Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door creamboy Bekijk Berichten
    Ik ben hier nieuw en had graag jullie opmerkingen over volgende : ik laat bij een bandencentrale (Begijnendijk) een vmaxx schroefkit, andere velgen en een xenonkit plaatsen. Een paar weken later wordt ik tegen gehouden en krijg ik een PV omdat de schroefkit niet regelementair is, de xenonkit verboden is op de openbare weg en de velgen en bandenmaat niet op het gelijkvormigheidsattest staat. Ik krijg 14 dagen de tijd om alles in orde te zetten en de wagen te gaan laten zien + zal moeten voorkomen bij de politierechtbank.

Maar had de centrale dat eerst niet moeten zeggen? Hij raadde die schroefkit aan, die velgen en bandenmaten en zei dat een xenonkit altijd mag geplaatst worden. Kan ik zoiets op hem nu verhalen of is het kassa kassa en nadien trekt uw plan? Bijkomend probleem is dat de wagen niet goed is uitgelijnd en enorm naar links trekt. Maar terug uitlijnen zou me nogmaals 45 euro kosten. Langs de andere kant de originele ophanging moet er toch terug onder.
    Had je de tuningkeuring al volbracht ivm de schroefset !?
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• sorry dat ik dit moet zeggen. maar kon je als eigenaar van de wagen je niet eerst eens even verdiepen IVM xenon, banden en verlaging ?

want op dit moment kom je een beetje over van. "it looks good, so I bought it"

was ik die garagist en je had aan mij een NOS gevraagd voor op jou auto. had ik dat ook geinstalleerd en verkocht aan u.
      da gij er niet mee door geraakt dankzij de belgische keuring is dan u probleem.
      dat van die xenons wist je toch zo, aftermarket xenons haal je er zo uit. de meeste van die gasten hebben geen projector zitten om het licht te bundelen.
      verlaging, ga me nu niet zeggen dat je nog nooit hebt gehoord van een verlagingskeuring en attesten.

dat van die banden kan ik nog gedeeltelijk begrijpen. maar normaal moet je gewoon zien dat de omtrek van je banden gelijk is aan de omtrek van u oude banden 1% of 3% tollerantie dacht ik.
      en dat je banden niet uit je kassen steken.
      volgens mij moet ge toch al erg vroom hebben gedaan da ze u daarop pakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
        sorry dat ik dit moet zeggen. maar kon je als eigenaar van de wagen je niet eerst eens even verdiepen IVM xenon, banden en verlaging ?

want op dit moment kom je een beetje over van. "it looks good, so I bought it"

was ik die garagist en je had aan mij een NOS gevraagd voor op jou auto. had ik dat ook geinstalleerd en verkocht aan u.
        da gij er niet mee door geraakt dankzij de belgische keuring is dan u probleem.
        dat van die xenons wist je toch zo, aftermarket xenons haal je er zo uit. de meeste van die gasten hebben geen projector zitten om het licht te bundelen.
        verlaging, ga me nu niet zeggen dat je nog nooit hebt gehoord van een verlagingskeuring en attesten.

dat van die banden kan ik nog gedeeltelijk begrijpen. maar normaal moet je gewoon zien dat de omtrek van je banden gelijk is aan de omtrek van u oude banden 1% of 3% tollerantie dacht ik.
        en dat je banden niet uit je kassen steken.
        volgens mij moet ge toch al erg vroom hebben gedaan da ze u daarop pakken.
        ik geef u hier volledig gelijk in.. ik heb ook geen standaard xenon set op mijn wagen dus wat heb ik gedaan gewoon alles aangepast zodat ik door de keuring geraak met mijn xenon. En dat heeft het nodige opzoek werk gehad. Maar dat doe je toch altijd voor je iets op je wagen steekt? dus bij mij zijn het orginele xenon koplampen met hoogte regeling en koplampsproeiers volledig legaal en nog nooit tegen gehouden geweest daarvoor door onze politie.. daar zit toch het verschil dan denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CabrioCruizer Bekijk Berichten
          ik geef u hier volledig gelijk in.. ik heb ook geen standaard xenon set op mijn wagen dus wat heb ik gedaan gewoon alles aangepast zodat ik door de keuring geraak met mijn xenon. En dat heeft het nodige opzoek werk gehad. Maar dat doe je toch altijd voor je iets op je wagen steekt? dus bij mij zijn het orginele xenon koplampen met hoogte regeling en koplampsproeiers volledig legaal en nog nooit tegen gehouden geweest daarvoor door onze politie.. daar zit toch het verschil dan denk ik.
          ook de automatische niveauregeling op de achteras !?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
            ook de automatische niveauregeling op de achteras !?
            ik heb het volledig laten doen door een collega van mij. de onderdelen kwamen van een zelfde type auto maar dan een schadewagen. en ben er toch door de keuring mee geraakt dus veronderstel dat hij alles heeft geinstalleerd,e.. ik zelf ken daar persoonlijk iets minder van omdat ik in de carrosserie werk en hij in onze auto mechanica gedeelte.
            Last edited by ; 20/08/2010, 22:36.

