Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De gevaren van aftermarket aanpassingen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichtenwat me ook onveilig lijkt zijn die "getrokken" bandjes op menig "cleaned" kar.
kan iemand dat bevestigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtennee, maar het zijn die mannen die ge in de beek ziet steken ofzo omdat ze denken dat ze met een 'sportwagen' rondrijden...
Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtendeze had geen extra lampjes gisteren, denk ik.
Comment
-
[quote=astralogie mensen met een geleasde wagen rijden doorgaans veel 'wilder' hoor..zij moeten toch niet betalen voor kosten aan de wagen etc...[/quote]
dan zit ge er wel lelijk naast een leasingmaatschappij laat niet toe verandering aan te brengen aan hun wagens ,zonder dat ze er iets van toestaan of kennis van hebben.
evenals de verzekeringen trekken hun terug wanneer ze merken wanneer er aan de wagens ongeoorloofde veranderingen hebben plaats gevonden en ni alleen voor geleasde wagens
Greetzzzz
BTW "van iedere belg wordt verondersteld de volledige wetgeving te kennen", heeft ooit eens een parlementarier gezegt en hoor je regelmatig bij rechtzaken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichtenevenals de verzekeringen trekken hun terug wanneer ze merken wanneer er aan de wagens ongeoorloofde veranderingen hebben plaats gevonden en ni alleen voor geleasde wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenFranky Loosveld zal je tegenspreken.
Comment
-
Op een examen zou dat een 0 zijn Frankie..meer uitleg aub. Ik meen mij te herinneren dat jij op dit forum getypt hebt dat de verzekeringsmaatschappij het oorzakelijk verband tussen tuning en ongeval moest bewijzen...maar dat ze dit niet doen.
Het ging over velgen met een verkeerde maat als ik mij niet vergis, ring a bell?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichtendan zit ge er wel lelijk naast een leasingmaatschappij laat niet toe verandering aan te brengen aan hun wagens ,zonder dat ze er iets van toestaan of kennis van hebben.
evenals de verzekeringen trekken hun terug wanneer ze merken wanneer er aan de wagens ongeoorloofde veranderingen hebben plaats gevonden en ni alleen voor geleasde wagens
Goed initiatief trouwens, maar wil je misschien een beetje letten op hoofdletters en leestekens, dit leest niet echt gemakkelijk zo..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk BerichtenHij doelde met 'kosten' eerder op schade, slijtage, e.d. Denk ik..
Goed initiatief trouwens, maar wil je misschien een beetje letten op hoofdletters en leestekens, dit leest niet echt gemakkelijk zo..
Ik ben niet alleen met dit forum bezig, alles moet tegenwoordig allemaal snel gaan.
Het enigste dat niet kan volgen is m'n mailbox .
Greetzzzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet zijn de rechters die uiteindelijk beslissen, en die volgen de opinie
Azo, t'is ni omdat er 10000 mensen zijn die protesteren tegen iets, dat men dit gaat toepassen of verwerpen.
Een rechter heeft zich evenals een gewone burger, te houden aan de wetgeving,en naargelang een uitspraak doet.
Of hij of zij er nu voor of tegen is, mag geen invloed hebben op de uitspraak.
Greetzzzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneen rechter wil is wet
tuurlijk kan hij daar later spijt van krijgen
Meestal wel, maar, waarom worden er dan in beroep dikwijls uitspraken veranderd ?
Het is meestal de advokaat, met de meest overtuigende plijdooi, die de rechter kan beinvloeden .
Greetzzzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichteneneuh,kan gas op een toy ?
Tuurlijk kan dat, alleen niet van toyo zelf, en met een aangepast onderhoudschema zou je er geen problemen mee krijgen.
Iets anders zal het met een D-Cat zijn, daar bestaat voor zover ik weet, momenteel geen instalatie voor.
Greetzzzz
Comment
-
Als jurist, en advocaat in spe lees ik hier toch wel een aantal flagrant verkeerde zaken. Rechter's wil is wet bijvoorbeeld. Da's hoegenaamd niet waar. Artikel 6 van ons Gerechtelijk Wetboek (De rechters mogen in de zaken die aan hun oordeel onderworpen zijn, geen uitspraak doen bij wege van algemene en als regel geldende beschikking.) verbiedt rechters juist om 'wetten' te maken.
Wat wel waar is dat de partijen zich aan de uitspraak van de rechter moeten houden, voor zover geen beroep meer mogelijk is, MAAR zelfs dan zijn andere rechters daar nog niet tot gebonden.
Wat de tuning betreft, is het zo dat we een onderscheid moeten maken tussen aansprakelijkheidsrecht en strafrecht.
1. strafrecht: het is mogelijk, k'zou het eens moeten nakijken, dat er straffen staan op het gebruik van verboden tuningstoestanden, in dat geval zou het dus kunnen dat de rechter, in dit geval de strafrechter, een boete oplegt voor het gebruik van niet toegestane tuning, zonder dat dit de oorzaak was van het ongeval...
2. aansprakelijkheidsrecht: Stel dat een omgebouwde wagen in een ongeval betrokken is, zonder dat die ombouw in 'causaal verband' staat met het ongeval, dan zal de bestuurders niet aansprakelijk gesteld worden (althans niet omwille van de tuning). Dit mag dan wel als een fout beschouwd worden, aangezien deze niet de oorzaak is van de schade is er geen aansprakelijkheid.
ALS er natuurlijk kan bewezen worden (en dat zullen de verzekeringsmaatschappijen zeker proberen) dat de tuning het ongeluk veroorzaakt heeft, dan heb je het vlaggen. Maar goed, als je nu spacers op je velgen steekt en je bent betrokken in een ongeval dat totaal jouw fout niet is, dan zal je niet moeten betalen, ook al heb je illegale spacers op jouw wagen...
Comment
Comment