Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
    Meeste is optisch. En zoals eerder aangegeven, scheelt het tussen standaard en M-ophanging nagenoeg niets qua wegligging, buiten de 1,5 cm verlaging, misschien wat minder comfort voor de zeurders onder ons.
    Enfin, even serieus.

Uiteraard is de motorsportafdeling voorbehouden voor de echte M's. Maar bepaalde dingen van de echte M's komen wel in bepaalde en beperkte mate terug in de M-pakketten. Zo lijken bumpertjes, wielen en interieuronderdelen dikwijls fel op die van de echte M varianten. Voorts rijdt een BMW met M-sportpakket een fractie strakker door de lagere en stuggere vering in combinatie met de bredere banden. En voelt hij voor velen ook wat beter aan door de sportzetels, stuur,... . Die letter 'M' weglaten uit M-sportpakket, en al de M-logootjes uit het interieur weren, en geen muggenziftertjes meer. Maar marketingsgewijs slaat die letter M beter aan, en dat weten ze bij BMW ook hé.

Comment

Nog niet bijkan... Heb een doorsnee schroefset van Eibach en die verslaat de originele M-pakket vering met gemak....echt met gemak...het verschil boven de 200km/h is verbazend, zo verbazend dat de M-pakket ophanging richting gevaarlijk gaat als je een vergelijking wilt hebben.

Laat niemand ook het verschil in materiaal niet vergeten tussen een M en een standaard BMW...Ongelovig? Het NET geeft je wijsheid...
      Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Je hebt enerzijds het M pakket met de bijhorende ophanging. Je kan echter nadien de volledige M Performance ophanging laten installeren. Die verlaagt nog een cm extra bovenop de M pakket ophanging en zou tot 40% stijver zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Je hebt enerzijds het M pakket met de bijhorende ophanging. Je kan echter nadien de volledige M Performance ophanging laten installeren. Die verlaagt nog een cm extra bovenop de M pakket ophanging en zou tot 40% stijver zijn.
        Ik zou die wel willen. Spijtig genoeg niet beschikbaar voor de F31.

Comment

• Ongelooflijk, misschien moeten bepaalde personen het verschil leren tussen de verschillende 'pakketten'.
          Je hebt om te beginnen een Sport pakket.
          Daarna volgt het M Sport pakket (wat Jakkel heeft)
          Daarna volgen de M performance onderdelen, dus géén pakket (aparte ophanging, remmen enz...)

Dat een Sport / M Sport pakket niet in de buurt komt van een echte M ga ik niet over discussiëren.
          M performance stukken gaan echter de prestaties (wegligging, vermogen...) effectief van je wagen dichter bij die van een M brengen (lees goed dat ik niet beweer dat die nog maar in de buurt komt van een echte M, over hoe die stukken zich verhouden tov een echte M weet ik niet).
          Het kan dus goed zijn dat een complete 335i met M performance stukken 50% dichter aanleunt qua prestaties bij een echte M. Of dit al in de buurt is, is dus voor discussie vatbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Amai jong, wie heeft er in u gat gebeten? Is het omdat het niet strookt met de mening van uw kliek?

http://jalopnik.com/heres-why-the-bm...car-1520587199
            Link is compleet naast de kwestie, niemand beweert dat M Performance, M235i toestanden enz een echte M is.

Comment

Nog niet bijkan... Heb een doorsnee schroefset van Eibach en die verslaat de originele M-pakket vering met gemak....echt met gemak...het verschil boven de 200km/h is verbazend, zo verbazend dat de M-pakket ophanging richting gevaarlijk gaat als je een vergelijking wilt hebben.

Laat niemand ook het verschil in materiaal niet vergeten tussen een M en een standaard BMW...Ongelovig? Het NET geeft je wijsheid...
              Again, lezen.
              M Sport pakket =/ M Performance onderdelen.
              Ik heb vanaf die discussie altijd over M performance onderdelen geklapt.

Comment

• De bmw-boys die discussiëren in het chiptuningtopic. Hoe cliché!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Over het levensbelangrijke verschil tussen M, M pakket en M performance kan er inderdaad beter een apart topic opgestart worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Over het levensbelangrijke verschil tussen M, M pakket en M performance kan er inderdaad beter een apart topic opgestart worden.
                    Bwa hoeft toch niet meer, is vrij duidelijk denk ik?
                    Al wat er nu nog over wordt gediscussieerd wordt uit z'n context getrokken of woorden verdraaid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      Al wat er nu nog over wordt gediscussieerd wordt uit z'n context getrokken of woorden verdraaid.
                      Dat is al jaren duidelijk. Voor de meesten toch.

