Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
    @ dixie : als ge trouwe klant zijt bedankt ze dan maar. Van mij moeten ze geen woord goeds meer verwachten. Ik noem dat gangsterpraktijken en snap nu waarom ze zoveel dikke bakken op hunne hof kunnen zetten en ne grote jacuzzi achter hun grellig gebouw.
    Zijde zeker da ge mij daar ni toevallig gespot hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Zijde zeker da ge mij daar ni toevallig gespot hebt?

neenee hij zal de evo zien staan hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
        neenee hij zal de evo zien staan hebben
        Of diene blauwe Colt?

Comment

Of diene blauwe Colt?

Comment

Ik ben hier nieuw en had graag jullie opmerkingen over volgende : ik laat bij een bandencentrale (Begijnendijk) een vmaxx schroefkit, andere velgen en een xenonkit plaatsen. Een paar weken later wordt ik tegen gehouden en krijg ik een PV omdat de schroefkit niet regelementair is, de xenonkit verboden is op de openbare weg en de velgen en bandenmaat niet op het gelijkvormigheidsattest staat. Ik krijg 14 dagen de tijd om alles in orde te zetten en de wagen te gaan laten zien + zal moeten voorkomen bij de politierechtbank.

Maar had de centrale dat eerst niet moeten zeggen? Hij raadde die schroefkit aan, die velgen en bandenmaten en zei dat een xenonkit altijd mag geplaatst worden. Kan ik zoiets op hem nu verhalen of is het kassa kassa en nadien trekt uw plan? Bijkomend probleem is dat de wagen niet goed is uitgelijnd en enorm naar links trekt. Maar terug uitlijnen zou me nogmaals 45 euro kosten. Langs de andere kant de originele ophanging moet er toch terug onder.
            lijkt me sterk, Crauwels heeft mij altijd correct geholpen met de bandenmaten en verlagingen, dit in tegenstelling tot andere garages

Comment

Ondertussen al veel van gehoord en het is inderdaad zo dat ze daar veel te doen hebben. Maar toch al meer slechte dan goede reclame gehoord. Zelfs van hun beste vrienden. Ik ga geen namen noemen want dan ben ik aan het stoken en voor mij is het einde verhaal. Wagen terug volledig origineel gezet en de verplichte keuring laten doen. Voorgekomen voor de rechtbank wat uitzonderlijk snel is en totaal bijna 1200 euro boete te betalen. Als ik alles uitreken kom ik in totaal op 3400 euro aan boete + onderdelen weggesmeten geld.

Dus concreet heb jij je niet op voorhand geïnformeerd omtrent de wettelijke bepalingen, en kom je nu de installateur zwart maken wiens verkoopsovereenkomst jou nog eens extra informeert over hetgeen je laat plaatsen? En zeg niet dat je een leek bent, want elke automobilist met een beetje gezond verstand weet dat bvb die aftermarket xenons hinderlijk zijn en dan gaan ze zich wel eerst eens gaan bevragen.
              Dus bijt nu eens door de zure appel heen en toon je de grote jongen die je onwaarschijnlijk was toen je dacht dat al die bepalingen van de kleine lettertjes wel zouden overroepen zijn.

Het heeft je inderdaad een pak geld gekost, mij zou het echter niet verbazen dat het je nog meer zal kosten wanneer de bewuste installateur een klacht tegen jou indient wegens laster en eerroof. Want JIJ bent akkoord gegaan met de bepalingen op zijn overeenkomst, vergeet dat niet. En nu kom je hier een hoop lawaai maken.

Comment

• Wil ook nog even toevoegen hier niets dan lof voor service van Crauwels

Comment

• Crauwels is the KING!!!!!!

Comment

• Hoe zit dat met spacers tussen de velgen. Afgeraden of niet?

Banden mogen volgens de wet niet buiten de carrosserie uitsteken, maar ik kan aan paar spatbordverbreders geraken die dat probleem zouden oplossen.

