Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wel alle respect voor de TS maar in de garages werken er ook pipo's hoor.
    Ik moest m'n stuurarmen ofzo iets vooraan laten vervangen (ben de juiste naam vergeten) en na een paar dagen had ik zo al een paar keer iets raars gemerkt toen ik aan het parkeren was. Moest in de bandencentrale zijn en daar hebben we dan gemerkt dat mijn rechterwiel los stond, ze hadden een stang vergeten vast te zetten. Voor hetzelfde geld was ik ook ergens tegen een boom verongelukt!

    Laat U bijstaan door de juiste mensen en dan zijn upgrades geen probleem

    Comment


    • De meeste producten hebben TUV keuringen en als ze professioneel geplaatst zijn zijn ze even veilig als OEM onderdelen.

      Bijv KW vering geeft een goedkeuring tot -5cm maar de schroefdraad laat tot -12cm toe

      dus zijn er pippo's die die vering tot tegen de grond draaien,met als gevolg dat wagen als een vod rijdt.Dit is niet goedgekeurd door kw omdat zij de toleranties van de wagen kennen etc.

      Ook moet jeje bewust zijn van de nadelen

      (brede banden,harde vering) zijn gevaarlijker in de regen.

      (spreek uit ervaring)

      zeker kleine lichte korte wagens

      Ook op slechte banen ben je in het nadeel...

      slijtage van de andere onderdelen van de ophanging en het extra verbruik.

      zelf spoilers hebben een invloed(een vriend van me had een bodykit op zijn crx en vond deze meer windgevoelig etc)

      merken spenderen miljoenen aan testwerk dat je in een oopgopslag naar de kloten kan helpen...

      daar vind ik wel een verantwoordelijkheid van de tuning firma in kwestie om hun clienteel daarop te wijzen...

      na 10jaar met tuning bezig geweest te zijn heb ik daar weinig van gemerkt van zowel particulieren als cowboy tuning firma's.

      ...ze zouden nog eerder een extra ring van hun veer slijpen om maar op de grond te kunnen zakken...




      IK heb ook vragen bij mensen die zelf hun remmen etc vervangen zonder een opleiding(ok het is niet moeilijk)...je zou maar eens een ongeluk veroorzaken door een slechte montage met slachtoffers...

      (ik vind dat de profs hier opt forum daar ook iets mogen over zeggen...)

      dan geef ik liever wat meer aan werkuren maar met factuur op zak...


      my 2cents

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
        De meeste producten hebben TUV keuringen en als ze professioneel geplaatst zijn zijn ze even veilig als OEM onderdelen.

        Bijv KW vering geeft een goedkeuring tot -5cm maar de schroefdraad laat tot -12cm toe

        dus zijn er pippo's die die vering tot tegen de grond draaien,met als gevolg dat wagen als een vod rijdt.Dit is niet goedgekeurd door kw omdat zij de toleranties van de wagen kennen etc.

        Ook moet jeje bewust zijn van de nadelen

        (brede banden,harde vering) zijn gevaarlijker in de regen.

        (spreek uit ervaring)

        zeker kleine lichte korte wagens

        Ook op slechte banen ben je in het nadeel...

        slijtage van de andere onderdelen van de ophanging en het extra verbruik.

        zelf spoilers hebben een invloed(een vriend van me had een bodykit op zijn crx en vond deze meer windgevoelig etc)

        merken spenderen miljoenen aan testwerk dat je in een oopgopslag naar de kloten kan helpen...

        daar vind ik wel een verantwoordelijkheid van de tuning firma in kwestie om hun clienteel daarop te wijzen...

        na 10jaar met tuning bezig geweest te zijn heb ik daar weinig van gemerkt van zowel particulieren als cowboy tuning firma's.

        ...ze zouden nog eerder een extra ring van hun veer slijpen om maar op de grond te kunnen zakken...




        IK heb ook vragen bij mensen die zelf hun remmen etc vervangen zonder een opleiding(ok het is niet moeilijk)...je zou maar eens een ongeluk veroorzaken door een slechte montage met slachtoffers...