Comment

• Ondertussen al veel van gehoord en het is inderdaad zo dat ze daar veel te doen hebben. Maar toch al meer slechte dan goede reclame gehoord. Zelfs van hun beste vrienden. Ik ga geen namen noemen want dan ben ik aan het stoken en voor mij is het einde verhaal. Wagen terug volledig origineel gezet en de verplichte keuring laten doen. Voorgekomen voor de rechtbank wat uitzonderlijk snel is en totaal bijna 1200 euro boete te betalen. Als ik alles uitreken kom ik in totaal op 3400 euro aan boete + onderdelen weggesmeten geld.

@ dixie : als ge trouwe klant zijt bedankt ze dan maar. Van mij moeten ze geen woord goeds meer verwachten. Ik noem dat gangsterpraktijken en snap nu waarom ze zoveel dikke bakken op hunne hof kunnen zetten en ne grote jacuzzi achter hun grellig gebouw. @ timmie : niet vroom gedaan. Gewoon de lichten die zo opvielen omdat ze bijna de mussen uit de bomen aan het lichten waren. Ik ging voor een verlaging en een mooie velg. Ze begonnen zo op mij in te praten dat ik al hun voorstellen als goed aannam. Inclusief de xenons. Goedgelovig en snel te maipuleren zekers? Oplichters hebben dat blijkbaar snel door. Wist ik veel dat dat allemaal verboden was. Neen helaas had ik mij daar niet eerder in verdiept. Ik neem aan dat een professional zoiets in eer en geweten verkoopt en niet enkel voor zijn kassa te spijzen.

Maar zoals ik zei einde verhaal. Ik zal hier maar stoppen want straks krijg ik weer een mooie dreigmail van hun . Wat daar in staat durf ik hier niet verkondigen. Als ge ne boom van ne vent zijt is het gemakkellijk om iemand af te dreigen? Doe zo zaken

Comment

• Iedere klant die bij ons xenon (of een verlaging, of wat dan ook) komt kopen krijgt bij ons te horen wat al dan niet kan voor de keuring. Beslist hij toch door te gaan met zijn plannen dan is het op eigen risiso.

Als verkoper vind ik echter wel dat wij meldingsplicht hebben ivm de technische controle.
                Verkoper moet voor advies zorgen, de klant moet beslissen.

Comment

1200 euro boete
                  amai
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• 1200 euro boete , volgens mij vertel je dan toch niet alles !?

Ik ken de bandencentrale al jaren en ken de eigenaar als een eerlijke persoon (en vriend) .

Comment

Ondertussen al veel van gehoord en het is inderdaad zo dat ze daar veel te doen hebben. Maar toch al meer slechte dan goede reclame gehoord. Zelfs van hun beste vrienden. Ik ga geen namen noemen want dan ben ik aan het stoken en voor mij is het einde verhaal. Wagen terug volledig origineel gezet en de verplichte keuring laten doen. Voorgekomen voor de rechtbank wat uitzonderlijk snel is en totaal bijna 1200 euro boete te betalen. Als ik alles uitreken kom ik in totaal op 3400 euro aan boete + onderdelen weggesmeten geld.

@ dixie : als ge trouwe klant zijt bedankt ze dan maar. Van mij moeten ze geen woord goeds meer verwachten. Ik noem dat gangsterpraktijken en snap nu waarom ze zoveel dikke bakken op hunne hof kunnen zetten en ne grote jacuzzi achter hun grellig gebouw. @ timmie : niet vroom gedaan. Gewoon de lichten die zo opvielen omdat ze bijna de mussen uit de bomen aan het lichten waren. Ik ging voor een verlaging en een mooie velg. Ze begonnen zo op mij in te praten dat ik al hun voorstellen als goed aannam. Inclusief de xenons. Goedgelovig en snel te maipuleren zekers? Oplichters hebben dat blijkbaar snel door. Wist ik veel dat dat allemaal verboden was. Neen helaas had ik mij daar niet eerder in verdiept. Ik neem aan dat een professional zoiets in eer en geweten verkoopt en niet enkel voor zijn kassa te spijzen.

Maar zoals ik zei einde verhaal. Ik zal hier maar stoppen want straks krijg ik weer een mooie dreigmail van hun . Wat daar in staat durf ik hier niet verkondigen. Als ge ne boom van ne vent zijt is het gemakkellijk om iemand af te dreigen? Doe zo zaken

??? ik heb u ne pm gestuurd met te vragen wat het probleem was.

