Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk trouwens ook niet dat eender welke garage zal vervolgd kunnen worden omdat jou auto plotseling de bocht uitvloog, zelfs al is dat door bijvoorbeeld een wiel dat loskomt. Iedereen kan dat wiel losgezet hebben...
Beetje Amerikaanse Hype toestanden vind ik...
Daar ben toch niet zo zeker van, stel je brengt je wagen binnen vooreen groot onderhoud.
Daags nadien verliest u uw wiel.
U legt verklaring af waarbij u zegt," ik reed gewoon met mijn wagen plots was mijn wiel eraf, ik heb ervoor niets gehoord of abnormaal gevoeld"
Ik heb wel onlangs een onderhoud gehad.
Daar ben toch niet zo zeker van, stel je brengt je wagen binnen vooreen groot onderhoud.
Daags nadien verliest u uw wiel.
U legt verklaring af waarbij u zegt," ik reed gewoon met mijn wagen plots was mijn wiel eraf, ik heb ervoor niets gehoord of abnormaal gevoeld"
Ik heb wel onlangs een onderhoud gehad.
Aan welke bel hangen ze denk ge .
Greetzzzz
toeval wil dat ik dit voorgehad heb bij aankoop van een nieuwe wagen (renault megane cabrio). Vrijdagnamiddag opgehaald en s'avonds reeds de pechdienst van renault moeten bellen wegens hevig geklop in voortrein. Bleek dat een gast in de garage drie wielbouten niet vastgeschroefd had . Aangezien deze nog zo'n stoten had uitgespookt is hij ontslagen.
Wat nu ook niet mijn bedoeling was.
Ik vrees echter dat de garagist in zo'n geval niet kan vervolgd worden, tenslotte kan er altijd iemand anders nog gesleuteld hebben.
Wou ik net ook posten, een wiel verlies je niet zomaar, dat klopt en bonkt eerst genoeg om door te hebben dat er iets mis is, zelfs voor de allerdomsten.
Probeer gewoon maar eens aan te tonen dat het wiel door die garagist NIET is vastgezet, misschien heeft jou ex dat wel gedaan, na het garagebezoek en voor het ongeval (bij wijze van voorbeeld hee, )
Op de achterkant van de factuur zal ook waarschijnlijk een clausule staan "gelezen, nagekeken door klant enz...."
Blijft het feit dat je zelf verantwoordelijk bent voor de auto waar je mee rijd, vraag dit bij eender welke advocaat die gespecialiseerd is in verkeer en hij zal hetzelfde beamen.
Het zou nogal een zotte wereld worden, kan je binnenkort zowat alles en iedereen aanklagen. (Zoals in de States bvb)
ik heb niet gezegd dat ze die geleasde wagens uitbouwen e
heb gewoon gezegd dat veel mensen die met zo'n wagen rijden, er 'onvoorzichtig' mee rijden omdat het toch hun wagen niet is.
Ik ben totaaaal niet voor tuning en prefereer OEM, maar dit is wel een punt.
In een straat waar je moeilijk met 2 wagens doorkan bvb, rijdt menig (duidelijk) leasewagenchauffeur gewoon door. Hetzelfde met "camionettes van het werk".
toeval wil dat ik dit voorgehad heb bij aankoop van een nieuwe wagen (renault megane cabrio). Vrijdagnamiddag opgehaald en s'avonds reeds de pechdienst van renault moeten bellen wegens hevig geklop in voortrein. Bleek dat een gast in de garage drie wielbouten niet vastgeschroefd had . Aangezien deze nog zo'n stoten had uitgespookt is hij ontslagen.
Wat nu ook niet mijn bedoeling was.
Ik vrees echter dat de garagist in zo'n geval niet kan vervolgd worden, tenslotte kan er altijd iemand anders nog gesleuteld hebben.
Toch wel, hij geeft zelf aan dat er nog zo'n stoten gebeurt zijn.
Zal eens een voorbeeld geven, echt gebeurt,alleen had die garage enorm change.
In het mechelse, een fameus agentschap, gelegen vlak tegen de autosnelweg.
een klant wipt even snel binnen voor een oliewissel.
snelle service gebeurt daar nog met een smeerput waar 1 gast onder en 1 bovenstaat.
Men laat olie af, maar vergeet er terug op te doen.
Klant rekend af en vertrekt vol gas .
Olielichtje gaat aan en de motor maakt kabaal.
