Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
    in NL is alles goedkoper ook =p
    Ook de hoertjes?
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
      Ook de hoertjes?
      Zal het u na 06/05 laten weten.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
        Granted, maar een rollenbanktest kan je laten doen bij de tuners hier voor €50, mij ga je niet wijsmaken dat daar dan die €400 verschil zit
        Denk gewoon eens logisch na. Koop u een tooltje en een laptop en zonder bank kan je je ook een tuner noemen en geld verdienen. Tegenwoordig kan je een wagen afstellen door te voelen hoe koud uw natte vinger wordt als je hem al rijdend door het raam steekt. Ik citeer een noorderbuur: " tunen is even makkelijk als de afwas doen"

        Vraag hem eens iets extreems te doen en lees eens mijn post over dpf delete. Zo een programma kost u 7000 euro en je kan alles wissen ;-) een testbank kost helaas een pak meer.

        Maar hij is tenminste eerlijk. Er zijn er vele die een bank hebben om te laten blijken dat ze het echt zelf doen en een pak meer vragen.
        Last edited by Geert DVX; 20/04/2016, 19:04.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
          in NL is alles goedkoper ook =p
          Denk dat maar niet,daar waar mijne is gedaan is een pak meer dan die 450 euro hierboven vernoemt.Ik ga enkel daar waar een testbank is.Wil direct kunnen zien wat eraan gebeurt is...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Dannyc30d5 Bekijk Berichten
            Denk dat maar niet,daar waar mijne is gedaan is een pak meer dan die 450 euro hierboven vernoemt.Ik ga enkel daar waar een testbank is.Wil direct kunnen zien wat eraan gebeurt is...
            Klopt. Daar zijn ook goede tuners. En zijn meestal duurder dan in BE omdat daar meer duidelijkheid is tussen maatwerk en generic, met of zonder testbank. Hier in BE is het noodgedwongen goedkoper omdat er door iedereen beweerd wordt dat ze op maat werken, dit aan lage en hoge prijzen.

            Buiten deze twijfel is het langs de andere kant wel goed voor jullie dat jullie echt maatwerk ook aan goede prijzen kunnen hebben, mits jullie het kaf van het koren kunnen scheiden.
            Last edited by Geert DVX; 20/04/2016, 19:40.

            Comment


            • Wil het dan zeggen dat als je geen testbank hebt, je niet op maat kan tunen?
              Neem je dan bij iemand zonder testbank, dan gewoon het risico dat je geen bewijs hebt van de aanpassing?
              Want heel kort door de bocht (ik ga even jou als vb nemen Geert), als ik zo'n generic file laat installeren, zoals bv Polestar doet, en dan gewoon bij jou een testbankrun laat doen ter controle, en dan zie dat de waarden ongeveer kloppen, wat is dan het verschil met jullie?
              Enkel dat jullie stap per stap waarden aanpassen, en Polestar dat al op voorhand doet voor elke type wagen?
              Krijgt elke wagen af fabriek trouwens niet gewoon altijd dezelfde software mee?
              Wat is dan het verschil tussen een op maat getunede 240 pk en een generic file geflashte 240pk?
              Is geen aanval naar jou he Geert, gewoon een interessante discussie.

              Comment


              • Binnenkort gaat de Cupra ook binnen voor een kuurtje bij de mannen van DVX
                Is alleen nog beslissen stage 1 of stage 2, beiden inclusief DSG remap en een datum prikken.

                Comment


                • Kurt laat zeker weten wat de uwe standaard draait

                  Comment


                  • Van mij staat er ook een meting op de planning

                    Comment


                    • Btw Geert uw box zit vol xD

                      Comment


                      • Waar en wanneer ga je uwe laten meten Davy?

                        Comment


                        • Binnenkort, is nu een nieuwe testbank op 10km van mij state of the art

                          Comment


                          • Ah inderdaad heb dat op FB zien voorbij komen dat ze eentje aant zetten waren...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Wil het dan zeggen dat als je geen testbank hebt, je niet op maat kan tunen?
                              Neem je dan bij iemand zonder testbank, dan gewoon het risico dat je geen bewijs hebt van de aanpassing?
                              Want heel kort door de bocht (ik ga even jou als vb nemen Geert), als ik zo'n generic file laat installeren, zoals bv Polestar doet, en dan gewoon bij jou een testbankrun laat doen ter controle, en dan zie dat de waarden ongeveer kloppen, wat is dan het verschil met jullie?
                              Enkel dat jullie stap per stap waarden aanpassen, en Polestar dat al op voorhand doet voor elke type wagen?
                              Krijgt elke wagen af fabriek trouwens niet gewoon altijd dezelfde software mee?
                              Wat is dan het verschil tussen een op maat getunede 240 pk en een generic file geflashte 240pk?
                              Is geen aanval naar jou he Geert, gewoon een interessante discussie.
                              Geen probleem.

