Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
    Dat is toch de keuze van de bestuurder, of niet soms?
    Om zijn achterliggers te ambeteren?
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Om zijn achterliggers te ambeteren?
      wij zorgen voor de veiligheid in de bebouwde kom wij zorgen er immers voor dat de jeep- en leasing-wagenrijders niet tegen 60 over de drempels scheuren in de dorpskernen meestal liggen die drempels toch in zone 30 of 50

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
        ge moogt maar 30 op de drempels rijden
        Dat hangt er van af welk bord voor de drempel staat.
        A Twist of the Wrist

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
          Dat hangt er van af welk bord voor de drempel staat.
          idd, maar ofwel liggen de 'echte' drempels in een dorpskern met zone 30 ofzo en anders staat er zo'n verkeersbord voor

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
            zo'n velgen dienen voor de 'show' e
            je koopt geen velgen van 6000 euro om ermee over de baan te gaan scheuren e

            hier nog een fotoke van mijn simpele velgen en zoals ge ziet zijn de banden dik genoeg die er op liggen zie het ni zitten om met ne 35 hoog ofzo rond te rijden...is ni te doen als dagelijkse wagen, 1 voor het comfort en 2 om geen schade te hebben





            + de banden achteraan liggen maar een beetje getrokken dus dat kan totaal geen kwaad...bij sommige is het echt wel overdreven, maar dat zijn meestal wagens die alleen maar op zondag buiten komen in de zomer

            en voor als er mensen zich afvragen wat die witte lijn is achteraan op den band, dat is krijt had adaptors van 2cm laten steken en ben toen een testritje gaan doen, maar de banden raakten dan in de kassen



            Gaat ge hier nu nog gaan zeggen da als ge me ne 35 profiel rond rijd u velgen rapper kapot gaan ofwa?
            baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahhahahahahaha hhaha
            Op men ex a4 heeft er niks anders gelegen als 35 profiel en men velgen zijn altijd ''heel'' geweest zenne


            men ex a4 op 215 35 18 op ne 8.5 en ne 225 op ne 9.5
            plat tot op de grond
            nooit carter kapot gereden of velgen zenne
            an t was menne daily

            hier hoort ge soms toch echte cowboy verhalen zenne!!!!
            Last edited by ; 16/02/2007, 19:11.

            Comment


            • idd, hier hoor je soms cowboy-verhalen

              bij de weg, ik heb een tijdje bij audi-vw-seat gewerkt en kreeg regelmatig audi a4's binnen (origineel) met een stukgereden carter

              Comment


              • dit is de zenne
                __________________________

                2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                Comment


                • ooooooo you'r killing me

                  Comment


                  • als ge ne 35 hoog getrokken legt, dan is de kans op borduurschade toch wel hoger denk ik...ge moet maar is erges rijden waar er kasseiën en klinkers naar omhoog steken enzo...ge zult rapper ne kap in uwe rand hebben dan ge denkt ze

                    Comment


                    • alsof hier int dorp de wegen zo perfect zijn

                      ivm getrokken 215 op 8.5 en 225 op 9.5 is nie recht zenne
                      en toch geen kappen eruit
                      ma gelijk hebde da t risisco groter is

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                        Noemde vroeger Van Steen nu weet ik ni is zeker 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest.
                        uitrit ---> brug onderdoor en je zat op de snelweg schijnt nu teen en tander verandert te zijn .


                        Greetzzzzz
                        Heet nu gewoon Mercedes Mechelen.

                        Nu zit je trouwens nog altijd direct op de autostrade hoor. Er is gewoon een rond puntje voor gelegd.
                        nls2000

                        Comment


                        • kan toch altijd iet gebeuren of je nu ne standaard wagen hebt of ne getunde, waarom al deze zever?

                          Comment


                          • ge geraakt me ne getunede wagen wel nog door de keuring... verlaging is zeker ni uit den boze ma het moet deftig blijven en zorg gewoon da ge altijd papieren hebt van die verlaging...

                            velgen die uit de kassen steken en van die toestanden is opzich wel schoon ma zelf ik ben er geen voorstander van...

                            wat ik zelf volledig uit den boze vind zijn van die zwaar ronkende vervelende uitlaten... da is er tegewoordig zo uitgetrokken da als ge der nu nog ene zie rijden en tis geen standaard van de garage den uitlaat da ze hem al snel uitroepen tot Jonny Ik ben dan ook blij da ze dat op de TK hebben afgeschaft en da ge het enkel nog moogt hebben met Papieren die in orde zijn...

                            Ik zelf heb ook nog gewoon men demper van de fabriek zitten alhoewel dak hem graag zou willen veranderen ni om meer geluid te hebben maar miss om ne schonere achterkant te krijgen

                            grts vjke

                            Comment


                            • Het zal hier ongetwijfeld ergens staan, maar wat was die site nu ook alweer van de overheid i.v.m. tunen?
                              nls2000

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                Het zal hier ongetwijfeld ergens staan, maar wat was die site nu ook alweer van de overheid i.v.m. tunen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten

                                  als ge da gaat volgen,laat hem dan aub standaard

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                    Bedankt Whispy!
                                    nls2000

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door A4B7 Bekijk Berichten
                                      als ge da gaat volgen,laat hem dan aub standaard
                                      Groot gelijk, daar staat meer rommel in dat iets anders!
                                      Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Kristof D Bekijk Berichten
                                        Groot gelijk, daar staat meer rommel in dat iets anders!
                                        Je kan het in GROTE lijnen volgen maar als je echt wilt weten of iets mag, ga naar de keuring (ook al weten zij soms niet wat wel en niet mag ook)
                                        dat heeft niets met tuning te maken maar doodgewoon typisch belgische
                                        chaos
                                        waarom kan het niet zoals in duitsland met een deftig maar toch streng TUV label
                                        en hoge boetes bij het vaststellen van een overtreding

                                        Comment


                                        • Aangezien ik momenteel toch Voertuigtechnieken aan het studeren ben, een stukje recht uit de cursus:

                                          Het gaat over de invloed van het in- en uitveren op de wielgeometrie van een wagen.
                                          Meer specifiek in dit geval het fenomeen "Bodyroll understeering" 'dus het door de constructeur ingeplande ondersturen van een wagen tijdens het rollen (inveren buitenste wiel en uitveren binnenste wiel) in een bocht.

                                          Een gelijkaardig verloop wordt getoond op de volgende grafiek (VW Golf GTI). Er zijn twee posities aangeduid, de normale rijhoogte en een 30mm lagere rijhoogte. Opmerkelijk is dat de voorwielen nu uitspoor in plaats van toespoor hebben en dat de sporingsvariatie aanzienlijk gestegen is. Dit heeft een negatieve invloed op rijstabiliteit en de slijtage van de banden.
                                          Dus met andere woorden: Als je een Golf GTI hebt, verlaag hem niet, anders schuif je elke bocht rechtdoor

                                          Comment

                                          Working...
                                          X