In plaats dat hij de wagen direct aan de kant zet, begeeft hij zich naar de volgende afrit om terug te rijden. ( dit is het geluk geweest van de garage )
uitspraak van de rechter, Mijnheer, de verklikker lichtjes geven aan dat er iets mis is met de wagen, wanneer u uw instruktieboekje wat met meer aandacht had gelezen, had u moeten weten dat, inplaats van door te rijden, u uw wagen langs de kant had moeten zetten, en de garage had moeten verwittigen, die dan het nodige had ondernomen.
Wanneer hij dit had gedaan draaide de garage voor alle kosten op iclu vervangwagen en verloren uren.
Toch wel, hij geeft zelf aan dat er nog zo'n stoten gebeurt zijn.
Zal eens een voorbeeld geven, echt gebeurt,alleen had die garage enorm change.
In het mechelse, een fameus agentschap, gelegen vlak tegen de autosnelweg.
een klant wipt even snel binnen voor een oliewissel.
snelle service gebeurt daar nog met een smeerput waar 1 gast onder en 1 bovenstaat.
Men laat olie af, maar vergeet er terug op te doen.
Klant rekend af en vertrekt vol gas .
Olielichtje gaat aan en de motor maakt kabaal.
In plaats dat hij de wagen direct aan de kant zet, begeeft hij zich naar de volgende afrit om terug te rijden. ( dit is het geluk geweest van de garage )
uitspraak van de rechter, Mijnheer, de verklikker lichtjes geven aan dat er iets mis is met de wagen, wanneer u uw instruktieboekje wat met meer aandacht had gelezen, had u moeten weten dat, inplaats van door te rijden, u uw wagen langs de kant had moeten zetten, en de garage had moeten verwittigen, die dan het nodige had ondernomen.
Wanneer hij dit had gedaan draaide de garage voor alle kosten op iclu vervangwagen en verloren uren.
GE zijt toch wat aan het lullen nu of nie ?
Zelfs mijn grootmoeder hoort het wel als een motor draait zonder olie, trouwens, dat lichtje gaat onmiddelijk aan en ik denk niet dat hij vanaf die parking direct op de snelweg stond... .
Moest ik rechter zijn en zo'n pipo komt wat klagen, kon hij direct vertrekken, da's ook weeral wat belastinggeld aan onnodige rechtspraak uitgespaard...
Leasewagens en "camiontetten van het werk" zullen toch met meer respekt moeten worden behandeld.
Chauffeurs van zulke wagens zullen binnenkort (zelfs nu al) een papier moeten ondertekenen waarin zij de voorwaarden accepteren zoals het gebruik met de zorg van een goede huisvader enz...
Sommige leasingmaatschappijen hebben al databases met daarin de eventuele risico klanten/personen/bedrijven.
Dat rijdgedrag is er snel uit, geloof me maar..
Chauffeurs van zulke wagens zullen binnenkort (zelfs nu al) een papier moeten ondertekenen waarin zij de voorwaarden accepteren zoals het gebruik met de zorg van een goede huisvader enz...
Sommige leasingmaatschappijen hebben al databases met daarin de eventuele risico klanten/personen/bedrijven.
Dat rijdgedrag is er snel uit, geloof me maar..
Heb zes jaar met een gereden. Toen al moest zo een papier getekend worden.
Auto overmatig vuil = nota naar de overste wegens smossen met firmaeigendom.
Ongeval met dronkenschap of drugs = zware fout = buiten
Olie verplicht zelf te controleren op zeer regelmatige tijdstippen.
Gespot door een collega (en 't was een grote firma en iedereen kan iedereen zijn nummerplaat opvragen in de bedrijfsdatabank) tijdens wild of onveroorloofd rijden = verwittiging
enz...
En er werd nog genoeg misbruik gemaakt.
PK-rijke versies waren trouwens niet verkrijgbaar.
Heb zes jaar met een gereden. Toen al moest zo een papier getekend worden.
Auto overmatig vuil = nota naar de overste wegens smossen met firmaeigendom.
Ongeval met dronkenschap of drugs = zware fout = buiten
Olie verplicht zelf te controleren op zeer regelmatige tijdstippen.
Gespot door een collega (en 't was een grote firma en iedereen kan iedereen zijn nummerplaat opvragen in de bedrijfsdatabank) tijdens wild of onveroorloofd rijden = verwittiging
enz...
En er werd nog genoeg misbruik gemaakt.
PK-rijke versies waren trouwens niet verkrijgbaar.
Wow, zo'n papier puilt wel uit van de maatregelen... grootste bewijs dat het nodig is.
I rest my case.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
hoe noemt die mercedesgarage nu weer daar aan Mechelen-Zuid?
