Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Holy smoke, mijne is van begin april 2015, productiedatum eind maart
    Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
    Kan je dit ergens op voorhand zien of hij getuned kan worden of niet? Mijne is ook van begin 2015...

@ Rennfox: kantje boortje. You never know, maar het is rond die tijd.
    @ Kurtjevv: als de wagens van die periode zijn laten we ze eerst even komen voor een kleine test.

Comment

• Ok bedankt Geert, ik wacht nog even tot het weer wat beter is en dan neem ik wel terug contact op met jullie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
        @ Rennfox: kantje boortje. You never know, maar het is rond die tijd.
        @ Kurtjevv: als de wagens van die periode zijn laten we ze eerst even komen voor een kleine test.
        Geert, wij hebben een Tiguan besteld met de 150pk tdi motor in. Ik twijfel om hem al dan niet te laten tunen.

Heb enkel wat schrik voor problemen aan vliegwiel, koppeling ed. Hebben jullie al veel van deze motoren gedaan, en zijn er problemen van gekomen ?

Graag een eerlijk antwoord, want als ik het laat doen en er komen problemen van zitten we erna beide met miserie.
        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Dacht dat er aangeraden werd om eerst een 2000km in te rijden alvorens te chippen?
          Vliegwiel ga je last krijgen als je beneden de 2000 toeren de motor vol belast.

Comment

• idd, Geert zei me toch nog 3.000km te wachten
            BMW X5 45e

Comment

• Ben aan het zien om mijn huidige V50 2.0D te vervangen door een nieuwere V50 met de 2.0 D3 motor (5-cylinder)
              Nu zou graag willen weten of daar de EGR softwarematig kan worden verwijderd zonder hem te chippen ?
              Bij men huidige heb ik deze gewoon afgeblokt en afgekoppeld, maar bij de nieuwere moet de software ook aangepast worden...
              Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

• Heb je nog een roetfilter ?
                Weet niet zeker maar denk dat een egr en roetfilter elkaar nodig hebben.

Comment

• Neen hoor. Mijn egr staat dicht en heb ook nog een roetfilter.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Welke tuner heeft jullie voorkeur voor een mini f56 (bmw blok)
                    Ik twijfel tussen brp/apec/ppe/dvx/heinz.

Zullen ongetwijfeld allemaal de betere tuners zijn. Maar ik zou graag echt een tune op maat hebben.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Iedereen heeft zijn voorkeur.
                      Van de antwoorden hier ga je niet wijzer worden.
                      Iedereen die iets anders zegt dan DVX is een zeveraar.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Ik kan er maar conclusies uit trekken.
                        Goede ervaringen zijn altijd leuk om te weten

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                          Nieuwe ecu bij Renault voor mijn Megane was een 400 euro...
                          nieuwe ecu van Hyundai moet er 2000 kosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                            Ergens rond 03/2015. Als je die software hebt kan je hem niet tunen. Je verandert 1bit en de wagen start niet meer. Terug origineel zetten en opgelost. Ze zin ermee bezig, maar strategie speelt ook een rol wanneer ze dit vrijgeven.
                            Blijkbaar heeft APR wel al de 2016 ECU's gekraakt voor de TSI's heb ik gelezen. Zijn er intussen ook al Belgische tuners die dit kunnen?

edit: link bijgevoegd =>

91/93/100/104: - Manual adjustment between stages. - $150 for this feature (and the other features included with program switching) Ethanol: - Flexed automatically. ECU figures it out based on feedback from a flex fuel sensor. - Included with purchase of Ethanol hardware. Arin, So if I...
                            Last edited by Haddock; 18/02/2016, 18:48.
                            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                              Geert, wij hebben een Tiguan besteld met de 150pk tdi motor in. Ik twijfel om hem al dan niet te laten tunen.

Heb enkel wat schrik voor problemen aan vliegwiel, koppeling ed. Hebben jullie al veel van deze motoren gedaan, en zijn er problemen van gekomen ?

Graag een eerlijk antwoord, want als ik het laat doen en er komen problemen van zitten we erna beide met miserie.
                              Dag Niko, met de 150pk versie nog geen problemen gehad.
                              Vliegwiel: heb je last van als je echt in lage lage toeren gaat rijden. Ik heb met mijn golfje 6 2.0 TDi 110pk nooit problemen gehad (180.000km). Anderen wel met een pak minder km.
                              Merk ook op dat er redelijk veel (grootste deel) dsg zijn bij deze motorisatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
                                Ben aan het zien om mijn huidige V50 2.0D te vervangen door een nieuwere V50 met de 2.0 D3 motor (5-cylinder)
                                Nu zou graag willen weten of daar de EGR softwarematig kan worden verwijderd zonder hem te chippen ?
                                Bij men huidige heb ik deze gewoon afgeblokt en afgekoppeld, maar bij de nieuwere moet de software ook aangepast worden...
                                Wij hebben dit alvast nog niet ontwikkeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  Blijkbaar heeft APR wel al de 2016 ECU's gekraakt voor de TSI's heb ik gelezen. Zijn er intussen ook al Belgische tuners die dit kunnen?

edit: link bijgevoegd =>

http://www.golfmk7.com/forums/showpo...&postcount=105
                                  Goed om weten, maar we kunnen onze eigen software nog niet maken en flashen.
                                  APR is een ander paar mouwen als je weet hoeveel ingenieurs er daar werken en van waar deze afkomstig zijn.
                                  Volgens mij hebben onze tools/hackers al de oplossing, maar wachten ze nog een beetje om het verhaal te laten doven en geen nieuwe blokkages te provoceren. Alles gaat bij hen om strategie.

Comment

• Waarom zou je'm niet dealer laten onderhouden? Betalen moet je overal... Komt daar nog eens bij dat een beetje garage nog zorgt voor tussenkomsten bij eventuele gebreken na de garantie.

Comment

• Gisteren op Facebook een reclame gezien van een Waalse tuner die een E87 120d van 340nm naar 430nm bracht.

Ik had me toen altijd laten vertellen dat je ivm de koppeling best niet over de 400 ging?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Gisteren op Facebook een reclame gezien van een Waalse tuner die een E87 120d van 340nm naar 430nm bracht.

Ik had me toen altijd laten vertellen dat je ivm de koppeling best niet over de 400 ging?
                                        Is niet extreem hoor, mijn 118d zat op 420Nm.
                                        400 is inderdaad het beste, omdat de vbak daarvoor zou geschikt zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Gisteren op Facebook een reclame gezien van een Waalse tuner die een E87 120d van 340nm naar 430nm bracht.

Fabrikanten werken met zeer ruime toleranties, compleet onschadelijk dus!

Comment

Working...
                                          X