        (ik vind dat de profs hier opt forum daar ook iets mogen over zeggen...)

        dan geef ik liever wat meer aan werkuren maar met factuur op zak...


        my 2cents
        meeste amerikaanse onderdelen hebben geen TUV keuring, meestal maar een CAR keuring. toch zijn deze onderdelen veilig. maar mensen met een amerikaanse auto zijn wel gescheten dankzij de keuring.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
          meeste amerikaanse onderdelen hebben geen TUV keuring, meestal maar een CAR keuring. toch zijn deze onderdelen veilig. maar mensen met een amerikaanse auto zijn wel gescheten dankzij de keuring.

          ja kan ik geloven en dat is weer typisch belgisch

          maar het gaat erom dat ze ergens getest zijn en veilig zijn ook voor uzelf gewoon
          Last edited by ; 14/11/2009, 18:58.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
            ja kan ik geloven en dat is weer typisch belgisch

            maar het gaat erom dat ze ergens getest zijn en veilig zijn ook voor uzelf gewoon.
            jah , maar leg dat maar eens uit in belgie.

            om u een idee te geven.
            standaard is mijn auto uitgerust met 10,5" schijfremmen vooraan en trommels achteraan.
            nu bied baer brakes mij andere remmen aan

            ik kan kiezen tussen 12" 13"en 14" volledig alles erop en eraan. de remafstand wordt dramatisch vermindert. de remmen zelf zijn gebasseerd op het 1LE optiepacket dat verkrijgbaar was op mijn wagen maar weinig mensen weet van hadden.

            wel, niet toegelaten in belgie. ik wil best testen gaan doen met mijn wagen bij die mensen van de keuring, maar als ze ni kunnen toegeven dat die auto sneller stopt, of altijd wel iets vinden waarom het niet goed is, tja.....


            het chassis van een F-body is een van de loste chassis ooit gemaakt, dit wilt zeggen dat zelfs sommige V6jes na verloop van tijd scheuren vertonen in het dak ter hoogte aan de voorruit of achteraan de zijramen. gewoonweg door bodyflex.


            hier is een oplossing voor genaamd subframe connectors, deze worden onder de wagen gelast en verbinden de achterkant van de wagen met de voorkant.

            niet toegelaten ( aan het chassis van een wagen mag niet gelast worden )
            vele bedrijven bieden dit dan ook aan spohn, umi, hotchkis, bmr.



            vraag is, nu ik dat weet en ik heb morgen een ongeluk met mijn wagen dat ik kan steken op het feit dat de wagen te los op de baan lag.
            ben ik dan verantwoordelijk omdat ik dit wist.
            of is de persoon die deze regels heeft opgesteld verantwoordelijk omdat zei mij niet toelaten deze wijziging door te voeren ?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              jah , maar leg dat maar eens uit in belgie.

              om u een idee te geven.
              standaard is mijn auto uitgerust met 10,5" schijfremmen vooraan en trommels achteraan.
              nu bied baer brakes mij andere remmen aan

              ik kan kiezen tussen 12" 13"en 14" volledig alles erop en eraan. de remafstand wordt dramatisch vermindert. de remmen zelf zijn gebasseerd op het 1LE optiepacket dat verkrijgbaar was op mijn wagen maar weinig mensen weet van hadden.

              wel, niet toegelaten in belgie. ik wil best testen gaan doen met mijn wagen bij die mensen van de keuring, maar als ze ni kunnen toegeven dat die auto sneller stopt, of altijd wel iets vinden waarom het niet goed is, tja.....


              het chassis van een F-body is een van de loste chassis ooit gemaakt, dit wilt zeggen dat zelfs sommige V6jes na verloop van tijd scheuren vertonen in het dak ter hoogte aan de voorruit of achteraan de zijramen. gewoonweg door bodyflex.


              hier is een oplossing voor genaamd subframe connectors, deze worden onder de wagen gelast en verbinden de achterkant van de wagen met de voorkant.

              niet toegelaten ( aan het chassis van een wagen mag niet gelast worden )
              vele bedrijven bieden dit dan ook aan spohn, umi, hotchkis, bmr.



              vraag is, nu ik dat weet en ik heb morgen een ongeluk met mijn wagen dat ik kan steken op het feit dat de wagen te los op de baan lag.
              ben ik dan verantwoordelijk omdat ik dit wist.
              of is de persoon die deze regels heeft opgesteld verantwoordelijk omdat zei mij niet toelaten deze wijziging door te voeren ?

              pertinente vraag allesinds...

              je zou goedkeuringattest van de invoerder moeten krijgen om die aanpassing te maken.

