Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ALFA 33 VS 75 Bekijk Berichten
    trek ff door in bocht en de kabels liggen eruit.
    kortom,voor de looks is het volgens sommigen mooi,prestatiegericht,noppes.

    Eindelijk eens iemand die hetzelfde daarover denkt als ik.

    Comment


    • Alsof tuning om prestaties draait? Alsof mensen hun hele leven zitten te racen? Neeneen, tuning gebeurt in de eerste plaats om esthetische redenen. Velgen slagen er bvb. veel makkelijker in om een auto er mooi te laten uitzien dan gelijk welke chroomstrips, verlagingen, bumpers en andere flatscreens. En het soort mensen dat naar circuits gaat is een zeer kleine minderheid.

      Ik deel Nikske's mening dat het terecht is om tuning te controleren maar dat het ook zeer makkelijk is om commentaar te geven. Beide partijen hebben gelijk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        tuning gebeurt in de eerste plaats om esthetische redenen.
        nee hoor. da's styling. tuning gebeurt onder de motorkap.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          nee hoor. da's styling. tuning gebeurt onder de motorkap.


          wijsheid.

          Comment


          • van een koe.

            Tunen is iets afstellen waadoor het beter voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker.

            Beperkt zich zeer zeker niet tot onder de motorkap, dan is het motortuning.

            Comment


            • Mij moeten ze geld geven om Frankie Loosveld een koe te noemen, jou een pak slaag. Achteraf.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                Tunen is iets afstellen waadoor het beter voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker.
                Juist ja, een bodykit kun je afstellen, net als stickers en zo!!

                Comment


                • En toch heb ik deze keer gelijk

                  En wie er aan denkt stickers te tunen , een bodykit daarentegen,
                  (ik bedoel hiermee niet de poly aanhangsels) in de F1 is dit nog belangrijker dan de motor.
                  De Oem spoilers van GTi's of van eco runners hebben ook hun nut en ook bij de aftermarket bedrijven zijn er bij die hun produkten testen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                    En toch heb ik deze keer gelijk

                    En wie er aan denkt stickers te tunen , een bodykit daarentegen,
                    (ik bedoel hiermee niet de poly aanhangsels) in de F1 is dit nog belangrijker dan de motor.
                    De Oem spoilers van GTi's of van eco runners hebben ook hun nut en ook bij de aftermarket bedrijven zijn er bij die hun produkten testen.
                    en die tupperware-aanpassingen zijn allemaal vooral erg nuttig hoor.

                    Comment


                    • Stelling: Welk is de veiligste auto.

                      Standaard BMW 316
                      BMW M3
                      BMW 316 in M3 configuratie

                      1/bij droge wegomstandigheden

                      2/bij natte wegomstandigheden

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                        en die tupperware-aanpassingen zijn allemaal vooral erg nuttig hoor.
                        Die oem tupperware-aanpassingen zijn te verwaarlozen maar niet te ontkennen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                          Stelling: Welk is de veiligste auto.

                          Standaard BMW 316
                          BMW M3
                          BMW 316 in M3 configuratie

                          1/bij droge wegomstandigheden

                          2/bij natte wegomstandigheden


                          1/ mercedes

                          2/ audi quattro.

                          Comment


                          • 2 x fout, maar het is u vergeven, u bent ook nog zo jong

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                              u bent ook nog zo jong

                              Dat is waar. Maar het is wel m'n vak.

                              Comment


                              • Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                                  2 x fout, maar het is u vergeven, u bent ook nog zo jong
                                  Klopt, 285 brede achterbanden (ahja, als je een M3 nabouwt op je 16i, dan moeten er toch wel veel bredere banden onder) op een RWD in zeikende regen is veel veiliger dan 4 wielaandrijving op normale banden

                                  Comment


                                  • standaard 316 zal wel de veiligste zijn

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      standaard 316 zal wel de veiligste zijn

                                      waarom?

                                      Een M3 zal bijvoorbeeld sneller kunnen stilstaan als je vol op de rem duwt.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten
                                        Die oem tupperware-aanpassingen zijn te verwaarlozen maar niet te ontkennen
                                        't gaat hier niet over oem. 't gaat hier over aftermarket. ga ergens anders janken.

                                        Comment


                                        • Beetje tegenwind en dan op tilt slaan
                                          Een gezond debat kan zonder scheldwoorden.

                                          Oem motortuning bestaat zo goed als niet.

                                          Zelfs garages verkopen aftermarket onderdelen om dat originele onderdelen (die dan nog vaak uit hetzelfde fabriek komen) te duur zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X