Ten eerste doe eens volwassen

Ten tweede hebde een probleem
                      liersesteenweg 136
                      3130 begijnendijk
                      0477/969234
                      kom eens af dan kunnen we uw probleem bekijken.

ten derde iedereen krijgt hier ne uitleg van hoe of wat er verkocht word, ben niet voor niets 3 jaar achter elkaar nr1 verkoper van kw.
                      Banden en velgen die verkocht worden en niet reglementair zijn word vermeld aan de klant, gaat hij akkoord dek ik me in op men verkoopsvoorwaarden achteraan de factuur dat in elke bandencentrale of tuningshop gebeurd.

Ten vierde ik raad al enkele jaren v-maxx af vanwege de lekende dempers. En heb dit jaar 2 schroefkitten van v-maxx verkocht voor een golf 1 en in grote letters bijgezet. En de klant hierover geinformeerd. dus wat ge zegt klopt al niet ivm die v-maxx da ge hier hebt gekocht

Ten vijfde Xenon verkoop ik al een half jaar niet meer omdat er geen vraag naar was. van beging 2009 tot ik ermee gestopt ben heb ik 1 set verkocht aan een meisje in een a4 en deze was degelijk ingelicht over de kit, en die haar wagen is ondertussen verkocht, wat er met de xenon gebeurd is weet ik niet. Toen ik nog xenon verkocht regelde ik steeds de lichten, deze staat trouwens op de plaats waar ik de lampen monteerde. dus uw verhaal ivm xenon klopt ook al niet.

En ne boom van ne vent merci voor het compliment maar vechten zal wel het laatste zijn wat ik doe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door crauwels Bekijk Berichten
                        ??? ik heb u ne pm gestuurd met te vragen wat het probleem was.

Ten eerste doe eens volwassen

Ten tweede hebde een probleem
                        liersesteenweg 136
                        3130 begijnendijk
                        0477/969234
                        kom eens af dan kunnen we uw probleem bekijken.

ten derde iedereen krijgt hier ne uitleg van hoe of wat er verkocht word, ben niet voor niets 3 jaar achter elkaar nr1 verkoper van kw.
                        Banden en velgen die verkocht worden en niet reglementair zijn word vermeld aan de klant, gaat hij akkoord dek ik me in op men verkoopsvoorwaarden achteraan de factuur dat in elke bandencentrale of tuningshop gebeurd.

Ten vierde ik raad al enkele jaren v-maxx af vanwege de lekende dempers. En heb dit jaar 2 schroefkitten van v-maxx verkocht voor een golf 1 en in grote letters bijgezet. En de klant hierover geinformeerd. dus wat ge zegt klopt al niet ivm die v-maxx da ge hier hebt gekocht

Ten vijfde Xenon verkoop ik al een half jaar niet meer omdat er geen vraag naar was. van beging 2009 tot ik ermee gestopt ben heb ik 1 set verkocht aan een meisje in een a4 en deze was degelijk ingelicht over de kit, en die haar wagen is ondertussen verkocht, wat er met de xenon gebeurd is weet ik niet. Toen ik nog xenon verkocht regelde ik steeds de lichten, deze staat trouwens op de plaats waar ik de lampen monteerde. dus uw verhaal ivm xenon klopt ook al niet.

En ne boom van ne vent merci voor het compliment maar vechten zal wel het laatste zijn wat ik doe.

en voor de geintreseerde dit is de pm die hij toen van mij heeft ontvangen.

en u bent? Mischien eens binnenkomen in plaats van zone zever op internet te zetten, dan kunnen we tot een degelijke oplossing komen. En in het zwart yeah rigt ik werk niet in het zwart vanwege de onkosten voor het gebouw af te betalen. En lees de achterkant van de factuur eens.

Comment

• Ik denk dat de personen die er klant zijn , niet te klagen hebben van de service tijdens of na de verkoop , klagers zullen jammer genoeg steeds blijven bestaan ...

Comment

• waar is de popcorn als je hem nodig hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              Ik vraag me wel af waarom member Crauwels zich aangesproken voelt. Nergens in dit topic (tenzij mijn zoekfunctie niet werkt) wordt een naam genoemd.
                              Of is er maar 1 bandencentrale in Begijnendijk?
                              bij mijn weten 2, en 1 ervan is iemand voor en na en die verkoopt alleen banden en niet meer dan dat.