              Onze maserati geraakte niet door de keuring wegens "te laag" orgineel

              dan hebben we via de invoerder een papier moeten aanvragen gekeurd te raken...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                pertinente vraag allesinds...

                je zou goedkeuringattest van de invoerder moeten krijgen om die aanpassing te maken.

                Onze maserati geraakte niet door de keuring wegens "te laag" orgineel

                dan hebben we via de invoerder een papier moeten aanvragen gekeurd te raken...

                leuk,dat zegt de regering ook

                maar gm gaat nooit goedkeuringen uitschrijven voor iets dat ze zelf niet hebben gemaakt.

                Comment


                • Ik ben hier nieuw en had graag jullie opmerkingen over volgende : ik laat bij een bandencentrale (Begijnendijk) een vmaxx schroefkit, andere velgen en een xenonkit plaatsen. Een paar weken later wordt ik tegen gehouden en krijg ik een PV omdat de schroefkit niet regelementair is, de xenonkit verboden is op de openbare weg en de velgen en bandenmaat niet op het gelijkvormigheidsattest staat. Ik krijg 14 dagen de tijd om alles in orde te zetten en de wagen te gaan laten zien + zal moeten voorkomen bij de politierechtbank.

                  Maar had de centrale dat eerst niet moeten zeggen? Hij raadde die schroefkit aan, die velgen en bandenmaten en zei dat een xenonkit altijd mag geplaatst worden. Kan ik zoiets op hem nu verhalen of is het kassa kassa en nadien trekt uw plan? Bijkomend probleem is dat de wagen niet goed is uitgelijnd en enorm naar links trekt. Maar terug uitlijnen zou me nogmaals 45 euro kosten. Langs de andere kant de originele ophanging moet er toch terug onder.

                  Comment


                  • Tenzij de garagist zwart op wit heeft gezet dat hij je die dingen aanraadt en je daar gerust de openbare weg mee op mag heb je geen poot om op te staan. Verkoop is niet verboden, gebruik op de openbare weg zonder de nodige attesten is dat wel.

                    Ik vind het wel straf dat ze u daarvoor hebben aan de kant gezet, of zat er nog iets anders achter en hebben ze u zo nog een extra kloot afgetrokken?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Tenzij de garagist zwart op wit heeft gezet dat hij je die dingen aanraadt en je daar gerust de openbare weg mee op mag heb je geen poot om op te staan. Verkoop is niet verboden, gebruik op de openbare weg zonder de nodige attesten is dat wel.

                      Ik vind het wel straf dat ze u daarvoor hebben aan de kant gezet, of zat er nog iets anders achter en hebben ze u zo nog een extra kloot afgetrokken?
                      Ze hebben bij mij ook eens achter de papieren van m'n schroefkit gevraagd, kerel verschoot wel dat ik alle nodige attesten had

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Tenzij de garagist zwart op wit heeft gezet dat hij je die dingen aanraadt en je daar gerust de openbare weg mee op mag heb je geen poot om op te staan. Verkoop is niet verboden, gebruik op de openbare weg zonder de nodige attesten is dat wel.

                        Ik vind het wel straf dat ze u daarvoor hebben aan de kant gezet, of zat er nog iets anders achter en hebben ze u zo nog een extra kloot afgetrokken?
                        Is weer typische Belgisch? De verkoper mag dat allemaal verkopen en plaatsen maar ge moogt er wel niet mee rijden? Slim is die pippo wel want nergens staat er iets van montage op zijn factuur. Cash betaald en gedeelte dus blijkbaar in het zwart. Hij heeft ook nooit gezegd dat het niet mocht. Ze hebben me 's avonds laten stoppen omdat de xenons opvielen. Ik reed normaal met het verkeer mee en zij reden voor mij. Opeens een rode salami uit de venster om te volgen en te stoppen. Lichten stonden zo verkeerd afgesteld dat het hun opviel. De lichten waren dus na montage van de xenons van geen kanten juist afgesteld

