Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De gevaren van aftermarket aanpassingen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenmss is iemand bereidwillig enige uitleg te geven over de stand van het wiel LA bij deze ford sierra
Links achter ni te zien, rechts achter moeilijk.
mischien smaller wiel, of vooraan spoorverbreders.
Greetzzzz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtencamber van het wiel lijkt me toch niet volledig ok2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenStaat idd een beetje op zijn "Beejemwees" ja..., maar de 190d van mijn vriendin die ook een beetje lager ligt heeft er betrekkelijk minder last van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten9cm is toch "laag" genoeg...
Anders kan je ook niet meer normaal over andere obstakels...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtencamber van het wiel lijkt me toch niet volledig ok).
Wel vreemd want die kar lijkt me niet extreem verlaagd. Maar er zijn er wel die 't camber van hun wielen aanpassen omdat ze geloven dat dat op de openbare weg een beter bochtengedrag zal opleveren. Da's niet bij veel auto's mogelijk, tenzij door schriel gepruts of mits 't plaatsen van niet toegelaten stukken.
Misschien is 't dat laatste?
Hopelijk heeft 'ie z'n toe-in achteraan ook gewijzigd naar ferme toe-out, zodat 'ie binnenkort aan den bome ondervindt hoezeer dat ook z'n weggedrag verbetert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenI agree, al is 't niet erg goed te zien op de foto (je zou je voorruit 'es moeten poetsen).
Wel vreemd want die kar lijkt me niet extreem verlaagd. Maar er zijn er wel die 't camber van hun wielen aanpassen omdat ze geloven dat dat op de openbare weg een beter bochtengedrag zal opleveren. Da's niet bij veel auto's mogelijk, tenzij door schriel gepruts of mits 't plaatsen van niet toegelaten stukken.
Misschien is 't dat laatste?
Hopelijk heeft 'ie z'n toe-in achteraan ook gewijzigd naar ferme toe-out, zodat 'ie binnenkort aan den bome ondervindt hoezeer dat ook z'n weggedrag verbetert.
Bij verlagen zal je camber lichtjes wijzigen, maar als je dan al slijtage hebt aan de ophanging zal dit nog harder opvallen. Door het verlagen zal je ophanging dus sneller slijten en dus je voertuig veel gevaarlijker worden.
Besluit: verlagen=weggedrag verkloten(om geen enkele nuance in de mond te nemen)
btw, aanpassen van camber. Zoals je kan zien zal het voertuig bij het nemen van een bocht het buitenste wiel vlak op de weg zetten waardoor het contact vergroot, het binnenste wiel zal echter al het contact verliezen en het pootje lichten (denk maar aan golf I gti). Bij kleine aanpassing van het camber (lees een beetje verlagen) kan het weggedrag nog enigszins verbeteren, maar door de snellere slijtage van gewrichten en rubbers is dit snel te niet gedaan.
btw; raam wordt niet snel gewassen hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenDat is toch de keuze van de bestuurder, of niet soms?
Eigenlijk heb ik altijd zin om gewoon in de flank te rijden van zo een johnny die schuin op de verkeersdrempel rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenmss is iemand bereidwillig enige uitleg te geven over de stand van het wiel RA bij deze ford sierra
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenBij verlagen zal je camber lichtjes wijzigen
Bij standaard auto's is 't inderdaad wel zo dat 't camber wijzigt als je 'm dropt. Lichtjes verlagen (met goed materiaal) lijkt me geen probleem, immers met een te hoge zachte ophanging gaat 'n auto teveel hellen in de bochten, en dan is 't weggedrag evenzeer "fucked".
Al dat "buik tegen de grond"-gedoe echter : pure rubbish.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenToch niet noodzakelijk? Bij 'n ophanging met dubbele driehoeken b.v. hoeft dit niet per se. Maar 't wordt meestal wel zo geconcipieerd, dat wel.
Bij standaard auto's is 't inderdaad wel zo dat 't camber wijzigt als je 'm dropt. Lichtjes verlagen (met goed materiaal) lijkt me geen probleem, immers met een te hoge zachte ophanging gaat 'n auto teveel hellen in de bochten, en dan is 't weggedrag evenzeer "fucked".
Al dat "buik tegen de grond"-gedoe echter : pure rubbish.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk BerichtenWat is er mis met dat achterwiel ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenDat ligt aan die parkings in Aalst. Slecht gelegd he. Wedden dat de parkings in Dendermonde veel beter zijn ?
*loopt weg*
deiremone is veel beter. die hebben tenminste een echt paard en geene tractor.
en
zelfs een gerechtsgebouw dat heeft "stad" aalst ook niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenNeen. Niet als ik achter hem rijdt.
Eigenlijk heb ik altijd zin om gewoon in de flank te rijden van zo een johnny die schuin op de verkeersdrempel rijdt.
Comment
Comment