Comment

• ik kan Crauwels best snappen , je werkt van 's morgens tot 's avonds laat (letterlijk) om je zaak goed te laten draaien , komt er 1ne met straffe verhalen af , maakt je totaal zwart en noemt je een oplichter , je zou voor minder reageren ...

hier een stukje van wat ik kreeg via pm van creamboy :

". Uwe kameraad de oplichter bandenman die mij veel geld gekost heeft door illegale velgen, banden, ophanging en xenonkit te verkopen mag ook eerstdaags wel de F.O.D. verwachten. Misschien dat de politie van Aarschot nu ook wel wat strenger op de liersesteenweg in de buurt van zijn bandencentrale gaat controleren. Zij hebben een mooie brief van mij mogen ontvangen met de ganse uitleg. En de politie heeft mij er al voor gecontacteerd en beloofd de nodige maatregelen te zullen nemen. Oplichters kunnen ze beter zwaar straffen”.

Sorry , eerst het tuner'ke uithangen , dan gaan janken dat het iemand anders zijn schuld is als ze tegen de lamp lopen ...

Comment

• Ik wou toen creamboy zijn post hier neerzette al reageren maar heb het toen niet gedaan. Deels omdat ik bij crauwels klant ben en er tevreden van ben en deels omdat ik het de moeite niet vond.

Ontevreden zijn is 1 ding, iemand een oplichter, gangster en zwartwerker noemen gaat al een serieuze stap verder, te ver imo.

Wat Crauwels zegt over de uitleg die hij geeft kan ik alleen maar beamen, ok iedereen kan eens iets vergeten maar dan moet je het maar gewoon vragen. Uiteindelijk ben en blijf jij verantwoordelijk voor met wat je op de baan komt, dus lijkt het mij logisch dat je je eerst fatsoenlijk informeert voor je dingen aan je auto gaat veranderen, er staan op verschillende fora's pagina's vol met uitleg wat je moet doen na verlaging, of xenon mag nageplaatst worden en welke velgen en bandenmaten er onder een auto mogen. Beslis je toch om je niet aan de regels te houden moet je de gevolgen maar dragen ook.

Neemt niet weg dat ik het hele verhaal wat raar vind, ik kom dagelijks tientallen auto's tegen die eigenlijk niet in orde zijn voor de keuring. Ik denk dus dat creamboy ofwel de grootste pechvogel van Belgie is, ofwel net iets teveel aandacht getrokken heeft op het verkeerde moment.

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                  Ik vraag me wel af waarom member Crauwels zich aangesproken voelt. Nergens in dit topic (tenzij mijn zoekfunctie niet werkt) wordt een naam genoemd.
                                  Of is er maar 1 bandencentrale in Begijnendijk?
                                  Het kan er eigenlijk maar 1 zijn
                                  Last edited by ; 25/09/2010, 22:51.

Comment

Sorry , eerst het tuner'ke uithangen , dan gaan janken dat het iemand anders zijn schuld is als ze tegen de lamp lopen ...
                                    precies mijn mening. "wie zijn gat verbrand moet geen oude koeien uit de gracht halen" of zoiets...

Comment

• de crauwels is ne gouden gast!! nooit probs mee gehad..je had beter er met hem eens deftig over gaan praten ipv hier op forum direkt alles openbaar te maken..
                                      ben er altijd goed geholpen geweest....
                                      Last edited by ; 26/09/2010, 19:06.

Comment

ik kan Crauwels best snappen , je werkt van 's morgens tot 's avonds laat (letterlijk) om je zaak goed te laten draaien , komt er 1ne met straffe verhalen af , maakt je totaal zwart en noemt je een oplichter , je zou voor minder reageren ...

hier een stukje van wat ik kreeg via pm van creamboy :

". Uwe kameraad de oplichter bandenman die mij veel geld gekost heeft door illegale velgen, banden, ophanging en xenonkit te verkopen mag ook eerstdaags wel de F.O.D. verwachten. Misschien dat de politie van Aarschot nu ook wel wat strenger op de liersesteenweg in de buurt van zijn bandencentrale gaat controleren. Zij hebben een mooie brief van mij mogen ontvangen met de ganse uitleg. En de politie heeft mij er al voor gecontacteerd en beloofd de nodige maatregelen te zullen nemen. Oplichters kunnen ze beter zwaar straffen”.

WTF!!!! wa ne debiel...ik kan me al voorstellen waarom de politie creamboy aan de kant hft gezet..wss weer zo ne marginalen tjoener...manman...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                                          de crauwels is ne gouden gast!! nooit probs mee gehad..je had beter er met hem eens deftig over gaan praten ipv hier op forum direkt alles openbaar te maken..
                                          ben er altijd goed geholpen geweest....
                                          ²²²²²

Hier nog ne zeer tevreden klant. Zowel qua banden als uitlijning.

Comment

Working...
                                          X