Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
    integendeel, 't is inspirerend . Wij zullen hier over vergaderen

af en toe een waarschuwing over de mogelijke gevaren kan zeker geen kwaad.
    Alleen moeten we vermijden van constant te wijzen. Uiteindelijk hebben ze daar ook geen boodschap aan

Beter ne keer te veel dan helemaal ni, sommige gevallen zijn dan ook levensbedreigend ( en dat is ni overdreven )
    Dat sommige met hun leven willen spelen is hun zaak, maar dat ze andere in gevaar brengen is een andere zaak

Greetzzzz
    Last edited by ; 04/02/2007, 15:41.

Comment

Wauw, een intelligent iemand op dit forum. Fantastisch.

Spijtig genoeg zal je van de meesten hier niet veel steun moeten verwachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        Wauw, een intelligent iemand op dit forum. Fantastisch.

Spijtig genoeg zal je van de meesten hier niet veel steun moeten verwachten.

THX
        Ben ik me zeer van bewust

Ik heb niets tegen tunen van een voertuig maar er zijn beperkingen en niet iedereen begrijpt of kent de gevolgen of regels en wetgeving

DAAROM TRACHT IK ER DE MENSEN EROP TE WIJZEN

Greetzzzz
        Last edited by ; 04/02/2007, 15:52.

Comment

volgens mij ligt een wagen die verlaagt is toch wel beter op de baan dan een wagen die niet verlaagt is hoor...ik merk dat hier thuis, met mijn verlaagde astra lig ik beter op de baan dan met de standaard astra van mijn moeder hoor..

en dat van die velgen...ik laat de mijne 2x per jaar uitlijnen...voor de winter en ook voor naar de keuring te gaan, wanneer de wagen wat hoger wordt gelegd en wanneer er terug originele velgen opkomen en dan na de winter wanneer de wagen terug op de grond wordt gelegd met mijn velgen van 9J breed dus denk wel wat ik 'veilig' bezig ben..

maar idd, er zijn er andere die hun wagen 'verlagen' door enkele ringen weg te slijpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
            volgens mij ligt een wagen die verlaagt is toch wel beter op de baan dan een wagen die niet verlaagt is hoor...ik merk dat hier thuis, met mijn verlaagde astra lig ik beter op de baan dan met de standaard astra van mijn moeder hoor..

en dat van die velgen...ik laat de mijne 2x per jaar uitlijnen...voor de winter en ook voor naar de keuring te gaan, wanneer de wagen wat hoger wordt gelegd en wanneer er terug originele velgen opkomen en dan na de winter wanneer de wagen terug op de grond wordt gelegd met mijn velgen van 9J breed dus denk wel wat ik 'veilig' bezig ben..

maar idd, er zijn er andere die hun wagen 'verlagen' door enkele ringen weg te slijpen

natuurlijk houd een wagen die verlaagt is beter baan je verlaagt immers het gewichtspunt
            qua velgen weet ik niet over welke wagen het gaat en evenmin de standard velgmaat

Greetzzzz

Comment

het gaat om een astra G..standaard liggen er 16ers onder, in de zomer ook 16ers van 9J breed maar met een 195 40 16 op...

Comment

het gaat om een astra G..standaard liggen er 16ers onder, in de zomer ook 16ers van 9J breed maar met een 195 40 16 op...

ik denk, maar ben ni zeker , mag er maar max 7,5 J op
                om zeker te zijn kun je altijd informatie inwinnen bij uw dealer
                en volgens mij zijn uw banden te smal voor een 9J velg
                mja t'is uw wagen en je doet maar

Greetzzzz

Comment

banden liggen een beetje getrokken op de velg...breder velgen kan ik ni steken zonder de kassen uit te kloppen..vooraan zit maar een 7,5 met een adaptor van 1cm en ik schuur in de plastiek vooraan..Achteraan met die 9J met adaptor van 1cm raak ik de kas juist niet maarja, ik heb zo'n 3cm grondspeling en dat is nog goed te doen dus lager moet ik hem echt niet leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                    ik denk, maar ben ni zeker , mag er maar max 7,5 J op
                    om zeker te zijn kun je altijd informatie inwinnen bij uw dealer
                    en volgens mij zijn uw banden te smal voor een 9J velg
                    mja t'is uw wagen en je doet maar

Greetzzzz
                    uiteraard zijn die banden te smal. 9J is sowieso al 22,8 cm, daar een band op van 19,5 centimeter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      uiteraard zijn die banden te smal. 9J is sowieso al 22,8 cm, daar een band op van 19,5 centimeter...

dan zou het wel eens kunnen wanneer je op een klaverblad te snel en/of iets raakt, de band van de velg lost.

Greetzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                        dan zou het wel eens kunnen wanneer je op een klaverblad te snel en/of iets raakt, de band van de velg lost.

Greetzzzz
                        tof. ik wil er niet achter rijden.

Comment

@astrodingeskes; jij bent niet veilig bezig, wat jezelf ook mag denken. Verlagen is in mijn ogen totaal uit den boze

Comment

Zo'n getunede wagens krijg je toch ook nooit goedgekeurd bij de technische controle?
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Zo'n getunede wagens krijg je toch ook nooit goedgekeurd bij de technische controle?
                              velgen zijn snel vervangen.

Comment

dat omzeilen ze toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Neen, daarom zijn ze meestal een halve week bezig met hem terug origineel te zetten.

Comment

verlagen maakt de wagen wel degelijk veiliger

en wat die banden betreft, die 195 40 16 ligt op die 7,5J, achteraan op die 9J ligt nen 195 45 16...heb is ff gaan zien voor de zekerheid

ik verander enkel de velgen en leg hem wat hoger voor de keuring en voor de winter...anders als het is zou sneeuwen, dan kan ik als sneeuwruimer door gaan

Comment

er kan er maar 1 de snelste zijn

proficiat frankie

Comment

verlagen maakt de wagen wel degelijk veiliger
                                        nix van !

sorry hoor

Comment

XJefkeX chapeau man. Je hebt overschot van gelijk. Ik vraag mij af of er nog mensen zijn die van de spiralen ringen zagen om hun wagen te verlagen
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                          X