Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
je leest het al ik vraag mij af of het toegestaan is om voorste mistlichten te hebben met donker glas??
ik heb al is een mail gestuurd naar goca maar kreeg geen antwoord.
Zoiets begrijp ik nu niet.
Mistlichten hebben toch een bepaalde functie, in de mist zorgen dat je meer zicht hebt op de weg. Donker glas plaatsen maakt heel die functie dan toch nutteloos.
het is niet dat ze zwart zijn maar een beetje donkerder zodat het geen witte vlekken op een donkere bumper zijn.
maar gewoon veel minder op vallend maar toch meer genoeg licht door laten om nog perfect functioneel zijn.
maar om eerlijk te zijn heb ik ook al gedacht ze gewoon met een flexibele plastiek af te dekken omdat ik ze amper tot niet gebruik.
zodat het lijkt dat er geen mistlichten in steken maar gewoon afdekkapjes.
en ik weet dat als ik ze gewoon afdek zodat ze niet kunnen werken het voor de keuring in orde is.
maar de verdonkerde versie zou normaal geen probleem mogen zijn maar in belgie weet je maar nooit en wil ik wel wat zekerheid.
Mistlichten... Vroeger moest je daar voor bij betalen als je vooraan mistlichten wilde.
Nu zitten ze overal zo bij. Ik zie er echt het nut niet van in.
Zoiets begrijp ik nu niet.
Mistlichten hebben toch een bepaalde functie, in de mist zorgen dat je meer zicht hebt op de weg. Donker glas plaatsen maakt heel die functie dan toch nutteloos.
En hoe vaak moet je die mistlichten echt gebruiken? Hier quasi nooit.
Wel hier in mijn straat rijd er een BMW e36 met zijn mistlichten met tape afgeplakt
En dat mag.
Maar die kunnen door de tape gewoon niet meer zichtbaar werken.
Maar smoked lichten werken wel.
En heb net in mijn spam een mail gevonden van goca
En daar zeggen ze zolang de lichten genoeg licht geven mag het.
Nu dat vind ik wel een gevaarlijk antwoord want wat is genoeg licht :/
wel kan ondertussen veilig zeggen, dat ze mijn mistlichten zelfs niet gecontroleerd worden op de goede werking:p
ze hebben enkel gezien dat ze uiterlijk in goede staat zijn.
en toen ik zelf vroeg of dat die smoked lenzen een probleem was? zoals hier al gezegd word voorste mistlichten zijn niet verplicht en als je ze hebt moeten ze werken blijkbaar niet meer :p
hoewel ik blijkbaar geen verschil merk als ze aan steek of niet want de HID lichten zijn velemalen straffer :p
en daar zit het probleem.
als je bij dikke mist je HID lampen aanzet, heb je 1 witte waas voor uw ruit.
uw mistlampen zitten laag bij de grond, als je die aanzet, verlichten ze de asfalt.
verder bestaan er ook meer dan 1 lamp in de bumper, en dat had je vroeger ook.
je hebt mistlampen die tegenliggers verblinden, die mag je enkel bij mist gebruiken
je hebt breedstralers, die verlichten de asfalt en die mag je WEL gewoon gebruiken.
en tegenwoordig heb je dus ook die bochtverlichting. volgens mij zijn dat niet zomaar de mistlichten die aanspringen bij een bocht, want die mogen niet werken zonder mist (wettelijk gezien)
Wel en daar zit een probleem ik kan overdag
In lampen aan zetten.
Maar als mijn licht sensor vind dat er tewijnig licht is steekt die mijn hid's aan en kan ik die niet afzetten.
En bij vrij dikke mis gaan dus zoiezo die hid's mee aan.
Ik heb ook automatische HID's, maar kan deze aan- of uitschakelen wanneer ik wil, en dat is zeker geen moeilijke handeling. Ik kan dus ook met standlicht + mistlicht vooraan rijden ipv standlicht + dimlicht.
Heb het wel nog niet gebruikt, want de HID's gaan vlotjes door de mist; heb de mistlichten vooraan niet van doen.
Ik heb nog geen echte dichte mist gehad.
Maar bij het beetje mist dat ik smorgens heb langs de velden zijn de dimlichten perfect en heb ik de mistlichten ook niet van doen.
Comment