Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenMet alle respect maar als ik zoiets lees dan stel ik mij de vraag hoe een tuner weet wanneer en hoe een tuner weet dat een resultaat nog bedrijfszeker zou zijn? Toen Bruno hier vroeger nog postte beweerde hij dat hij van elk onderdeel van elke wagen die hij deed de limieten kent... Dan ben je volgens mij toch een zeveraar, zeker als blijkt dat je al verschillende wagens hebt gedaan die kapot draaiden nadat je ze getuned hebt, wat in het geval van Bruno zeker zo is.
Maar de ene tuner specialiseert zich in een bepaald merk, andere in andere merken. Diegene die overeenkomen gaan bepaalde info omtrent maxima uitwisselen.
Wij hebben een goede informant binnen dieteren. Anderen zullen ook hun connecties hebben.Last edited by Geert DVX; 23/01/2016, 13:50.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk BerichtenJa betrouwbaarheid weten we nog niet echt maar er zijn er al die 25-30k km hebben op 400pk en stevig doorrijden zonder problemen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls realiteit verkondigen zeveren is, dan geef ik u gelijk.
Comment
-
Er zal vermoedelijk altijd wel een verschil zijn, als het niet in de motor is, dan wel ergens anders.
Bv ik heb een 316i die softwarematig begrensd is op 136pk terwijl uit het blok makkelijk 200pk gehaald kan worden.
Echter de 320i ED met 170pk (zelfde motorblok) heeft een betere koeling en een andere uitlaat.
Bij gechipte 316i's durft de turbo al wel eens oververhitten. (da's één van de rederen waarom ik het zelf niet aandurf).
Comment
-
Iemand al ervaringen met een remap van een 1.8 TFSI (Audi TT)?
Mijn neef wil deze van wat extra pit voorzien, APEC geeft -30% heb ik in een ander topic gelezen maar dat is voor hem wat ver.
Geen 'solden' of andere kortingen bij DVX en BR blijkbaar?2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk BerichtenNog een vraagje, wat is precies het verschil tussen de audi 2.0 tdi met 136pk, 150pk of 190pk.
Ze verschillen in prijs, maar is dit dezelfde motor? Of waar zit net het verschil?
De 150 en 190 zijn de nieuwere
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenIemand al ervaringen met een remap van een 1.8 TFSI (Audi TT)?
Mijn neef wil deze van wat extra pit voorzien, APEC geeft -30% heb ik in een ander topic gelezen maar dat is voor hem wat ver.
Geen 'solden' of andere kortingen bij DVX en BR blijkbaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEr zal vermoedelijk altijd wel een verschil zijn, als het niet in de motor is, dan wel ergens anders.
Bv ik heb een 316i die softwarematig begrensd is op 136pk terwijl uit het blok makkelijk 200pk gehaald kan worden.
Echter de 320i ED met 170pk (zelfde motorblok) heeft een betere koeling en een andere uitlaat.
Bij gechipte 316i's durft de turbo al wel eens oververhitten. (da's één van de rederen waarom ik het zelf niet aandurf).
mijn broer heeft een golf 5 gti project waarbij het vermogen redelijk hard is opgeschroefd (tot 365pk) en vooraleer hij iets doet, plaatst hij steeds eerst een grotere intercooler. Nog nooit problemen gehad met oververhitting, zelfs in de set-up van 365pk.
Comment
-
Aangezien de intercooler NA de turbo zit zie ik niet in wat dit te maken heeft met oververhitting van de turbo?
Bij chiptuning moet je goed de UGT in de gaten houden, als deze te hoog wordt kan dit wel oververhitting van de turbo veroorzaken.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Blij dat ik de mijne niet getuned heb: motor is vorig weekend in de soep gelopen op 2j en 5 maand oud, 64000 km op de teller. Blijkbaar even zonder oliedruk gelopen door probleem met oliepomp,
moet een nieuwe motor in, normaal op kosten van BMW, maar dit moet mij nog bevestigd worden nadat ze geverifieerd hebben dat ik zelf niks verkeerd gedaan heb (op tijd op onderhoud, geen chiptuning)..
Comment
-
Ik heb ook rond die leeftijd moeten beroep doen op de coulance van bmw. 70k gereden en dpf zat los. Nieuwe dpf voor bmw, de kosten van de vloeistoffen voor mij. Ik ben er vrij zeker van dat ze zorgvuldig hebben nagekeken of er getuned was. Ik heb een paar dagen moeten wachten op antwoord, best spannend. Mijn vorige wagens waren gechipped, nooit meer. Een nieuwe motor is wel extremer. Zegt mss ook iets over bmwLast edited by cooper s; 03/02/2016, 15:20.
Comment
Comment