Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    zelfs B4_avant is een wijze gast. soms.
    omdat ik toevallig iets weet van bmw-velgjes

Comment

zo blijkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
        op een bmw 3-compact 2.0d mag je vanachter een 255 leggen, tis zelfs een optie
        weet ni juist hoe breed de velg is achteraan bij dien Z3 coupé maar dien is echt wel breed..

Comment

omdat ik toevallig iets weet van bmw-velgjes
          ken je ook de styling-nummertjes?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
            weet ni juist hoe breed de velg is achteraan bij dien Z3 coupé maar dien is echt wel breed..
            checken bij gTa, maar ik denk dat het wel mag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              ken je ook de styling-nummertjes?
              WTF, wie interesseert dat nu

Comment

WTF, wie interesseert dat nu
                alleen bij benz bij mij

maar die hebben geen nummers, alleen roepnamen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  alleen bij benz bij mij

tging dus dan ook over BMW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    alleen bij benz bij mij

dat noemt gezonde interesse, en is iets heel anders dan het vanbuiten kennen van nummertjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                      Dan had ik graag eens zijn mening over RF banden gehoord.

Dure grap zo'n banden ge zou er ong 180 km ver mee kunnen rijden wanneer ze fit zijn.
                      hebben dan ook speciale velgen, aan de binnezijde is er een opstaand profiel waarop het loopvlak bij een platte band rust
                      er zijn weinige (of toch geen enkele bij mijn weten) atteliers die zulke banden kunnen vervangen (meestal wordt of mag de band zelf niet hersteld worden )
                      ik heb het eens gehad, met een mede techieker/lesgever over zulke banden en deze had een vraag gesteld aan ... (bandenmerk), of er gegarandeert overal in europa zulke herstelpunten bestaan, welke deze het niet kon garanderen.
                      er bestaat echter een ruilsysteem u levert uw velg/band bij uw dealer en deze stuurt hem naar de centrale waar vervangen of indien mogenlijk hersteld wordt, men krijgt dan wel een vervangwiel
                      een toestel om zulke banden te vervangen aanschaffen is enorm duur, vergt ervaring
                      en brengt niet op om zelfs na jaren uit de onkosten van de aankoop te geraken
                      alleen al de ventielen met sensoren (die er gewoonlijk insteken) kosten gemiddeld tussen de 200 à 300 € stuk en geloof me er sneuvelt er wel eentje van.
                      ikzelf vind het zijn geld ni waard zeker niet in een land zoals belgie" waar om de hoek wel ergens een garage te vinden is.
                      in een enorm land is het een andere zaak.
                      swat iedereen zijn eigen mening hierover

Greetzzzz

Comment

Met aftermarket aanpassingen op zich is niets mis. Tenminste, als ze van deftige makelij zijn. Er er zijn voldoende wagens waarbij aanpassingen een verschil geven aan de rijeigenschappen.

Het is nog altijd de persoon achter het stuur die keuzes maakt. En als het misgaat, is dat volledig de schuld van de bestuurder of die van een andere. En niet van het materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                          heb ni gezegd dat mijn 'bredere' banden de wegligging verbeteren, maar da van die verlaging is gewoon een feit!

+ wat met die andere wagens die nen 285 hebben liggen ofzo? hoe breed is dat niet?

met een breedere band heb je inderdaad ook een betere wegligging op voorwaarde dat het profiel van de banden voldoet ,bij nat weer daarentegen zal de wagen niet genoeg gewicht hebben om de band in een plas tot tegen de grond te drukken.
                          waarom gebruiken fabrikanten breedere banden/velgen gewoon om de pk's op de weg te kunnen overbrengen een gto gaat ook wel vooruit met een 4,5J 135 alleen zal hij op zijn velg zitten tegen hij op snelheid is
                          om die reden zit bij de meeste sportwagens de motor achteraan louter en alleen om het gewicht

Greetzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                            Met aftermarket aanpassingen op zich is niets mis. Tenminste, als ze van deftige makelij zijn. Er er zijn voldoende wagens waarbij aanpassingen een verschil geven aan de rijeigenschappen.

Het is nog altijd de persoon achter het stuur die keuzes maakt. En als het misgaat, is dat volledig de schuld van de bestuurder of die van een andere. En niet van het materiaal.

ok, nog nooit eens op een rechtzitting geweest waarvan de bestuurder de keuze had gemaakt en een ongeval veroorzaakte met blijvend letsel die kerel is voor zijn hele leven geruineerd en kan werken voor iemand anders

Greetzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                              ok, nog nooit eens op een rechtzitting geweest waarvan de bestuurder de keuze had gemaakt en een ongeval veroorzaakte met blijvend letsel die kerel is voor zijn hele leven geruineerd en kan werken voor iemand anders

Greetzzzz
                              Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten

Greetzzzz
                              Domme rechters dus! Een tuningfirma is makkelijk als zondaar aangeduid...

Pas op, ik ben ook een OEM liefhebber. Maar er bestaat echt wel deftig aftermarketgerief om je wagen te verbeteren. Geen rommel dus, maar deftige materialen en geplaatst door kenners...

Comment

jammer maar helaas (?) in den belgiek geen tuv

Comment

Pas op, ik ben ook een OEM liefhebber. Maar er bestaat echt wel deftig aftermarketgerief om je wagen te verbeteren. Geen rommel dus, maar deftige materialen en geplaatst door kenners...

er kan best getuned worden
                                  er bestaat wel iets van regelmentering en wetgeving en wie zich daar naar schikt zal dan ook geen enkel probleem onder vinden
                                  Het is dan ook spijtig dat het meestal andere (onschuldige) zijn die het moeten bekopen bij ongevallen
                                  en het is niet de tuning firma die veroordeeld zal worden!! steek dat maar goed in uw achterhoofd , tezij je de wagen er daar zelf hebt laten ombouwen.

Een bestuurder is niet geacht de gevolgen te kennen van een defect, een of ander slijtage
                                  daarvoor zijn er de techniekers/mecaniekers is ook een rechtelijke uitspraak

Greetzzzz
                                  Last edited by ; 05/02/2007, 00:33.

Comment

volgens mij zijn er wel minder vaak 'getunede' wagens betrokken bij een ongeval..ok, er rijden er percentgewijs minder van rond, maar doorgaans zit er veel geld in wagen en wordt er dan ook voorzichtig mee gereden...

het zijn vaak de wannebee-tjoeners die met een auto rijden met afgeslepen veren, een ALU spoiler van 50cm hoog, vol stickers en neonlampekes, en dan nog het liefst met nen zonneband rondrijden die 1/3 van de ruit inneemt...en die worden dan jammer genoeg ook tot de categorie 'tuners' gerekend...ten koste van de mensen die er deftig mee bezig zijn

mensen met een geleasde wagen rijden doorgaans veel 'wilder' hoor..zij moeten toch niet betalen voor kosten aan de wagen etc...

Comment

neons zijn

Comment

stickers en neonlampjes doen niets aan het rijgedrag van een auto. een spoiler van 50 cm doorgaans ook niet.

Comment

• wat me ook onveilig lijkt zijn die "getrokken" bandjes op menig "cleaned" kar.
                                          kan iemand dat bevestigen?

Comment

Working...
                                          X