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
                          Is weer typische Belgisch? De verkoper mag dat allemaal verkopen en plaatsen maar ge moogt er wel niet mee rijden? Slim is die pippo wel want nergens staat er iets van montage op zijn factuur. Cash betaald en gedeelte dus blijkbaar in het zwart. Hij heeft ook nooit gezegd dat het niet mocht. Ze hebben me 's avonds laten stoppen omdat de xenons opvielen. Ik reed normaal met het verkeer mee en zij reden voor mij. Opeens een rode salami uit de venster om te volgen en te stoppen. Lichten stonden zo verkeerd afgesteld dat het hun opviel. De lichten waren dus na montage van de xenons van geen kanten juist afgesteld

                          je mag 1.5% groter gaan dan de grootste bandenmaat op u gelijkvormigheidsattest.

                          een schroefkit mag zeker met de nodige attesten...(moet je laten keuren )

                          xenon mag idd niet.

                          Comment


                          • xenon mag achteraf geplaatst worden als je koplampsproeiers hebt

                            Comment


                            • Aftermarket xenon is voor sukkels

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bladerunner Bekijk Berichten
                                xenon mag achteraf geplaatst worden als je koplampsproeiers hebt
                                En automatische hoogteregeling moet ook.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                  een schroefkit mag zeker met de nodige attesten...(moet je laten keuren )
                                  En dat is gene zever:
                                  Je moet een merk hebben dat attesten levert, vervolgens moet je met je auto naar Zwijnaarde waar ze die helemaal uitmeten, en als je kit in de hoogte instelbaar is moet je hoogteregeling geborgd worden zodat je na de keuring daar niet meer aan kunt prutsen.

                                  Nuttig zo een schroefkit als je de Belgische regeltjes volgt .....

                                  Comment


                                  • Borgen met een las of solduur is niet meer nodig.

                                    Stelschroef gewoon vastdraaien is voldoende.

                                    En idd alle attesten kunnen voorleggen. V-maxx is 1 van de merken die ze normaal meeleverd en gekeurd word in belgie. Dus verbaast het me een beetje dat je dat allemaal niet bijgeleverd kreeg.

                                    xenon is idd op eigen risico. Al vind ik dat ze er minder op beginnen te letten. Moeten wel goed afgesteld zijn.
                                    Natuurlijk als ze je voor het 1 op kant zetten dan schrijven ze door he.

                                    Comment


                                    • Wat is de boete voor het rijden met zo'n xenon kit?
                                      Geven ze normaal eerst geen waarschuwing zodat je de dag erop het moet gaan tonen?
                                      2009 BMW E91 320d
                                      2002 BMW E46 M3
                                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                        Wat is de boete voor het rijden met zo'n xenon kit?
                                        Geven ze normaal eerst geen waarschuwing zodat je de dag erop het moet gaan tonen?

                                        Xenonkitje zelf is geen zo'n groot probleem. (alhoewel, als ze willen kunnen ze je op veel pakken...)

                                        Het grootste probleem stelt zich als er bvb iemand frontaal op jou botst, en achteraf getuigt dat jouw xenon lampen hem hebben verblind.
                                        Hij mag dan nog zo hard in fout zijn gegaan, de kans bestaat dat jij zelf finaal de pineut wordt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
                                          Is weer typische Belgisch? De verkoper mag dat allemaal verkopen en plaatsen maar ge moogt er wel niet mee rijden? Slim is die pippo wel want nergens staat er iets van montage op zijn factuur. Cash betaald en gedeelte dus blijkbaar in het zwart. Hij heeft ook nooit gezegd dat het niet mocht. Ze hebben me 's avonds laten stoppen omdat de xenons opvielen. Ik reed normaal met het verkeer mee en zij reden voor mij. Opeens een rode salami uit de venster om te volgen en te stoppen. Lichten stonden zo verkeerd afgesteld dat het hun opviel. De lichten waren dus na montage van de xenons van geen kanten juist afgesteld
                                          Toch komen ze van heel Belgie naar die pippo om schroefkitten ,banden en uitlijningen,dus zo slecht zal die wel ni zijn zekers....
                                          Een tevreden klant van pippo.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X