                              Generic file is eentje dat gemaakt is voor dat type wagen. (kan een goede en een slechte zijn, afhankelijk van de maker).
                              Maar ook al hebben de 2 wagens dezelfde stock file, de ene kan anders reageren dan de andere.
                              Ga je 10 wagens van de band laten rollen, alle 10 gaan anders zijn als je ze nameet.
                              Vergeet niet dat er in 1 type wagen enorm veel verschillende softwareversies zijn. Deze kunnen heel hard op elkaar gelijken, maar soms ook heel verschillend zijn.
                              Ik heb ooit eens gesproken over verborgen mappen die pas actief worden in een bepaalde situatie: onlangs nog een 1.6 TDi gehad die we al zoveel hebben gedaan in stage 2: wou niets, maar dan ook niets doen boven de 140pk: na 5u een verborgen map gevonden. Bij alle andere wagens ervoor en erna kom je dit niet tegen. Soms zijn er dus zeer zware uitzonderingen.

                              Als je zo werkt (generic) en je koopt een kwalitatieve goede file (in funcie van de specifieke software versie), kan het zijn dat dit goed meevalt of tegengaat.
                              Dus het kan perfect zijn dat je een wagen laat flashen met een goede aangekochte file en dat die wagen perfect doet wat hij moet doen. (op kleine details na = fine tune)


                              Op maat:

                              * Een reeds zelf gemaakte en geteste file op de wagen zetten en die gaan finetunen volgens wat je meet.

                              * kan je starten van 0: omslachtig, veel tijdverlies, maar voordeel om steeds opnieuw dieper in de software te gaan en zaken die je over het hoofd gezien hebt te ontdekken. Versnelt ook het ontwikkelingsproces als er iets nieuws uit komt omdat je in die modus zit.

                              Eindresultaat is idem.

                              Wij werken op de laatste wijze in de meeste gevallen.
                              Komt er bevoorbeeld een golf 4 of 5 tdi gaan we het proces iets versnellen door een reeds geteste file van ons erop te zetten en bij aan te passen. Vandaar ook de lagere prijs. Bij deze doen we dit al eens omdat we na al die tijd echt tot de bodem alles doorzocht hebben.
                              Bij de gti's doen we dit niet en dat is ook de reden waarom we steeds hogere en veilige vermogens halen omdat we steeds extra zaken uittesten en toepassen.
                              Ik heb dit al eens in het verleden geschreven hoor.

                              Als je geen testbank hebt kan je niet 100% op maat tunen.
                              Je kan op de baan logs gaan nemen, maar de kleinste details zie je veel beter op de grafiek (als je een gedetailleerde grafiek gebruikt en niet alles afrond om hem mooi te laten kijken.) en dit combineren met logs is het beste wat je kan doen.

                              Onze verdelers werken met generic files die we verder op maat afstellen als ze een bank hebben.
                              Onze centra werken enkel met files op maat zoals wij hier in Willebroek doen.
                              Last edited by Geert DVX; 21/04/2016, 16:27.

                              Comment


                              • Dat is duidelijk & eerlijk.

                                Comment


                                • Mooi en duidelijk antwoord idd!

                                  Comment


                                  • Goed uitgelegd Geert.

                                    Comment


                                    • Inderdaad duidelijk uitgelegd, zo goed dat ik er niets meer op kan zeggen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        Ik heb ooit eens gesproken over verborgen mappen die pas actief worden in een bepaalde situatie: onlangs nog een 1.6 TDi gehad die we al zoveel hebben gedaan in stage 2: wou niets, maar dan ook niets doen boven de 140pk: na 5u een verborgen map gevonden.
                                        Na een jaar afwezigheid op het forum, heb ik eindelijk nog eens wat tijd om hier wat te lezen en dan lees je dit soort bullshit, dan kan ik natuurlijk niet anders dan reageren .

