Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vroeg me eigenlijk af of je voor Saab best de Hirsch tuning kan pakken of toch "gewone" tuning.
    Hirsch geeft "maar" 25 pk vermogenswinst en is een wat duurder. Wordt gewoon gedaan in de Saab garage, zonder metingen uiteraard. Hirsch gaf vroeger geen probleem met de fabrieksgarantie, maar daar moeten we ons nu geen zorgen meer over maken natuurlijk
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Hey een vraagje voor de chiptuners. We waren aan het zien voor een nieuwe family car. Een audi A7 3.0 TDI S-Tronic. Je hebt daar blijkbaar 4 versies van:
      - 190 pk
      - 211 pk
      - 218 pk
      - 272 pk
      Aangezien ze allemaal dezelfde uitstoot hebben vermoed ik dat het ook steeds dezelfde motor is en enkel software matig beperkt? Op sommige tuner sites vind ik de 211/218/272 pk versie terug. Steeds naar 320 - 330 pk te brengen. Op andere sites vind ik de 190/218/272 pk terug die ook naar 320 - 330 pk gebracht worden.

Als iemand dit kan bevestigen van de heren chiptuners dan kan ik weer wat centen uitsparen op de aankoop. Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
        Hey een vraagje voor de chiptuners. We waren aan het zien voor een nieuwe family car. Een audi A7 3.0 TDI S-Tronic. Je hebt daar blijkbaar 4 versies van:
        - 190 pk
        - 211 pk
        - 218 pk
        - 272 pk
        Aangezien ze allemaal dezelfde uitstoot hebben vermoed ik dat het ook steeds dezelfde motor is en enkel software matig beperkt? Op sommige tuner sites vind ik de 211/218/272 pk versie terug. Steeds naar 320 - 330 pk te brengen. Op andere sites vind ik de 190/218/272 pk terug die ook naar 320 - 330 pk gebracht worden.

Als iemand dit kan bevestigen van de heren chiptuners dan kan ik weer wat centen uitsparen op de aankoop. Alvast bedankt!
        De 211/218/272pk (Quattro) is 3 maal dezelfde motor, gaan allemaal naar 320pk/680Nm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
          De 211/218/272pk (Quattro) is 3 maal dezelfde motor, gaan allemaal naar 320pk/680Nm.
          En de 190 pk versie? Je hebt deze in FWD met 114g uitstoot als ultra motor. Maar blijkbaar ook in quattro uitvoering met 130g uitstoot als gewone versie dacht ik?

Alvast bedankt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
            Ik vroeg me eigenlijk af of je voor Saab best de Hirsch tuning kan pakken of toch "gewone" tuning.
            Hirsch geeft "maar" 25 pk vermogenswinst en is een wat duurder. Wordt gewoon gedaan in de Saab garage, zonder metingen uiteraard. Hirsch gaf vroeger geen probleem met de fabrieksgarantie, maar daar moeten we ons nu geen zorgen meer over maken natuurlijk
            Moest het nu een benzine zijn (1.8t of 2.0t) ik zou zeker zeggen Hirsch maar ik zie dat je een diesel hebt en dan kun je even goed 'gewone' tuning pakken want dit is de JTD motor die in heel veel verschillende modellen van die Fiat en GM-groep werd gebruikt. Anders eens vragen bij Alcazar die had een 1.8t hirsch
            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
              En de 190 pk versie? Je hebt deze in FWD met 114g uitstoot als ultra motor. Maar blijkbaar ook in quattro uitvoering met 130g uitstoot als gewone versie dacht ik?

Alvast bedankt.
              De FWD 190 pk is zoals de 204 pk en is totaal anders dan 190 pk quattro.

FWD: 190 pk / 400 Nm -> 270 pk / 600 Nm
              Quattro: 190 pk / 500 Nm -> 330 pk / 690 Nm

Comment

• Jammer dat de fwd anders is . Had ik wel willen zien in real-life met zoveel koppel en power op de voorwielen.

