Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Ik vind dit precies toch niet slecht +13% vermogen voor een atmo motor.

In % is dat idd niet slecht, maar is dat niet wat weggegooid geld voor 10pk/20Nm? Denk niet dat dat echt voelbaar gaat zijn..
    BMW X5 45e

Comment

• Onze "anti"-tuner is begot de grootste poster in dit topic

Wie heeft er berichten geplaatst?

BMW X5 45e

Comment

• Ik ben dan ook een fervent tuning aanhanger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          In % is dat idd niet slecht, maar is dat niet wat weggegooid geld voor 10pk/20Nm? Denk niet dat dat echt voelbaar gaat zijn..
          Je kunt ook zo denken .Als je een wagen had van bv 234pk als ik goed reken ( vermogen alfa x3 ) en je kreeg er 30pk en 60nm bij .
          Het verschil zal je wel voelen hoor maar heel groot gaat dat niet zijn.

Comment

Onze "anti"-tuner is begot de grootste poster in dit topic

Wie heeft er berichten geplaatst?

Ikke 2e

Comment

• Ja das voor uwen De-fapper hé van uwen kanaalboot
              BMW X5 45e

Comment

Eerst testen we er een paar en dan lanceren we het: bij DVX kan het ook gedaan worden ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                  Kunnen jullie me trouwens uitleggen wat het verschil is tussen 'eco' en 'stage 1' voor m'n V70.
                  Bij eco is het koppel exact hetzelfde als stage 1, echter zijn daar gewoon de pk's weggelaten. Is ook €100 cheaper.
                  Uw pk's gaan toch ook wat omhoog als uw koppel verhoogt?
                  En waarom is eco €100 goedkoper, terwijl dat toch ook een remap is?
                  En 10% verbruikswinst, da's dan 0,75L / 100 km... Da's wel veel in m'n ogen
                  Zo'n ECO herprogrammatie rijdt echt niet goed, de topsnelheid wordt begrensd en het is echt gemaakt voor op lage toeren rond te tuffen. Doen we bijna nooit omdat je meestal bij een stage 1 bij rustig rijgedrag al minder verbruikt en eigenlijk het beste van de twee hebt (verbruik en prestaties).

En die Mito.. tja, normaal gezien zijn dat begrensde atmo motoren maar die was dat niet, dus hebben we 'm toch maar getuned

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                    Eerst testen we er een paar en dan lanceren we het: bij DVX kan het ook gedaan worden ;-)
                    Interessant om weten, tot nog toe was het enkel APR die het kon maar die hun Europese prijzen liggen veel te hoog.
                    Idee van die JB1 ben ik intussen van afgestapt.

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                    Ik vind dit precies toch niet slecht +13% vermogen voor een atmo motor.
                    Als ik me niet vergis is 78pk in Italië de grens voor jonge bestuurders, daarmee dat die 1.4 af fabriek normaal begrensd is.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                      Zo'n ECO herprogrammatie rijdt echt niet goed, de topsnelheid wordt begrensd en het is echt gemaakt voor op lage toeren rond te tuffen. Doen we bijna nooit omdat je meestal bij een stage 1 bij rustig rijgedrag al minder verbruikt en eigenlijk het beste van de twee hebt (verbruik en prestaties).

En die Mito.. tja, normaal gezien zijn dat begrensde atmo motoren maar die was dat niet, dus hebben we 'm toch maar getuned
                      geloof ik niets van, er is geen enkel zwaardere versie die minder zuipt bij constructeurs met zelfde hardwarde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        geloof ik niets van, er is geen enkel zwaardere versie die minder zuipt bij constructeurs met zelfde hardwarde
                        bobo, chippers hebben de waarheid in pacht.

Comment

• Idd. Verbruikt een VAG 3.0 tdi geknepen op 211 pk meer of minder dan de losse versie van 245 pk?
                          Of hebben die hetzelfde koppel?

Ik weet niet zoveel van VAG. Dat is geen merk alpha mannen natuurlijk

Comment

• Bij gelijke normale rijstijl quasi evenveel iemand continu de extra pk's aanspreekt zal meer verbruiken ?

Comment

• Mijn leon ging bij dezelfde rijstijl naar boven

De mini van de vriendin is een beetje gezakt, maar niet veel. van 8,4 ofzoiets naar 7,8.
                              BMW X5 45e

Comment

• Ik denk dat mijne Leon met 100pk bijgetoverd ook meer zou verbruiken xD

Comment

Mijn leon ging bij dezelfde rijstijl naar boven

De mini van de vriendin is een beetje gezakt, maar niet veel. van 8,4 ofzoiets naar 7,8.
                                  Idem, half literke naar omhoog.

Comment

• De mijne zijn altijd gezakt.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

• Norm fabriek:

Norm El greco:

Comment

• Das nie norm El greco hé

Dat haalt die nie altijd hé, en tis nie da hij een referentie is van een normaal gebruik
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Nochtans is het in realiteit al vaak gebleken dat door meer koppel toe te dienen het verbruik kan afnemen.

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                          Eigenlijk kunnen we het al van september 2015, maar alle tests zijn pas sinds februari definitief afgerond.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          bobo, chippers hebben de waarheid in pacht.

Comment

Working...
                                          X