Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zoals het antwoord al zo vaak is gegeven.

Een powerbox is brol, chiptunen is in dat opzicht minder slecht. Ook als je niet op de limiet rijdt, zien de onderdelen meer af.

Powerbox zie je minder duidelijk (als je em eraf haalt), maar als er écht onderzoek wordt gedaan dan vinden ze het wel.

Dat terzijde, ken ik maar één geval in de rechtspraak waar ze daadwerkelijk onderzoek naar hebben gedaan (en uiteindelijk weinig tot niets mee hebben gedaan).

Wat betreft uw garantie, vrees ik wel dat Opel zich zal terugtrekken als ze erachter komen. Nuja, een kameraad heeft een gechipte Opel gehad en ze hebben dat nooit gemerkt.

Op een periodiek onderhoud controleren ze er niet op en zullen ze alleen er eventueel overschrijven (dus erna opnieuw laten chippen).

Als uw werkgever erachter komt, denk ik ook dat ze niet zo blij zullen zijn. Al zal je er niet voor ontslaan worden
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Alles wat je vraagt is hier al gepasseerd.
      Even terugkeren en al uw vragen worden meermaals beantwoord.
      Veel leesplezier.....het is een feuilleton zoals familie of thuis.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Powerbox is geen brol . Dat bolt gewoon goed .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Powerbox is geen brol . Dat bolt gewoon goed .
          Smaken verschillen?

Ik heb totaal geen ervaring met powerbox, dus ik ga af op wat anderen zeggen
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Schnitzer werkt altijd met powerbox. Waarom zou dat niet goed werken? Ik heb het hier wel niet over de eBay powerbox van 50 euro hè.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
              Schnitzer werkt altijd met powerbox. Waarom zou dat niet goed werken? Ik heb het hier wel niet over de eBay powerbox van 50 euro hè.
              Ik had een zo een racechip van ebay voor minder dan 150euro op mijn ex c250cdi dat bolde ook goed. Het hoeft niet altijd duur te zijn.

Comment

• Zijn de heren van DVX of BRp nog actief hier?
                Op jullie site staat dat de Mercedes E W213 200d, die nog in ontwikkeling is, standaard 184pk heeft en de 220d 194.
                Dat laatste klopt (en bestaat ook in 163pk, beide 400Nm) maar de e200d heeft 'slechts' 150pk maar wel 360Nm ipv 300.
                Zou 3 keer om exact hetzelfde blok gaan met dezelfde onderdelen maar andere software.... dus hopelijk is de 200d snel te chippen naar 190 à 200PK
                Last edited by severijns; 10/02/2017, 11:37.
                KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                  met dezelfde andere onderdelen....
                  ja, als het met dezelfde andere onderdelen is, dan kan het niet fout gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns
                    Zijn de heren van DVX of BRp nog actief hier?
                    Op jullie site staat dat de Mercedes E W213 200d, die nog in ontwikkeling is, standaard 184pk heeft en de 220d 194.
                    Dat laatste klopt (en bestaat ook in 163pk, beide 400Nm) maar de e200d heeft 'slechts' 150pk maar wel 360Nm ipv 300.
                    Zou 3 keer om exact hetzelfde blok gaan met dezelfde andere onderdelen.... dus hopelijk is de 200d snel te chippen naar 190 à 200PK
                    Stuurt misschien een mailtje, da gaat sneller zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

ja, als het met dezelfde andere onderdelen is, dan kan het niet fout gaan.
                      Oeps... hier zou de spellingscorrector van mijn GSM mss wel voor iets kunnen tussen zitten. Thx, is pas het aan.
                      Dezelfde onderdelen dus, maar dat had je wsl wel door.

KLIK |&| KLAK

Comment

• BR geeft korting van 40€ aan leden van Autoforum. Dus als je een afspraak maakt vermelden dat je lid bent!

Ik kan ze in ieder geval aanraden!
                        Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                        Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                        (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

• Die geven korting aan alles en iedereen hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door []v[]o Bekijk Berichten
                            BR geeft korting van 40€ aan leden van Autoforum. Dus als je een afspraak maakt vermelden dat je lid bent!

Ik kan ze in ieder geval aanraden!
                            Bij ons is het 5euro extra administratieve kost om na te gaan of je wel echt lid bent.

Comment

• Je kan ook via een Pm de grote van je lid zeggen en dat roep ik dan als ik aan de balie sta.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Zelfde wagen, 1 keer in slechte omstandigheden gemeten op rollenbank en 1 keer in gunstige omstandigheden.

Hoeveel verschil kan er op zitten?

Dus 40°c vs 10°c en dingen als brandstof, onderhoud,..

Comment

• Iemand ervaringen met APEC? Lees er veel goede dingen over, ook al ééns via chat kort mee gepraat en lijken mij toch eerlijk & capabel.

Zou van 143 pk en 300 Nm naar respectievelijk ongeveer 180 pk en 380 Nm gaan. Verleidelijk...

Comment

• APEC is zeker ok. Genoeg ervaring intussen en ook een eigen testbank. Alleen hardware aanpassingen doen ze niet zelf maar werken ze met een garage in de buurt samen.

Het hangt er vanaf welke de dichtste is voor jou en wie op welk moment een commerciële actie doet.
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                      Iemand ervaringen met APEC? Lees er veel goede dingen over, ook al ééns via chat kort mee gepraat en lijken mij toch eerlijk & capabel.

Zou van 143 pk en 300 Nm naar respectievelijk ongeveer 180 pk en 380 Nm gaan. Verleidelijk...
                                      Mijne vorige is gedaan door Apec, werd een nieuwe wagen na de tuning. Reed zo fijn en toch bruut. Perfect afgesteld hoe ik het wou.
                                      Indien nodig dan ga ik de toekomst terug bij hen.
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Bij de Megane GT:
                                        * brengen ze bij BR de 205 pk naar 220 pk en 280 NM naar 310 NM
                                        * brengen ze bij DVX de 205 pk naar 230 pk en de 280 NM naar 320 NM
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Stock laten, zo genieten!

My 2 cents...
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X