Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
@geert dvx
Bedankt voor je antwoord
Ik bedoelde inderdaad het ontwikkelen en perfectioneren van de map.
Ze hebben de tuning op hun eigen mini f56jcw maanden verbeterd.
Ze mappen natuurlijk tientallen wagens per jaar voor klanten met hun software.
Ze vragen een 1150 euro voor mijn wagen (mini f56 handbak)
Nu ik vraag me af of deze tunes zoveel beter zouden zijn dan van de betere tuners in belgie omdat ze echt veel tijd hebben gestoken in het ontwikkelen van de tuning?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ik heel eerlijk mag zijn: ik ben niet het type dat gaat zeggen dat wij de beste zijn. Wij doen gewoon ons best en laat de klanten daar over oordelen.
Alles kan beter.
Davy, mijn collega en de persoon die de software maakt, is nooit tevreden van wat hij doet.
Onze files van de GTi's bevoorbeeld zijn heden helemaal anders dan hoe we het enkele jaren geleden deden. (dus nu kan ik zeggen dat we hier jaren aan ontwikkeld hebben...)
Dus ja, wat is nu het beste?
Bij ons zijn de prijzen lager omdat hier in dit belgenlandje iedere tuner met prijzen begint te smijten en het niet anders meer kan (goed voor u). Maar dit wil niet zeggen dat wij (en dan spreek ik enkel over ons, de rest weet ik niet) minder ons best gaan doen.
Ik heb wel ooit een mail gekregen van een tuner die zei dat tunen even makkelijk is als de was te doen waar ik dan weer niet akkoord mee ben, dan weet je al hoe laat het is.
Ok dat is duidelijk. Bedankt voor de eerlijke uitleg. Hoe verhoudt een jb4 box zich tov een tune op maat? Ik zag dat het wel nog maar een beta versie is op de b48 motor..
Btw Geert het is de 190pk quattro geworden. Levering april/mei dan 3000km inrijden en dan 320pk
Er rijst mij altijd de zelfde verontrusting als ik dit lees : kunnen de onderdelen die af-fabriek voorzien zijn deze krachten wel aan. We spreken hier over een bijna verdubbeling van de krachten. Daarmee wil ik de upgrade zeker niet afbreken. Weinig geld voor veel pk. De droom van elke tuner denk ik dan . Maar zelf zou ik voor geen meter gerust zijn. Misschien wel onterecht... Maar ik zal zelf nooit overtuigd zijn. Dan koop ik liever een wagen die af-fabriek die pk's draait.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Er rijst mij altijd de zelfde verontrusting als ik dit lees : kunnen de onderdelen die af-fabriek voorzien zijn deze krachten wel aan. We spreken hier over een bijna verdubbeling van de krachten. Daarmee wil ik de upgrade zeker niet afbreken. Weinig geld voor veel pk. De droom van elke tuner denk ik dan . Maar zelf zou ik voor geen meter gerust zijn. Misschien wel onterecht... Maar ik zal zelf nooit overtuigd zijn. Dan koop ik liever een wagen die af-fabriek die pk's draait.
Als dat fabrieks af een gedowntunede wagen is kan dat geen kwaad en krijg je de gechipte waardes van de niet begrensde versie + minder co en verzekering.
Een win win situatie.
Er zijn nog wagens op de markt waar je met een chip alleen +100pk krijgt.
De quattro die hij neemt is een begrensde 272 pk motor. Dus we spreken van 58 pk wat nog meevalt he.
Ja moest ik overtuigd zijn dat mijn vrouw haar 116i = 118i zou ik dat nog overwegen maar dat zal zeker niet zo zijn. (Toch niet 100%)
Toch wel hoor . Dit is niet altijd het geval zoals bv de 316/318d en de 320d, maar bij de 114/16/18i is het blok volledig hetzelfde, enkel de software is anders.
Moet maar eens op onze FB pagina kijken, we tunen elke dag wel 2 of 3 van die motoren en tot op heden bijna 0% return.
Comment