Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koni sport kit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• koni sport kit

iemand ervaring met een koni sport kit (van buitenaf instelbare gele koni's gecombineerd met H&R veren)?
    https://www.efkaimport.nl/Subpaginas/21/Sport_kits.html

Liever Bilstein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Liever Bilstein.

slechte ervaring met koni? lijkt me niet echt brol.

de koni's lijken me een interessant alternatief voor een bilstein B14 set. hardheid is makkelijk en snel in te stellen (circuit en openbare weg) en ik betwijfel of ik veel zou prutsen aan de rijhoogte bij een (niet afzonderlijk in te stellen bilstein) schroefset. ben ook niet uit op een diepe verlaging. bij de koni's ongeveer 3 centimeter (tussen 2 en 4 bij de billies).

Comment

Michael en Steve (mechanieker) hebben beide instelbare dempers van koni op hun Clio 2 zitten, Steve heeft deze nu een jaar denk ik en is er wel tevreden over. Gebruikt hem ook als daily en voor op de Ring. Hardheid is heel snel en gemakkelijk aan te passen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fre23 Bekijk Berichten
          Michael en Steve (mechanieker) hebben beide instelbare dempers van koni op hun Clio 2 zitten, Steve heeft deze nu een jaar denk ik en is er wel tevreden over. Gebruikt hem ook als daily en voor op de Ring. Hardheid is heel snel en gemakkelijk aan te passen

goed om te weten. bedankt fre.

Comment

Koni + H&R veren hoor ik niks slechts over, en ken meer dan 20 man met die setup.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
              Koni + H&R veren hoor ik niks slechts over, en ken meer dan 20 man met die setup.

bedankt voor de feedback. op een engels clio-forum zit ne australiër die er, al twee seizoenen, regionale sprint- en heuvelklim wedstrijden mee rijdt. is er content van.

Comment

ik zal het u binnenkort weten te zeggen
                Heb er nog niet mee gereden op circuit, maar vertrouw wel aan de kwaliteit ervan.

ik heb eventjes op de zachtste stand gereden, maar dan veert de wagen te fel uit.
                Nu staat hij op de hardste stand en je voelt direct het directer stuurgedrag...

Het instellen is ook echt easyyyy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                  iemand ervaring met een koni sport kit (van buitenaf instelbare gele koni's gecombineerd met H&R veren)?
                  https://www.efkaimport.nl/Subpaginas/21/Sport_kits.html
                  hier ervaring mee.
                  beste aanpassing die ik heb gedaan.
                  zelfs op hun zachtste zijn die koni''s een pak stugger dan de originele schokdempers.

het moeilijke is eigenlijk een setting vinden die goed is.
                  je moet op zijn zachtste beginnen en mee rondrijden.
                  hierna de voorste schokdempers zo instellen dat je net geen nosedive hebt bij het remmen of optrekken.

daarna kan je nog verder finetunen.
                  voor de openbare weg is mijn setting op het einde uitgedraaide op vooraan 1/2 toer verwijdert van full soft.
                  en achteraan full soft.
                  op circuit zou je ze iets harder kunnen zetten omdat een circuit over het algemeen vlakker is en minder/gen putten heeft.

denk er wel aan dat harder niet altijd beter is.
                  als je bvbeeld de achterkant te hard zet heb je meer kans dat deze kant gaat glijden.
                  zet de voorkant te hard en je hebt kans dat je een lichte vorm van onderstuur gaat creeren omdat je voorkant wegglijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michael89 Bekijk Berichten
                    ik zal het u binnenkort weten te zeggen
                    Heb er nog niet mee gereden op circuit, maar vertrouw wel aan de kwaliteit ervan.

ik heb eventjes op de zachtste stand gereden, maar dan veert de wagen te fel uit.
                    Nu staat hij op de hardste stand en je voelt direct het directer stuurgedrag...

