Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
slechte ervaring met koni? lijkt me niet echt brol.
de koni's lijken me een interessant alternatief voor een bilstein B14 set. hardheid is makkelijk en snel in te stellen (circuit en openbare weg) en ik betwijfel of ik veel zou prutsen aan de rijhoogte bij een (niet afzonderlijk in te stellen bilstein) schroefset. ben ook niet uit op een diepe verlaging. bij de koni's ongeveer 3 centimeter (tussen 2 en 4 bij de billies).
Michael en Steve (mechanieker) hebben beide instelbare dempers van koni op hun Clio 2 zitten, Steve heeft deze nu een jaar denk ik en is er wel tevreden over. Gebruikt hem ook als daily en voor op de Ring. Hardheid is heel snel en gemakkelijk aan te passen
Michael en Steve (mechanieker) hebben beide instelbare dempers van koni op hun Clio 2 zitten, Steve heeft deze nu een jaar denk ik en is er wel tevreden over. Gebruikt hem ook als daily en voor op de Ring. Hardheid is heel snel en gemakkelijk aan te passen
Koni + H&R veren hoor ik niks slechts over, en ken meer dan 20 man met die setup.
bedankt voor de feedback. op een engels clio-forum zit ne australiër die er, al twee seizoenen, regionale sprint- en heuvelklim wedstrijden mee rijdt. is er content van.
ik zal het u binnenkort weten te zeggen
Heb er nog niet mee gereden op circuit, maar vertrouw wel aan de kwaliteit ervan.
ik heb eventjes op de zachtste stand gereden, maar dan veert de wagen te fel uit.
Nu staat hij op de hardste stand en je voelt direct het directer stuurgedrag...
hier ervaring mee.
beste aanpassing die ik heb gedaan.
zelfs op hun zachtste zijn die koni''s een pak stugger dan de originele schokdempers.
het moeilijke is eigenlijk een setting vinden die goed is.
je moet op zijn zachtste beginnen en mee rondrijden.
hierna de voorste schokdempers zo instellen dat je net geen nosedive hebt bij het remmen of optrekken.
daarna kan je nog verder finetunen.
voor de openbare weg is mijn setting op het einde uitgedraaide op vooraan 1/2 toer verwijdert van full soft.
en achteraan full soft.
op circuit zou je ze iets harder kunnen zetten omdat een circuit over het algemeen vlakker is en minder/gen putten heeft.
denk er wel aan dat harder niet altijd beter is.
als je bvbeeld de achterkant te hard zet heb je meer kans dat deze kant gaat glijden.
zet de voorkant te hard en je hebt kans dat je een lichte vorm van onderstuur gaat creeren omdat je voorkant wegglijd.
ik zal het u binnenkort weten te zeggen
Heb er nog niet mee gereden op circuit, maar vertrouw wel aan de kwaliteit ervan.
ik heb eventjes op de zachtste stand gereden, maar dan veert de wagen te fel uit.
Nu staat hij op de hardste stand en je voelt direct het directer stuurgedrag...
Het instellen is ook echt easyyyy
bedankt michael. de set voor uwe, heeft die ook de H&R veren?
morgen toevallig niet naar zolder?
hier ervaring mee.
beste aanpassing die ik heb gedaan.
zelfs op hun zachtste zijn die koni''s een pak stugger dan de originele schokdempers.
het moeilijke is eigenlijk een setting vinden die goed is.
je moet op zijn zachtste beginnen en mee rondrijden.
hierna de voorste schokdempers zo instellen dat je net geen nosedive hebt bij het remmen of optrekken.
daarna kan je nog verder finetunen.
voor de openbare weg is mijn setting op het einde uitgedraaide op vooraan 1/2 toer verwijdert van full soft.
en achteraan full soft.
op circuit zou je ze iets harder kunnen zetten omdat een circuit over het algemeen vlakker is en minder/gen putten heeft.
denk er wel aan dat harder niet altijd beter is.
als je bvbeeld de achterkant te hard zet heb je meer kans dat deze kant gaat glijden.
zet de voorkant te hard en je hebt kans dat je een lichte vorm van onderstuur gaat creeren omdat je voorkant wegglijd.
vandaag een babbelke gedaan met m'n broer. reed enkele jaren geleden met een gelijkaardig (japans) systeem op z'n honda integra type R (DC2). heel content van.
ben dus overtuigd. wanneer de fondsen het toelaten, zal ik eens op zoek gaan waar ik ze het best kan kopen en laten plaatsen. suggesties altijd welkom.
Schokdempers mag je eendert wat steken.
Veren enkel bij verlaging een attest nodig.
Nu als je niet wil bijtunen is bilstein beter.
Als je echt vaak circuit doet is koni beter.
Wil je dan nog hoger gaan kan je voor viking, qa1 etc gaan.
Schokdempers mag je eendert wat steken.
Veren enkel bij verlaging een attest nodig.
Nu als je niet wil bijtunen is bilstein beter.
Als je echt vaak circuit doet is koni beter.
Wil je dan nog hoger gaan kan je voor viking, qa1 etc gaan.
Nog precieser maar ook moeilijker af te stellen.
ik zie me echt niet veel prutsen aan een bilstein B14 schroefkit. dus ene keer een fatsoenlijke hoogte gevonden, blijft die waarschijnlijk zo staan.
een instelbare schroefkit krijg ik hier budgettair niet verantwoord. en daarbij, wil ook niet overdrijven. hou het ook liever simpel.
het interessante aan de koni's is dat ze instelbaar zijn en niet te laag. nog te doen op de weg en iets harder op't circuit. alhoewel ik vandaag blij was dat de clio nog niet verlaagd is.
Comment