                                        Verborgen mappen, dat bestaat niet, dat is marketing bullshit die jij hebt uitgevonden als een soort van verklaring om aan te tonen dat jij een betere tuner zou zijn dan de anderen, want jij vindt verborgen mappen die niemand anders ter wereld vindt en dat maakt jullie dan zogezegd zo speciaal .

                                        Ik zie niet in waarom ze in de fabriek ( waar ze wel betere dingen te doen hebben ) mappen zouden verbergen en hoe ze dat dan wel zouden moeten doen, als je een ecu uitleest dan zijn alle mappen daar, als jouw barman er 5 uur over doet om een map te vinden in een 1.6 tdi, dan moet hij dringen een bril kopen .

                                        Overigens zijn alle mappen beschreven en gedocumenteerd in de bijhorende documentatie, de ingenieurs bij de constructeur moeten die mappen namelijk instellen en dus kunnen ze alle info over die mappen vinden in de verklarende pdf bestanden, dus als die verborgen zouden zijn, dan zou dat niet lukken,... enfin je begrijpt het wel.

                                        Een verbrandingsmotor bestaat al meer dan 100 jaar, het commonrail principe gaat ook al decenia mee, er zijn geen geheimen meer, inspuitduur, inspuitdruk, inspuittijdstip en turbodruk , dat is alles waarmee je het vermogen bepaalt, meer is er niet, dus doe nu ook niet alsof het iets mysterieus is met geheime schattenkamers en valkuilen, jij kijkt te veel tv denk ik

                                        conclusie , verborgen mappen dat is marketing bullshit die jij aan je klanten verkoopt, heb ik geen probleem mee, maar neem de autoforum leden niet voor onnozelaars

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        Bij de gti's doen we dit niet en dat is ook de reden waarom we steeds hogere en veilige vermogens halen omdat we steeds extra zaken uittesten en toepassen.
                                        Ik heb dit al eens in het verleden geschreven hoor.
                                        De aller enigste reden waarom jullie uit een GTI 30pk meer halen dan elke andere tuner ter wereld, is omdat jullie 30pk liegen met jullie testbank, en dat is systematisch bij vrijwel alle GTI's die jullie tunen, iemand heeft me onlangs verteld dat dit ook behoort tot jouw marketing strategie, je wil de reputatie krijgen de gti specialist te zijn en dus bedrieg je alle GTI testbank resultaten. Nu ook daar weer mij niet gelaten want in de praktijk is al meermaals gebleken dat Golf6 GTI's stage 1 of 2 met 300pk bij jullie trager rijden dan een G6 GTI stage 1 of 2 van ons met 260pk en op de testbank bij ons en bij Heinz halen die GTI's van jullie 30pk minder op de dyno, lijkt me geen toeval.
                                        En nu 2 klanten van jou hetzelfde hebben ontdekt, weet ik uit goede bron dat er klacht is neergelegd bij de economische inspectie ( neen, ik was het niet, heb wel betere dingen te doen ) tegen DVtestbankfraude, want net zoals een beenhouwer niet mag zeuren met zijn weegschaal, mag ook jij je klanten niet bewust bedriegen door valse testbank resultaten.

                                        Kijk Geert, je probeert gewoon te hard om de beste te zijn, je hebt al van jongs af aan altijd in de belangstelling willen staan en roem en glorie opstrijken, maar het lukte nooit en nu ben je bereid je eigen klanten te bedriegen om de schijn hoog te houden, zo'n bedrog komt vroeg of laat altijd uit, zeker gezien de soms totaal onrealistische resultaten, het lijkt soms wel of je kan toveren en iedereen met gezond verstand weet dat zoiets niet kan.

                                        Als je echt de beste bent, dan doe je gewoon je werk en spreken de resultaten voor zich, dan hoef je niet te bedriegen met onrealistische resultaten

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        Onze centra werken enkel met files op maat zoals wij hier in Willebroek doen.
                                        Ook weer een opmerkelijke uitspraak, gezien ik minstens 2 centra van jou ken waar dat nooit het geval kan zijn, de ene heeft geen testbank en de andere, welja de andere... die troef gaan we nog niet op tafel gooien, elke kaartspeler weet dat hij zijn kaarten niet te vroeg mag tonen

                                        Comment


                                        • Popcorn time, en dat zo vroeg op de ochtend!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X