond de 3000 RPM, en word ik bijna nooit ingehaald. Vandaar misschien mijn 10tal kleine flitsboetes al
                                  Ik rijd vooral niet eco, wat sommigen als sportief zien.

Comment

het wordt een beetje saai om hier al die verbruikscijfers te lezen
                                    ze moeten de dikste en de rapste hebben en zitten dan elke dag of week naar hun gemiddeld verbruik te kijken
                                    ik durf zeggen dat ik in de verste verte niet weet hoeveel mijn Corvette en Camaro verbruikt en dat meen ik

mijn motto is als je minder dan 15 liter verbruikt heb je cilinders te weinig
                                    Ik kijk ook helemaal niet naar het verbruik van m'n amerikanen. Is het 15, 20 of 25, zal mij een worst wezen. Die auto's zijn er voor plezier, en daar betaal ik graag wat extra voor
                                    Mijn 530i zit ik aan dik 13 nu, kijk ik eigenlijk ook niet naar het verbruik.
                                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

laat me niet lachen
                                      En dan afgehaald met een limousine met een kweenie hoe hoge uitstoot bvb the beast van Obama .....is toch echt om u een oog uit te bleiten,Belgie is een zakdoek groot en we worden langs alle kanten nieuwe taxen in onze strot geduwd onder het mom van milieu,terwijl China, India om er een paar te noemen maar blijven gas geven, letterlijk en figuurlijk..

Comment

7,5 à 8 liter zijn hier zowat normale waardes voor een 30/35 xd. Het staat natuurlijk stoer om te komen zeggen dat je daar (flink) over zit, en op fora kan je bovendien ook komen zeggen wat je wilt uiteraard. Dat is zo een manier om duidelijk te maken van: "Kijk eens hoe snel ik kan en durf rijden".
                                        Ik rij nu met men RS redelijk fluweel, af en toe doortrekken maar niet overal knallen en ik zit op 13,5l
                                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                          Geert, kunnen jullie de originele software van een 'ongelimiteerde' motorisatie op een gelimiteerde zetten? Vb de originele software van een 1.6tdi 105pk op een 90pk versie? Zie dat ze dat in Nl aanbieden, lijkt mij wel intressant als 'alternatief' op chippen.
                                          Valt te zien hoe je het beestje noemt, maar we kunnen wel uw limieten weghalen zodat het een ongelimiteerde is.

Comment

Working...
                                          X