Comment

• damn van 190 naar 330pk
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                    Jammer dat de fwd anders is . Had ik wel willen zien in real-life met zoveel koppel en power op de voorwielen.
                    Abonnementje bij de bandenboer me dunkt, en onderstuur van hier tot in Tokyo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                      Abonnementje bij de bandenboer me dunkt, en onderstuur van hier tot in Tokyo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                        Dag Niko, met de 150pk versie nog geen problemen gehad.
                        Vliegwiel: heb je last van als je echt in lage lage toeren gaat rijden. Ik heb met mijn golfje 6 2.0 TDi 110pk nooit problemen gehad (180.000km). Anderen wel met een pak minder km.
                        Merk ook op dat er redelijk veel (grootste deel) dsg zijn bij deze motorisatie.
                        merci, voor het antwoord. Hoeveel kilometers moet hij hebben om te chippen ?
                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                          Het is niet verplicht om in te rijden, maar wij raden iedereen 2-3000km aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                            Inrijden moet niet. Ik doe dat al 15jaar niet niet meer . Mijn huidige heb ik ook na 20km op zijn staart getrapt van stilstand tot een 180km/h.

Comment

• Held!
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Held!
                                Op het wereldwijde web kunnen we vertellen wat we willen uiteraard.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Op het wereldwijde web kunnen we vertellen wat we willen uiteraard.
                                  Tuurlijk dadde

Ik heb geen idee of het roderen nog moet of niet. Ik heb het maar gedaan, baat het niet dan schaadt het niet.

Langs de andere kant, op sommige programma's op TV zie je bv bij Porsche dat elke motor van de CGT destijds werd warmgereden in het fabriek, dus mss dat het niet meer nodig is. Maar dat zijn weer hypercars natuurlijk.
                                  BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Tuurlijk dadde

Ik heb geen idee of het roderen nog moet of niet. Ik heb het maar gedaan, baat het niet dan schaadt het niet.

Langs de andere kant, op sommige programma's op TV zie je bv bij Porsche dat elke motor van de CGT destijds werd warmgereden in het fabriek, dus mss dat het niet meer nodig is. Maar dat zijn weer hypercars natuurlijk.
                                    Letterlijk citaat uit de OEM handleiding (BMW stempeltje op de achterflap!) van mijn 2015 F31 320d. En iemand met een zwart steigerend beest in zijn avater heeft mij ooit eens gezegd dat alles wat OEM is, onderworpen is geweest aan een voorafgaande uitgebreide research, inclusief een hele resem aan tests heeft ondergaan vooraleer het begeerde stempeltje van OEM mee te krijgen!

Inrijden

Bewegende onderdelen moeten op elkaar kunnen inlopen. De volgende aanwijzigingen helpen bij het verkrijgen van een optimale levensduur en zuinigheid voor de auto; Tijdens het inrijden de Launch Control, zie pagina 79, niet gebruiken

Tot 2.000 km
                                    Maximale motortoerental en snelheid niet overschrijden
                                    >Bij benzinemotor 4.500/min en 160 km/h
                                    >Bij dieselmotor 3.500/min en 150 km/h

Volledige belasting of kickdown beslist vermijden.

Vanaf 2.000 km
                                    Toerental en snelheid kunnen geleidelijk worden verhoogd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Letterlijk citaat uit de OEM handleiding (BMW stempeltje op de achterflap!) van mijn 2015 F31 320d. En iemand met een zwart steigerend beest in zijn avater heeft mij ooit eens gezegd dat alles wat OEM is, onderworpen is geweest aan een voorafgaande uitgebreide research, inclusief een hele resem aan tests heeft ondergaan vooraleer het begeerde stempeltje van OEM mee te krijgen!
                                      In de handleiding van mijn 5 stond ook zoiets ongeveer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        De FWD 190 pk is zoals de 204 pk en is totaal anders dan 190 pk quattro.

FWD: 190 pk / 400 Nm -> 270 pk / 600 Nm
                                        Quattro: 190 pk / 500 Nm -> 330 pk / 690 Nm
                                        Is 600NM niet veel te veel voor de multitronic? Of zijn ze tegenwoordig steviger dan een paar jaar geleden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                                          Is 600NM niet veel te veel voor de multitronic? Of zijn ze tegenwoordig steviger dan een paar jaar geleden.
                                          Multitronic besta nimeer eh.. de nieuwe is s tronic

Comment

Working...
                                          X