Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De gevaren van aftermarket aanpassingen

Is mischien OFF-topic maar vind toch dat er een beetje aandacht aan MOET besteed worden

-Wij , (techniekers,mekaniekers en garagisten (ik denk toch dat ik mag spreken in dit geval)) vinden dat er na het lezen van enkele threads een zekere vorm van fustratie bovenkomt.

-Wij hebben een enorme verantwoordelijkheid ( door sommige mensen blijkbaar onderschat)

-Wij, staan in voor het onderhoud,goede werking en veiligheid van uw wagens en daar zetten wij ons dan ook daadwerkelijk voor in, door regelmatig scholingen en bijsturingen te volgen.

-Er zijn niet voor niets ingenieurs die met zorg en oog op VEILIGHEID wagens en onderdelen ontwerpen, testen, en keuren.

-Hier in sommige treads lees ik dan hoe sommige onbekwame personen advies geven aan andere met eventueele gevolgen of kosten vandien

Ik kan tal van voorbeelden (en dan nog door mensen die men bekwaan achte) te vernoemen waar het mis is gegaan, en geloof me die kunnen er ni om lachen, t'is alleen spijtig dat er eerst iets moest vooraf gaan ,k'ga hier geen namen of bedrijven vernoemen.

1' ergste geval met dodelijke afloop

een jonge gast laat breede velgen en banden plaatsen in een bandencentrale, 2 dagen later knalde hij op een recht stuk weg tegen een boom.

Na onderzoek van een deskundege van het parket was de oorzaak de ombouw van velgen en banden.
    Gevolg, de verantwoordelijke van de bandencentrale werd veroordeeld tot een boete en een gevangenisstraf

2' Een wagen heeft een licht ongeval, maar, brand volledig uit.
    onderzoek wees uit dat een slecht geplaatste voedingskabel van een bijgeplaatste versterker de oorzaak was die de brand veroorzaakte
    verantwoordelijke heeft de wagen moeten vergoeden aan klant

3' Enkele jaren geleden reed een bus (stavelot) in een huis
    mekanieker veroordeeld

Daarvoor mensen, bezint eer ge begint iets dat eenvoudig blijkt te zijn, kan enorme gevolgen hebben.

Daarom stel ik voor dat er een mod hierbij een oogje in't zeil houd en in sommige treads een verwijzing of waarschuwing plaatst.

Greetzzzz
    Last edited by ; 04/02/2007, 13:55.

Jefke, ge hebt een punt! Zeker weten! Maar int geval van die bandencentrale, als ik naar daar ga reken ik er ook wel op dat ze mij juiste info geven ...
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
      Jefke, ge hebt een punt! Zeker weten! Maar int geval van die bandencentrale, als ik naar daar ga reken ik er ook wel op dat ze mij juiste info geven ...
      T'is al geld da telt hoe meer men kan verdienen ..........,
      men realiseerd soms ni waar men mee bezig is

Greetzzzz

Comment

ik vind Jefke een wijze gast, misschien nog wijzer dan josenjef samen. dat laatste is echter voor discussie vatbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          ik vind Jefke een wijze gast, misschien nog wijzer dan josenjef samen. dat laatste is echter voor discussie vatbaar.
          THX, is niks van wijs aan , alleen logish redeneren, kennis en ervaring (30j)

Greetzzzz

Comment

'k vind wel dat je lef hebt om dit topic te openen, hier op dit mijn-auto-is-sneller-want-ik-heb-bredere-banden-forum.

maar je hebt gelijk, da's ook al iets.

Comment

'k vind wel dat je lef hebt om dit topic te openen, hier op dit mijn-auto-is-sneller-want-ik-heb-bredere-banden-forum.

T'is ni de kwestie van lef hebben, is eigenlijk meer een vorm van zorg,belang, ni alleen om de bestuurder maar om de medemens die door dit soort forums dingen doen, waarbij men, anderen eventueel schade kunnen toedienen. ( en een vette kluif voor advokaten)

Greetzzzz

Comment

integendeel, 't is inspirerend . Wij zullen hier over vergaderen

af en toe een waarschuwing over de mogelijke gevaren kan zeker geen kwaad.
                Alleen moeten we vermijden van constant te wijzen. Uiteindelijk hebben ze daar ook geen boodschap aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                  integendeel, 't is inspirerend . Wij zullen hier over vergaderen

af en toe een waarschuwing over de mogelijke gevaren kan zeker geen kwaad.
                  Alleen moeten we vermijden van constant te wijzen. Uiteindelijk hebben ze daar ook geen boodschap aan

ik weet ook dat het ni "mogenlijk","nodig" is om alle treads een waarschuwing of dergelijke te plaatsen, maar er zijn er wel waar het nodig blijkt

