Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verschil OEM Xenon systeem en Pilot Xenon? Of wat is beter?
Omdat het dan niet/minder opvalt dat er geen auto hoogteregeling opzit. In Nl wordt ge op de APK daarvoor afgekeurd als ge xenon hebt en manuele hoogteregeling. Aleja belgie is nl natuurlijk niet maar safety first zeker.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
2016 Fiat Tipo. Geen xenon af fabriek beschikbaar.
xenon-kit met digitale ballasten.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Je kan bijvoorbeeld zoeken voor Halogeenlampen met HIR technologie. Halogeen Infra-rood Reflectief. Deze geven heel wat meer licht voor hun nominale wattage, ongeveer het dubbele. Ook zal je lichtbeeld correct zijn aangezien je nog altijd een filament hebt op de correcte plaats. Als je natuurlijk een blauwer licht wil is dit geen echte oplossing.
Maar bekijk eerst eens hoe de Tipo lichten presteren?
Mijn ervaring is dat HIDnog steeds het meeste licht geeft, af fabriek LED geeft ongeveer evenveel als Halogeen.
Ik wil zeker geen blauw licht.. Zo wit mogelijk, ijswit (led) vind ik de max.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
ik heb vroeger op mijne leon ook zo'n set gehad van Pilot 5000K met ballasten.
zeer makkelijk qua installatie, enkel moest er een gaatje gemaakt worden in die afdekklep van de lamp in motorruimte.
Erg content van en lichtopbrengst was goed. Wel jammer dat ik vaak storingslampje kreeg van kapotte lamp terwijl ze wel werkten. Eenmaal op sterkte(na opwarming) ging dat vaak wel uit.
ik heb vroeger op mijne leon ook zo'n set gehad van Pilot 5000K met ballasten.
zeer makkelijk qua installatie, enkel moest er een gaatje gemaakt worden in die afdekklep van de lamp in motorruimte.
Erg content van en lichtopbrengst was goed. Wel jammer dat ik vaak storingslampje kreeg van kapotte lamp terwijl ze wel werkten. Eenmaal op sterkte(na opwarming) ging dat vaak wel uit.
Dat zijn zo'n typische zaken van BMW/VAG-wagens die met die digitale ballasten nu volledig opgelost zijn. Hoe vaak dat ik het heb meegemaakt dat canbusvrije leds werkten en er toch een foutmelding verscheen op een BMW, ik kan het al niet meer tellen...
Dat zijn zo'n typische zaken van BMW/VAG-wagens die met die digitale ballasten nu volledig opgelost zijn. Hoe vaak dat ik het heb meegemaakt dat canbusvrije leds werkten en er toch een foutmelding verscheen op een BMW, ik kan het al niet meer tellen...
goed dat dit nu opgelost is!
Nu toch meer fan van OEM Xenon maar voor naplaatsing is pilot zeker een topper
Omdat het dan niet/minder opvalt dat er geen auto hoogteregeling opzit. In Nl wordt ge op de APK daarvoor afgekeurd als ge xenon hebt en manuele hoogteregeling. Aleja belgie is nl natuurlijk niet maar safety first zeker.
Ik weet niet of ze er naar kijken.Op de keuring hebben ze mij ook gezegd dat ze er niet meer naar moeten kijken. Heb net een paar dagen met een sangyong Tivoli gereden als vervangwagen.Deze had xenon standaard en op het dashboard stond gewoon een manueel wieltje om de hoogte te regelen.Dus ja..
OEM xenon en dan de lampen vervangen door Osram cool blue intense 5000k, ik rij nu al drie weken met deze setup en heb enkel spijt dat ik het niet eerder gedaan heb.
Fantastisch lichtbeeld
OEM xenon en dan de lampen vervangen door Osram cool blue intense 5000k, ik rij nu al drie weken met deze setup en heb enkel spijt dat ik het niet eerder gedaan heb.
Fantastisch lichtbeeld
Ik weet niet of ze er naar kijken.Op de keuring hebben ze mij ook gezegd dat ze er niet meer naar moeten kijken. Heb net een paar dagen met een sangyong Tivoli gereden als vervangwagen.Deze had xenon standaard en op het dashboard stond gewoon een manueel wieltje om de hoogte te regelen.Dus ja..
Pilot is ook niet waauw hoor. Er waren dan goedkopere merken die geen storing gaven dus zo heilig is pilot niet wel een bekende merk. Maar goed ik versta wel dat jij dat gaat voortrekken omdat je het verkoopt maar voor mij is dat brol.
Comment