Comment

Er zijn nog vele nuances waarover eindeloos verder kan gediscussieerd worden Zo is er bijvoorbeeld het verschil in wegligging aan 200km/h tussen een M sportophanging en een eibach verlaging die naar het schijnt geen krimp geeft aan die snelheden

Comment

• Ik ben zelfs speciaal gaan fitnessen om het stuur van m'n hevig zwalpende auto met M sportpakket bij snelheden boven de 150km/h onder controle te houden. Gelukkig lukt 210 met de octavia 2.0tdi die hoog op z'n poten staat, met 1 hand op het stuur.

Disclaimer: enkel op autobahn.

Comment

• Goed dat ge dat terug aanhaalt want had een vraag voor de kenners!
                            Hoe komt het feitelijk dat bij een RWD bij het doorslippen van de wielen, de wielen mooi op de grond blijven, terwijl bij een FWD de wielen precies 'botten' in de wielkassen en dus niet mooi op de grond blijven. Vermoedelijk de stijfheid van dempers en veren ofzo?

Comment

Goed dat ge dat terug aanhaalt want had een vraag voor de kenners!
                              Hoe komt het feitelijk dat bij een RWD bij het doorslippen van de wielen, de wielen mooi op de grond blijven, terwijl bij een FWD de wielen precies 'botten' in de wielkassen en dus niet mooi op de grond blijven. Vermoedelijk de stijfheid van dempers en veren ofzo?
                              Hetzelfde principe als bij remmen. Dynamische gewichtsverschuiving. Tijdens hevig remmen verplaatst een deel van het gewicht zich tijdelijk van de achteras naar de vooras. Vandaar dat de remmen vooraan groter zijn dan die achteraan. Je kan meer remkracht vooraan gebruiken. Mocht je dat principe negeren en even grote remmen achteraan plaatsen dan zouden die wielen achteraan blokkeren omdat er tijdelijk veel minder last op de as rust.

Omgekeerd bij accelereren. Je gewicht verplaatst zich tijdelijk naar achter. Je ziet dat duidelijk bij quasi elke auto die volgas vertrekt.

Comment

Hetzelfde principe als bij remmen. Dynamische gewichtsverschuiving. Tijdens hevig remmen verplaatst een deel van het gewicht zich tijdelijk van de achteras naar de vooras. Vandaar dat de remmen vooraan groter zijn dan die achteraan. Je kan meer remkracht vooraan gebruiken. Mocht je dat principe negeren en even grote remmen achteraan plaatsen dan zouden die wielen achteraan blokkeren omdat er tijdelijk veel minder last op de as rust.

Omgekeerd bij accelereren. Je gewicht verplaatst zich tijdelijk naar achter. Je ziet dat duidelijk bij quasi elke auto die volgas vertrekt.

Wat was je post nu weer dat jij eens zei dat grotere remmen niet persee beter was of iets?

of lag het aan de blokken? der sta mij iets van voor dat jij daar ervaring mee had.
                                BMW X5 45e

Comment

• Nu we toch over remmen bezig zijn, ik zit met een vraag.
                                  Je steekt een BBK, slijten de remblokken daar sneller dan als op de originele remmen?

Comment

Just ja, dat ik daar niet eerder aan dacht, is pure logica natuurlijk.

Comment

• Ik zal straks eens zien om een topic te openen over remmen om op de vragen te antwoorden.

Comment

Klopt!
                                        Daarom dat ik niet graag met sterke(re) FWD's rijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Klopt!
                                          Daarom dat ik niet graag met sterke(re) FWD's rijd.
                                          Had dat probleem ook al op m'n Corsa'ke met 75 pk ze, zij het wel minder dan met de V70 nu
                                          Als de volgende terug een Volvo wordt zal het toch eentje met 4WD zijn.
                                          Nu ja, om terug topic gerelateerd te gaan, da's voor mij al een hoofdreden om de V70 niet te chippen. Zal alleen maar erger worden dan.

Comment

Working...
                                          X