Maar spacers plaatsen, is dat uiteindelijk riskant?

Het gaat niet voor ordinaire tuning maar verbreden van een rallywagen.

Portfolio
                    | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

• spacers mogen wettelijk niet dacht ik , ik heb vroeger ook spacers gehad op verschillende wagens , net zoals zoveel mensen , no prob .
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
                        Hoe zit dat met spacers tussen de velgen. Afgeraden of niet?

Banden mogen volgens de wet niet buiten de carrosserie uitsteken, maar ik kan aan paar spatbordverbreders geraken die dat probleem zouden oplossen.

ik raad aan om gewoon velgen te zoeken met een andere offset.
                        zeker te verkrijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                          ik raad aan om gewoon velgen te zoeken met een andere offset.
                          zeker te verkrijgen.
                          da's ook wel een mogelijkheid inderdaad. bedankt.

Portfolio
                          | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
                            Hoe zit dat met spacers tussen de velgen. Afgeraden of niet?

Die van mij heeft geen spacers zitten, heb nog wel ff te gaan voor naar de keuring moet maar zouden ze dit al aanzien als 'buiten de carroserie'?

Of leg ik beter voor de zekerheid altijd mijn wintervelgen op voor de keuring?(moet in de winter altijd gekeurd worden)
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• die steken er niet buiten volgens mij. Gaat geen haan naar kraaien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door curve Bekijk Berichten
                                Wil ook nog even toevoegen hier niets dan lof voor service van Crauwels
                                Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                                Crauwels is the KING!!!!!!
                                Crauwels is the place to be!!!

Oorspronkelijk geplaatst door creamboy
                                Maar had de centrale dat eerst niet moeten zeggen? Hij raadde die schroefkit aan, die velgen en bandenmaten en zei dat een xenonkit altijd mag geplaatst worden. Kan ik zoiets op hem nu verhalen of is het kassa kassa en nadien trekt uw plan? Bijkomend probleem is dat de wagen niet goed is uitgelijnd en enorm naar links trekt. Maar terug uitlijnen zou me nogmaals 45 euro kosten. Langs de andere kant de originele ophanging moet er toch terug onder.
                                Oorspronkelijk geplaatst door creamboy
                                Is weer typische Belgisch? De verkoper mag dat allemaal verkopen en plaatsen maar ge moogt er wel niet mee rijden? Slim is die pippo wel want nergens staat er iets van montage op zijn factuur. Cash betaald en gedeelte dus blijkbaar in het zwart. Hij heeft ook nooit gezegd dat het niet mocht. Ze hebben me 's avonds laten stoppen omdat de xenons opvielen. Ik reed normaal met het verkeer mee en zij reden voor mij. Opeens een rode salami uit de venster om te volgen en te stoppen. Lichten stonden zo verkeerd afgesteld dat het hun opviel. De lichten waren dus na montage van de xenons van geen kanten juist afgesteld
                                Heb bij deze 'pippo' vandaag mijn cabje laten uitlijnen en ze rijdt weer strakjes.

O ja, het was zeker geen €45 voor de uitlijning en heb dit ook nu weer mooi en vrijwillig met mijn bankkaart betaald.

Tot de volgende uitlijning, velgen- of bandenwissel.
                                Last edited by ; 12/11/2010, 15:32.

Comment

• Ik heb daar nog ne set banden in bestelling staan

Die mens ziet mij graag komen denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                    Aftermarket xenon is voor sukkels
                                    Vaak wel, maar nog erger zijn die led-dingen

Then again, binnenkort worden onze wegen minder verlicht, en gaan Xenons echt functioneel worden

Comment

Ik heb daar nog ne set banden in bestelling staan

Die mens ziet mij graag komen denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crauwels Bekijk Berichten

Comment

• ik vraa me af of hij al de prijs van die koni's en eibachs heeft opgezocht...

Comment

Working...
                                          X