Oorspronkelijk geplaatst door Beké
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De gevaren van aftermarket aanpassingen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenOm zijn achterliggers te ambeteren?wij zorgen er immers voor dat de jeep- en leasing-wagenrijders niet tegen 60 over de drempels scheuren in de dorpskernen
meestal liggen die drempels toch in zone 30 of 50
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenge moogt maar 30 op de drempels rijdenA Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk BerichtenDat hangt er van af welk bord voor de drempel staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenzo'n velgen dienen voor de 'show' e
je koopt geen velgen van 6000 euro om ermee over de baan te gaan scheuren e
hier nog een fotoke van mijn simpele velgen en zoals ge ziet zijn de banden dik genoeg die er op liggenzie het ni zitten om met ne 35 hoog ofzo rond te rijden...is ni te doen als dagelijkse wagen, 1 voor het comfort en 2 om geen schade te hebben
+ de banden achteraan liggen maar een beetje getrokken dus dat kan totaal geen kwaad...bij sommige is het echt wel overdreven, maar dat zijn meestal wagens die alleen maar op zondag buiten komen in de zomer
en voor als er mensen zich afvragen wat die witte lijn is achteraan op den band, dat is krijthad adaptors van 2cm laten steken en ben toen een testritje gaan doen, maar de banden raakten dan in de kassen
Gaat ge hier nu nog gaan zeggen da als ge me ne 35 profiel rond rijd u velgen rapper kapot gaan ofwa?
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahhahahahahaha hhaha
Op men ex a4 heeft er niks anders gelegen als 35 profiel en men velgen zijn altijd ''heel'' geweest zenne
men ex a4 op 215 35 18 op ne 8.5 en ne 225 op ne 9.5
plat tot op de grond
nooit carter kapot gereden of velgen zenne
an t was menne daily
hier hoort ge soms toch echte cowboy verhalen zenne!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk BerichtenNoemde vroeger Van Steen nu weet ik ni is zeker 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest.
uitrit ---> brug onderdoor en je zat op de snelweg schijnt nu teen en tander verandert te zijn .
Greetzzzzz
Nu zit je trouwens nog altijd direct op de autostrade hoor. Er is gewoon een rond puntje voor gelegd.nls2000
Comment
-
ge geraakt me ne getunede wagen wel nog door de keuring... verlaging is zeker ni uit den boze ma het moet deftig blijven en zorg gewoon da ge altijd papieren hebt van die verlaging...
velgen die uit de kassen steken en van die toestanden is opzich wel schoon ma zelf ik ben er geen voorstander van...
wat ik zelf volledig uit den boze vind zijn van die zwaar ronkende vervelende uitlaten... da is er tegewoordig zo uitgetrokken da als ge der nu nog ene zie rijden en tis geen standaard van de garage den uitlaat da ze hem al snel uitroepen tot JonnyIk ben dan ook blij da ze dat op de TK hebben afgeschaft en da ge het enkel nog moogt hebben met Papieren die in orde zijn...
Ik zelf heb ook nog gewoon men demper van de fabriek zitten alhoewel dak hem graag zou willen veranderen ni om meer geluid te hebben maar miss om ne schonere achterkant te krijgen
grts vjke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk BerichtenHet zal hier ongetwijfeld ergens staan, maar wat was die site nu ook alweer van de overheid i.v.m. tunen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
als ge da gaat volgen,laat hem dan aub standaard
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A4B7 Bekijk Berichtenals ge da gaat volgen,laat hem dan aub standaard
Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof D Bekijk BerichtenGroot gelijk, daar staat meer rommel in dat iets anders!
Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)
chaos
waarom kan het niet zoals in duitsland met een deftig maar toch streng TUV label
en hoge boetes bij het vaststellen van een overtreding
Comment
-
Aangezien ik momenteel toch Voertuigtechnieken aan het studeren ben, een stukje recht uit de cursus:
Het gaat over de invloed van het in- en uitveren op de wielgeometrie van een wagen.
Meer specifiek in dit geval het fenomeen "Bodyroll understeering" 'dus het door de constructeur ingeplande ondersturen van een wagen tijdens het rollen (inveren buitenste wiel en uitveren binnenste wiel) in een bocht.
Een gelijkaardig verloop wordt getoond op de volgende grafiek (VW Golf GTI). Er zijn twee posities aangeduid, de normale rijhoogte en een 30mm lagere rijhoogte. Opmerkelijk is dat de voorwielen nu uitspoor in plaats van toespoor hebben en dat de sporingsvariatie aanzienlijk gestegen is. Dit heeft een negatieve invloed op rijstabiliteit en de slijtage van de banden.
Comment
Comment