Het instellen is ook echt easyyyy

bedankt michael. de set voor uwe, heeft die ook de H&R veren?
                    morgen toevallig niet naar zolder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      hier ervaring mee.
                      beste aanpassing die ik heb gedaan.
                      zelfs op hun zachtste zijn die koni''s een pak stugger dan de originele schokdempers.

het moeilijke is eigenlijk een setting vinden die goed is.
                      je moet op zijn zachtste beginnen en mee rondrijden.
                      hierna de voorste schokdempers zo instellen dat je net geen nosedive hebt bij het remmen of optrekken.

daarna kan je nog verder finetunen.
                      voor de openbare weg is mijn setting op het einde uitgedraaide op vooraan 1/2 toer verwijdert van full soft.
                      en achteraan full soft.
                      op circuit zou je ze iets harder kunnen zetten omdat een circuit over het algemeen vlakker is en minder/gen putten heeft.

denk er wel aan dat harder niet altijd beter is.
                      als je bvbeeld de achterkant te hard zet heb je meer kans dat deze kant gaat glijden.
                      zet de voorkant te hard en je hebt kans dat je een lichte vorm van onderstuur gaat creeren omdat je voorkant wegglijd.

super feedback, timmie. net wat ik zocht.

Comment

Ik heb de eibach verlagingsveren.

neen, niet op zolder dit weekend... Clio is ook nog niet perfect klaar voor op circuit te rijden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michael89 Bekijk Berichten
                          neen, niet op zolder dit weekend... Clio is ook nog niet perfect klaar voor op circuit te rijden..

uitvluchten, michael. uitvluchten.

Comment

vandaag een babbelke gedaan met m'n broer. reed enkele jaren geleden met een gelijkaardig (japans) systeem op z'n honda integra type R (DC2). heel content van.
                            ben dus overtuigd. wanneer de fondsen het toelaten, zal ik eens op zoek gaan waar ik ze het best kan kopen en laten plaatsen. suggesties altijd welkom.

Comment

Als je iemand zoekt voor ze te plaatsen laat je maar weten hé Ken wel een paar mensen die dat perfect kunnen.

Ik heb mijn zelf geplaatst, wel met Steve erbij... Op zich niets aan, maar je moet weten hoe het allemaal moet

Comment

hoe zit dat dan met het goca-attest? moet dat dan maar gewoon bij de set zitten en niet 'bekrachtigd' worden door een officiële garage?

Comment

Schokdempers mag je eendert wat steken.
                                  Veren enkel bij verlaging een attest nodig.

Nu als je niet wil bijtunen is bilstein beter.
                                  Als je echt vaak circuit doet is koni beter.
                                  Wil je dan nog hoger gaan kan je voor viking, qa1 etc gaan.

Nog precieser maar ook moeilijker af te stellen.
                                  Last edited by Timmie; 12/03/2016, 22:43.

Comment

Goca attest komt mee met de veren (wel veren kopen die goca hebben natuurlijk)

Schokdempers hebben dat niet.

Voor de keuring moet je dan een montageverslag hebben, afgestempeld door de plaatser en het goca attest van de veren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      Schokdempers mag je eendert wat steken.
                                      Veren enkel bij verlaging een attest nodig.

Nu als je niet wil bijtunen is bilstein beter.
                                      Als je echt vaak circuit doet is koni beter.
                                      Wil je dan nog hoger gaan kan je voor viking, qa1 etc gaan.

Nog precieser maar ook moeilijker af te stellen.

ik zie me echt niet veel prutsen aan een bilstein B14 schroefkit. dus ene keer een fatsoenlijke hoogte gevonden, blijft die waarschijnlijk zo staan.
                                      een instelbare schroefkit krijg ik hier budgettair niet verantwoord. en daarbij, wil ook niet overdrijven. hou het ook liever simpel.

het interessante aan de koni's is dat ze instelbaar zijn en niet te laag. nog te doen op de weg en iets harder op't circuit. alhoewel ik vandaag blij was dat de clio nog niet verlaagd is.

Comment

Working...
                                      X