Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    der is een verschil tussen een ingenieur die zijn gans leven niets anders doet dan weggedrag van voertuigen te evalueren en te simuleren, en den tuner op de hoek van de straat.
    Verlagen=betere baanligging=bullshit. Er zijn zoveel parameters waarmee moet rekening gehouden worden (veercontstante, demping, homokineten, drijfwerk, vliegwel, zelfs de krukas en nog vele anderen).
    ni volledig mee eens, de meeste fabrikanten hebben met een of andere tuner een overeenkomst die voor hun wagen gehomeligeerde en gekeurde (door de fabrikant zelf) kits leveren. Deze hebben dan ook een attest van de fabrikant en zijn meestal verkrijgbaar bij de dealer zelf.
    Bij den beenhouwer een de hoek een kit aanschaffen zou ik toch ni zo zeer aanraden.
    Wat verlagen betreft is het inderdaad zo dat de wegligging verbeterd, maar men moet daar nu ook in overdrijven het is tenslotte geen F1 wagen


    Greetzzzz
    Last edited by ; 04/02/2007, 22:37.

    Comment


    • #62
      de kat blijft hangen, meneer b4

      leve de natuur

      Comment


      • #63
        bij nen diesel gaat da geen geluid geven e

        en ik ben gene 'tjoener' die zijn wagen vol hangt met stickers enzo van den auto 5 en met ne spoiler waarvan ge een boekenrek kunt maken enzo...ik verander gewoon enkele details om de wagen schoonder te maken

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
          Greetzzzz
          tis een kit, geen kid

          ik let ni op taalfouten anders

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
            ik verander gewoon enkele details om de wagen schoonder te maken
            ja, bredere velgen in je banden steken en zo.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              iemand met een scoop. wel een wijze kerel.
              Dan had ik graag eens zijn mening over RF banden gehoord.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                tis een kit, geen kid

                ik let ni op taalfouten anders

                THX al aangepast



                Greetzzzz

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                  ni volledig mee eens, de meeste fabrikanten hebben met een of andere tuner een overeenkomst die voor hun wagen gehomeligeerde en gekeurde (door de fabrikant zelf) kids leveren. Deze hebben dan ook een attest van de fabrikant en zijn meestal verkrijgbaar bij de dealer zelf.
                  Bij den beenhouwer een de hoek een kid aanschaffen zou ik toch ni zo zeer aanraden.
                  Wat verlagen betreft is het inderdaad zo dat de wegligging verbeterd, maar men moet daar nu ook in overdrijven het is tenslotte geen F1 wagen


                  Greetzzzz
                  wat je zegt is waar, maar ik heb ook nooit gezegd dat mijn alfa van fabriek af met verlaagd onderstel was geleverd. Wat wel is (en dit weet ik van mijn periode bij Fiat Area Competenza Veicolo) is dat de fabriek zelf parameters opgeeft en die aan de betreffende leveranciers voorlegt, der komt dan een voorstel en die worden dan uitgebreid getest.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    de kat blijft hangen, meneer b4

                    leve de natuur
                    en jij denkt dat er geen roetdeeltjes in je uitlaatpotten blijven hangen

                    spijtig genoeg kent meneer b4 iets meer van autootjes dan de gemiddelde forummer hier denkt, maar bovenal heb ik iets tegen mensen die zeggen dat hun wagen een betere wegligging heeft door em te verlagen en bredere bandjes te steken.

                    Wist je dat de kans op acquaplanning veel malen hoger ligt met een brede laagprofielband, dan met een smallere band met iets hogere flank

                    Comment


                    • #70
                      dat van die roetdeeltjes vind ik zever

                      de rest vind ik dus ook juist

                      Comment


                      • #71
                        heb ni gezegd dat mijn 'bredere' banden de wegligging verbeteren, maar da van die verlaging is gewoon een feit!

                        + wat met die andere wagens die nen 285 hebben liggen ofzo? hoe breed is dat niet?

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                          wat met die andere wagens die nen 285 hebben liggen ofzo? hoe breed is dat niet?
                          euh... 28,5 centimeter.

                          Comment


                          • #73
                            rn's 500e staat op 225 ?
                            die heeft geen slechte wegligging

                            die 285 kan, maar is geen méérwaarde

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                              heb ni gezegd dat mijn 'bredere' banden de wegligging verbeteren, maar da van die verlaging is gewoon een feit!
                              swat, jij je gedacht . Slaapwel.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                rn's 500e staat op 225 ?
                                die heeft geen slechte wegligging

                                die 285 kan, maar is geen méérwaarde
                                kennis van mij heeft zelfs nen 295 achteraan liggen op zijn Z3 coupé

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                  swat, jij je gedacht . Slaapwel.
                                  wil het anders wel is komen bewijzen ze mijn schroefkit is TUV en Goca gekeurd dus ik denk niet dat dat 'brol' zal zijn...
                                  Last edited by ; 04/02/2007, 22:57.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                    kennis van mij heeft zelfs nen 295 achteraan liggen op zijn Z3 coupé
                                    op een bmw 3-compact 2.0d mag je vanachter een 255 leggen, tis zelfs een optie

                                    Comment


                                    • #78
                                      je wielen zijn te breed voor je banden. da's gepruts én gevaarlijk.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        wil het anders wel is komen bewijzen ze mijn schroefkit is TUV en Goca gekeurd dus ik denk niet dat dat 'brol' zal zijn...

                                        hier een fotoke van de wagen om te bewijzen dak genen 'tjoener' van den auto 5 ben
                                        ik heb toch niet gezegd dat je brol onder je opel hebt steken, elke voertuig heeft zijn fysische limieten. Welke aanpassingen je ook doet, je kan deze nauwelijks verleggen zonder het gehele drijfwerk aan te passen. Het enige wat je voertuig nu doet is minder overhellen waardoor je het gevoel krijgt dat de wegligging beter is.

                                        Had je nu vanaf het begin gewoon gezegd dat ie nu minder overhelde, dan was ik deze polemiek niet begonnen

                                        Comment


                                        • #80
                                          zelfs B4_avant is een wijze gast. soms.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X