Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aftermarket radio Fiesta MK4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aftermarket radio Fiesta MK4

Dus ik ben al een tijdje op zoek naar een degelijk paar speakers om in mijn fiesta te monteren. En des te langer ik zoek des te minder ik weet over wat nu goed is en wat niet ...

Mijn idee was het volgende:
    • een standaard radio van Ford erin houden (Zit nu een 3000 traffic in, die wel veranderd zal moeten worden om zo'n "kasje" aan te sluiten) zou liefst een standaard Ford radio houden omdat dit er mooi en netjes uit ziet.
    • Verder, een paar nieuwe speakers voor in de deuren (13cm). Goedkoop en goed ... ik ken echt NADA van speakers.
    • Tenslotte nog een "kasje" aansluiten achter de radio om bluetooth, usb, aux connectie te hebben (http://www.carinterface.nl/yatour-us...ios_ytm06-frd1)

Het enige wat ik nog nodig heb zijn dus de speakers en een radio. Ik ben niet van plan andere bedrading te gebruiken of een woofer te plaatsen. Toch wil ik wat dieper geluid dan dat van nu. Voorstellen? Qua radio moet ik kiezen uit een selectie van ford modellen omdat deze compatibel zijn met het "Kasje". Hier zal wel niet veel verschil in zitten qua geluid zeker? Had de 5000 rds in gedachten.

Montage voorbeeld heb ik hier gevonden: http://forum.fiestaclub.nl/index.php?showtopic=16215 Ziet er redelijk simpel uit *knock on wood*

fiesta mk 4

men eerste auto

Ik had indertijd een Alpine gekregen van men vriendin instapmodel van 150€ ofzo
    De papieren luidsprekers vooraan zijn niet al te denderend...
    Als student zijnde in die tijd moest het dus gratis zijn
    Dus zo gezegd, zo gedaan...
    Ik heb gwn de subwoofer van men Logitech 2.1 genomen...deze open gevezen en de 'woofer' gedeconnecteerd van die ingebouwde versterker en gewoon rechtstreeks aan speakerkabel gehangen..
    dan aangesloten aan de achterste kanalen van de radio en de fader op 70% achteraan gezet, en 30% vooraan.
    Zo had je een mooi vol geluid met bass (geloof het of niet maar de spiegels trillden mee ) en de voorste vervormden niet..

Cheap as hell en gaf goed in zo'n fiesta

Maar als je je radio vervangt samen met de voorste speakers kom je al een eind
    Daily Volvo V50 D5 Project

Old Volvo V50 2.0d Project

Comment

In mijn Fiesta MK4 had ik een Kenwood radio gestoken met USB aansluiting, de 2 standaard speakers in de deur, en 2 extra speakers in de hoedenplank geplaatst, maar serieuze speakers Dat klonk ook goed! Mijn auto was gekend als de rijdende radio, omdat ie zo klein, fijn en luid was. Oh wat mis ik die kar soms toch

Ge kunt in de auto5 trouwens een plastieken frame kopen, zodat het gat opgevuld is als ge uw standaard Ford radio eruit haalt. Allee ik heb dat daar x aantal jaar geleden toch gehaald :p

Comment

Leuke ideeën dat ik hier te horen krijg, top!

Dus in principe kan ik de voorste speakers gewoon zo laten en er achteraan enkele bijzetten? Misschien in die kleine compartimentjes achteraan (zie link)? Of hebben jullie ze gewoon in de hoedenplank geplaatst?

Een andere radio is een must dus?

Link: https://www.google.be/search?q=fiest...Whj_SW1MscM%3A

Comment

P.s. heb vandaag ook iets interessant in de rekken zien liggen bij de mediamarkt.

Een FM transmitter die je gewoon in de sigarenstekker(?!) plugt en daardoor je radio via bluetooth en USB kan bedienen . Is wat beter en goedkoper dan het "kasje".

Link:http://www.mp3shop.be/product-review...-pmt557bt.html

Comment

Heb ik ooit gehad, zoiets werkt niet goed
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Working...
            X