Noemde vroeger Van Steen nu weet ik ni is zeker 20 jaar geleden dat ik daar ben geweest.
uitrit ---> brug onderdoor en je zat op de snelweg schijnt nu teen en tander verandert te zijn .
GE zijt toch wat aan het lullen nu of nie ?
Zelfs mijn grootmoeder hoort het wel als een motor draait zonder olie, trouwens, dat lichtje gaat onmiddelijk aan en ik denk niet dat hij vanaf die parking direct op de snelweg stond... .
Moest ik rechter zijn en zo'n pipo komt wat klagen, kon hij direct vertrekken, da's ook weeral wat belastinggeld aan onnodige rechtspraak uitgespaard...
Is geen gelul, echt gebeurt, en het is niet de klant die het boeltje voor de rechtbank bracht, maar de garage zelf. Klant wou de herstelling niet betalen.
Voor een herstelling die juist is uitgevoerd en niet direct betaald word mag men een wagen niet inhouden.
Ik denk trouwens ook niet dat eender welke garage zal vervolgd kunnen worden omdat jou auto plotseling de bocht uitvloog, zelfs al is dat door bijvoorbeeld een wiel dat loskomt. Iedereen kan dat wiel losgezet hebben...
Daar ben toch niet zo zeker van, stel je brengt je wagen binnen vooreen groot onderhoud.
Daags nadien verliest u uw wiel.
U legt verklaring af waarbij u zegt," ik reed gewoon met mijn wagen plots was mijn wiel eraf, ik heb ervoor niets gehoord of abnormaal gevoeld"
Ik heb wel onlangs een onderhoud gehad.
toeval wil dat ik dit voorgehad heb bij aankoop van een nieuwe wagen (renault megane cabrio). Vrijdagnamiddag opgehaald en s'avonds reeds de pechdienst van renault moeten bellen wegens hevig geklop in voortrein. Bleek dat een gast in de garage drie wielbouten niet vastgeschroefd had . Aangezien deze nog zo'n stoten had uitgespookt is hij ontslagen.
Wat nu ook niet mijn bedoeling was.
Ik vrees echter dat de garagist in zo'n geval niet kan vervolgd worden, tenslotte kan er altijd iemand anders nog gesleuteld hebben.
Wou ik net ook posten, een wiel verlies je niet zomaar, dat klopt en bonkt eerst genoeg om door te hebben dat er iets mis is, zelfs voor de allerdomsten.
Probeer gewoon maar eens aan te tonen dat het wiel door die garagist NIET is vastgezet, misschien heeft jou ex dat wel gedaan, na het garagebezoek en voor het ongeval (bij wijze van voorbeeld hee, )
Op de achterkant van de factuur zal ook waarschijnlijk een clausule staan "gelezen, nagekeken door klant enz...."
Blijft het feit dat je zelf verantwoordelijk bent voor de auto waar je mee rijd, vraag dit bij eender welke advocaat die gespecialiseerd is in verkeer en hij zal hetzelfde beamen.
Toch wel, hij geeft zelf aan dat er nog zo'n stoten gebeurt zijn.
Zal eens een voorbeeld geven, echt gebeurt,alleen had die garage enorm change.
In het mechelse, een fameus agentschap, gelegen vlak tegen de autosnelweg.
een klant wipt even snel binnen voor een oliewissel.
snelle service gebeurt daar nog met een smeerput waar 1 gast onder en 1 bovenstaat.
Men laat olie af, maar vergeet er terug op te doen.
Klant rekend af en vertrekt vol gas .
Olielichtje gaat aan en de motor maakt kabaal.
In plaats dat hij de wagen direct aan de kant zet, begeeft hij zich naar de volgende afrit om terug te rijden. ( dit is het geluk geweest van de garage )
uitspraak van de rechter, Mijnheer, de verklikker lichtjes geven aan dat er iets mis is met de wagen, wanneer u uw instruktieboekje wat met meer aandacht had gelezen, had u moeten weten dat, inplaats van door te rijden, u uw wagen langs de kant had moeten zetten, en de garage had moeten verwittigen, die dan het nodige had ondernomen.
Wanneer hij dit had gedaan draaide de garage voor alle kosten op iclu vervangwagen en verloren uren.
Als ik me niet vergis is er zoiets als contractuele aansprakelijkheid ?
nie iedereen da ne 9.5j breed plaats me ne getrokken band er op weet waar hij mee bezig is
ik zie nergens een zinnig argument dat astratjoeningjongetje weet waar hij mee bezig is. het is niet omdat hij zich de betere tjoener acht, dat hij dat ook is.
Comment