Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil OEM Xenon systeem en Pilot Xenon? Of wat is beter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verschil OEM Xenon systeem en Pilot Xenon? Of wat is beter?

    Iemand enig idee wat de verschil tussen OEM Xenon en Pilot Xenon verlichting is?

    Welke is beter?

    Of kennen jullie misschien een betere lichtopbrengst?


    Alvast bedankt

  • #2
    Oem Xenon is gewoon de originele xenon, pilot xenon kq aftermarket en moet je bij de keuring altijd terug origineel zetten ( tenzij je hoogte regeling plaatst, maar is duur en omslachtig)



    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Oem Xenon is gewoon de originele xenon, pilot xenon kq aftermarket en moet je bij de keuring altijd terug origineel zetten ( tenzij je hoogte regeling plaatst, maar is duur en omslachtig)



      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

      De wetgeving is verandert (Europees) , aftermarket xenon is toegestaan onder de 3000 lumen , auto hoogteregeling achteras en koplampsproeiers hoeven niet meer .
      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
        De wetgeving is verandert (Europees) , aftermarket xenon is toegestaan onder de 3000 lumen , auto hoogteregeling achteras en koplampsproeiers hoeven niet meer .
        Zeker van? Dach dat dat enkel in Nl was.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
          Zeker van? Dach dat dat enkel in Nl was.
          mijne maat werkt op de TC , heb ondertussen met de Z4 en aftermarket xenon laten keuren , no prob ...

          Enkel de aftermarket LED kits moeten nog alles hebben .
          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

          Comment


          • #6
            Dus het mag nu wel?

            Comment


            • #7
              yep
              TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

              Comment


              • #8
                Dus ik kan het gewoon doen op een auto die enkel een manuele hoogteregeling heeft en geen sproeiers?


                Zijn er risico's om iets kapot te maken? Brandgevaar? Ik las van een Pilot-kit dat je ballasten moet steken?
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • #9
                  Dus originele xenon achteraf (dus zonder auto hoogte regeling en sproeiers) nog steeds illegaal? Tenzij minder dan 3000lummen, maar kunnen ze dat dan meten op de keuring?
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                    Dus originele xenon achteraf (dus zonder auto hoogte regeling en sproeiers) nog steeds illegaal? Tenzij minder dan 3000lummen, maar kunnen ze dat dan meten op de keuring?

                    kunnen ze niet meten , normaal gezien moet er wel een code op uw koplampen staan , dat ze goedgekeurd zijn voor Xenon (ik dacht DS2 achtig)
                    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                    Comment


                    • #11
                      Ik ben dealer van Pilot xenon. (www.xl-shop.be)
                      Xenon moet wettelijk met hoogteregeling en sproeiers, maar die worden inderdaad sinds vorig jaar NIET meer gecontroleerd op de keuring.

                      Een gewone kit met 2 lampen (met keuze van kleurtemperatuur) en 2 ProLine ballasten kost 215 EUR btw in.
                      Er bestaan sinds vorig jaar ook Digital Line ballasten die ervoor zorgen dat er geen schade meer kan zijn door piekspanning. Complete kit met zo'n ballasten kost 365 EUR btw in.

                      Aftermarket ledkit zou ik niet steken. Die staan voorlopig nog niet op punt (geen gericht lichtbeeld maar te verspreid) en de lampen zijn zo groot dat ze vaak niet passen in de originele behuizing.
                      sigpic

                      http://www.streamlinecarcare.be

                      lakbehandelingen voor voertuigen

                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                      Comment


                      • #12
                        Dus in theorie kom ik met OEM xenon die ik achteraf geplaatst heb (zonder auto hoogte regeling en sproeiers) dan door de keuring?
                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                          Dus in theorie kom ik met OEM xenon die ik achteraf geplaatst heb (zonder auto hoogte regeling en sproeiers) dan door de keuring?

                          Dat versta ik er dus ook uit, zou ideaal zijn voor u he.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Dat versta ik er dus ook uit, zou ideaal zijn voor u he.
                            Gohja, koplampen wisselen is 10min werk en afregelen doe ik wel opt werk dus echt een ramp zou dat niet zijn.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                            1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                            2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                            2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                              Gohja, koplampen wisselen is 10min werk en afregelen doe ik wel opt werk dus echt een ramp zou dat niet zijn.

                              Dat voor u 2 keer niks is weet ik ook, maar t'is dan weer 10min gespaard voor u

                              Comment


                              • #16
                                Enige dat ik misschien dan wel best verander is in het interieur het 'hoogte verstel wieltje' eruit haal.
                                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                  Enige dat ik misschien dan wel best verander is in het interieur het 'hoogte verstel wieltje' eruit haal.

                                  Waarom?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                    Ik ben dealer van Pilot xenon. (www.xl-shop.be)
                                    Xenon moet wettelijk met hoogteregeling en sproeiers, maar die worden inderdaad sinds vorig jaar NIET meer gecontroleerd op de keuring.

                                    Een gewone kit met 2 lampen (met keuze van kleurtemperatuur) en 2 ProLine ballasten kost 215 EUR btw in.
                                    Er bestaan sinds vorig jaar ook Digital Line ballasten die ervoor zorgen dat er geen schade meer kan zijn door piekspanning. Complete kit met zo'n ballasten kost 365 EUR btw in.

                                    Aftermarket ledkit zou ik niet steken. Die staan voorlopig nog niet op punt (geen gericht lichtbeeld maar te verspreid) en de lampen zijn zo groot dat ze vaak niet passen in de originele behuizing.
                                    Installeer jij ook, of niet?
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                      Dus in theorie kom ik met OEM xenon die ik achteraf geplaatst heb (zonder auto hoogte regeling en sproeiers) dan door de keuring?
                                      Op voorwaarde dat de lampen correct zijn afgesteld, zou dat moeten lukken. Tenzij je een pietje precies vast hebt. Op mijn Clio V6 werkten de sproeiers niet en ze hebben er niks van gezegd.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Installeer jij ook, of niet?
                                      We hebben een inbouwcenter ja.
                                      sigpic

                                      http://www.streamlinecarcare.be

                                      lakbehandelingen voor voertuigen

                                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat moet dat schuiven?

                                        In principe moet ik de eerste 4 jaar niet naar de keuring, en erna nog eens 2 jaar zonder keuring.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X