Hallo,
Ik ben van plan een Volvo 740 te kopen met de vierkante neus van voor '89 met een 2.0 of (liefst) 2.3 benzinemotor, en nadien een swap te doen naar de 2.3 turbo uit een + '94 volvo 940 omdat deze de olie squirters heeft op de zuigers en de betere M90 versnellingsbak (die perfect zouden passen in de 7 reeks). Eigenlijk de ideale motor voor deze wagen!
Nu vraag ik mij af, als je een swap doet van NA naar Turbo, maken ze hier een probleem van bij de keuring? Ik zou hem zelf laten keuren voor oldtimer met de oorspronkelijke motor, daarna moet ik nooit meer passeren dus kan geen kwaad.
Maar mocht ik hem ooit willen verkopen of mocht ik hem ooit als dagelijks voertuig willen inschrijven, kan ik hem dan nog laten keuren met die turbo motor erin?
Ik ben van plan een Volvo 740 te kopen met de vierkante neus van voor '89 met een 2.0 of (liefst) 2.3 benzinemotor, en nadien een swap te doen naar de 2.3 turbo uit een + '94 volvo 940 omdat deze de olie squirters heeft op de zuigers en de betere M90 versnellingsbak (die perfect zouden passen in de 7 reeks). Eigenlijk de ideale motor voor deze wagen!
Nu vraag ik mij af, als je een swap doet van NA naar Turbo, maken ze hier een probleem van bij de keuring? Ik zou hem zelf laten keuren voor oldtimer met de oorspronkelijke motor, daarna moet ik nooit meer passeren dus kan geen kwaad.
Maar mocht ik hem ooit willen verkopen of mocht ik hem ooit als dagelijks voertuig willen inschrijven, kan ik hem dan nog laten keuren met die turbo motor erin?
Comment