Ik weet niet hier in den belgiek, maar er zijn landen waar forums als deze juridish mede verandwoordelijk gesteld worden bij processen (raar maar waar) simpel en alleen om zulke soort waarschuwingen te negeren of niet te vermelden in Rules

Greetzzzz
                  Last edited by ; 04/02/2007, 14:34.

Comment

als ik nu bredere banden en velgen heb. da ik dan iemand iets mis? ik begrijp het niet goed ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                      Ik weet niet hier in den belgiek, maar er zijn landen waar forums als deze juridish mede verandwoordelijk gesteld worden bij processen (raar maar waar) simpel en alleen om zulke soort waarschuwingen te negeren of te vermelden in Rules

Greetzzzz

straf

Comment

Ik twijfel er toch aan dat een forum juridisch niet verantwoordelijk kan gesteld worden. Toch in België zie ik dat niet gebeuren.

Wel vind ik het niet slecht om een Sticky te maken van dit topic.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Jef, proficiat met je post

mijn-wagen-rijdt-sneller-door-de-bocht-met-kw-schroefkit jongetjes zullen je niet geloven hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                            als ik nu bredere banden en velgen heb. da ik dan iemand iets mis? ik begrijp het niet goed ze
                            Een fabrikant van wagens zet en bepaalde maat van velg en banden op en voertuig waarbij een maximum aan afwijking is toegestaan, dit om technishe en veligheids redenen.

een ophaning is berekend om een bepaald gewicht, torsie, g-kracht te doorstaan,
                            een bepaalde wrijving (schuurstraal)en baancontact
                            Waneer men echter de bandenmaat en of velg verandert verandert men ook alle berekende waarden en in extreme gevallen tot levensgevaarlijke situaties creeeren

Greetzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                              Een fabrikant van wagens zet en bepaalde maat van velg en banden op en voertuig waarbij een maximum aan afwijking is toegestaan, dit om technishe en veligheids redenen.

een ophaning is berekend om een bepaald gewicht, torsie, g-kracht te doorstaan,
                              een bepaalde wrijving (schuurstraal)en baancontact
                              Waneer men echter de bandenmaat en of velg verandert verandert men ook alle berekende waarden en in extreme gevallen tot levensgevaarlijke situaties creeeren

Greetzzzz

ja , kweet daar genoeg over
                              toch ga ik het doen KW komt ook ,... gewoon voor de show
                              Last edited by ; 04/02/2007, 14:52.

Comment

Ziezo, ik heb van deze topic dus een sticky gemaakt.

Ik wil de opener van dit topic dan ook bedanken voor deze bijdrage.

Elke bijdrage tot meer veiligheid wordt zeker gewaardeerd.
                                Om die rede vind ik dan ook dit topic een sticky verdient.

Feit is ook dat veel mensen die hun wagen willen laten tunen niet op de hoogte zijn van deze gevaren. Dat maakt dus dat tuning inderdaad gevaarlijk kan zijn.

Best is dan ook om een beroep te doen op ervaren mensen.
                                Maar na het lezen van bovenstaande verhalen stel ik mij de vraag wie we dan nog kunnen vertrouwen.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  Maar na het lezen van bovenstaande verhalen stel ik mij de vraag wie we dan nog kunnen vertrouwen.
                                  het beste is nog steeds uw eigen, al dan niet gezond verstand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                                    Wij zullen hier over vergaderen
                                    wij? leuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                                      ja , kweet daar genoeg over
                                      toch ga ik het doen KW komt ook ,... gewoon voor de show

Dan zou als ik u was een volledige uitlijning laten uitvoeren van zowel voor als achter
                                      ni alleen sporing maar ook camber/ wielvlucht
                                      naloop/caster veranderd ni bij bredere velgen/banden

Greetzzzz
                                      Last edited by ; 14/02/2007, 22:22.

Comment

tuning is den duvel

j/k

Tuning is inderdaad niet zonder gevaren, en kan dan ook beter gedaan worden door mensen die er wel degelijk verstand van hebben (vakmensen).

Comment

Working...
                                        X