Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten

gij durft!
    ROS BEIAARD !

Comment

• inderdaad, de blijvende vete ...

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oh zo leuk.

Comment

• mss is iemand bereidwillig enige uitleg te geven over de stand van het wiel RA bij deze ford sierra

edithje voor RA
          Last edited by ; 14/02/2007, 19:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
            mss is iemand bereidwillig enige uitleg te geven over de stand van het wiel LA bij deze ford sierra

Links achter ni te zien, rechts achter moeilijk.
            mischien smaller wiel, of vooraan spoorverbreders.

Greetzzzz
            Last edited by ; 15/02/2007, 00:44.

Comment

• camber van het wiel lijkt me toch niet volledig ok

Comment

camber van het wiel lijkt me toch niet volledig ok
                Staat idd een beetje op zijn "Beejemwees" ja...
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Staat idd een beetje op zijn "Beejemwees" ja...
                  tis ook een RWD , maar de 190d van mijn vriendin die ook een beetje lager ligt heeft er betrekkelijk minder last van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    9cm is toch "laag" genoeg...
                    Anders kan je ook niet meer normaal over andere obstakels...
                    Dat is toch de keuze van de bestuurder, of niet soms?
                    Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

camber van het wiel lijkt me toch niet volledig ok
                      I agree, al is 't niet erg goed te zien op de foto (je zou je voorruit 'es moeten poetsen ).

Wel vreemd want die kar lijkt me niet extreem verlaagd. Maar er zijn er wel die 't camber van hun wielen aanpassen omdat ze geloven dat dat op de openbare weg een beter bochtengedrag zal opleveren. Da's niet bij veel auto's mogelijk, tenzij door schriel gepruts of mits 't plaatsen van niet toegelaten stukken.

Misschien is 't dat laatste?

Hopelijk heeft 'ie z'n toe-in achteraan ook gewijzigd naar ferme toe-out, zodat 'ie binnenkort aan den bome ondervindt hoezeer dat ook z'n weggedrag verbetert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        I agree, al is 't niet erg goed te zien op de foto (je zou je voorruit 'es moeten poetsen ).

Wel vreemd want die kar lijkt me niet extreem verlaagd. Maar er zijn er wel die 't camber van hun wielen aanpassen omdat ze geloven dat dat op de openbare weg een beter bochtengedrag zal opleveren. Da's niet bij veel auto's mogelijk, tenzij door schriel gepruts of mits 't plaatsen van niet toegelaten stukken.

Misschien is 't dat laatste?

Hopelijk heeft 'ie z'n toe-in achteraan ook gewijzigd naar ferme toe-out, zodat 'ie binnenkort aan den bome ondervindt hoezeer dat ook z'n weggedrag verbetert.
                        je haalt hier enkele zaken aan die de doordeweekse tjoener zeker niet doet, maar je begrijpt wel dat de wagen compleet gefuckt is.
                        Bij verlagen zal je camber lichtjes wijzigen, maar als je dan al slijtage hebt aan de ophanging zal dit nog harder opvallen. Door het verlagen zal je ophanging dus sneller slijten en dus je voertuig veel gevaarlijker worden.
                        Besluit: verlagen=weggedrag verkloten (om geen enkele nuance in de mond te nemen)

btw, aanpassen van camber. Zoals je kan zien zal het voertuig bij het nemen van een bocht het buitenste wiel vlak op de weg zetten waardoor het contact vergroot, het binnenste wiel zal echter al het contact verliezen en het pootje lichten (denk maar aan golf I gti). Bij kleine aanpassing van het camber (lees een beetje verlagen) kan het weggedrag nog enigszins verbeteren, maar door de snellere slijtage van gewrichten en rubbers is dit snel te niet gedaan.

btw; raam wordt niet snel gewassen hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
                          Dat is toch de keuze van de bestuurder, of niet soms?
                          Neen. Niet als ik achter hem rijdt.
                          Eigenlijk heb ik altijd zin om gewoon in de flank te rijden van zo een johnny die schuin op de verkeersdrempel rijdt.

Comment

• Leuk topic

Comment

mss is iemand bereidwillig enige uitleg te geven over de stand van het wiel RA bij deze ford sierra
                              is dat een luidspreker van je bakkie op de foto ?

Comment

Bij verlagen zal je camber lichtjes wijzigen
                                Toch niet noodzakelijk? Bij 'n ophanging met dubbele driehoeken b.v. hoeft dit niet per se. Maar 't wordt meestal wel zo geconcipieerd, dat wel.

Bij standaard auto's is 't inderdaad wel zo dat 't camber wijzigt als je 'm dropt. Lichtjes verlagen (met goed materiaal) lijkt me geen probleem, immers met een te hoge zachte ophanging gaat 'n auto teveel hellen in de bochten, en dan is 't weggedrag evenzeer "fucked".

Al dat "buik tegen de grond"-gedoe echter : pure rubbish.

Comment

• Wat is er mis met dat achterwiel ?
                                  www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Toch niet noodzakelijk? Bij 'n ophanging met dubbele driehoeken b.v. hoeft dit niet per se. Maar 't wordt meestal wel zo geconcipieerd, dat wel.

Bij standaard auto's is 't inderdaad wel zo dat 't camber wijzigt als je 'm dropt. Lichtjes verlagen (met goed materiaal) lijkt me geen probleem, immers met een te hoge zachte ophanging gaat 'n auto teveel hellen in de bochten, en dan is 't weggedrag evenzeer "fucked".

Al dat "buik tegen de grond"-gedoe echter : pure rubbish.
                                    een sierra beschikt niet over dubbele triangelkes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                                      Wat is er mis met dat achterwiel ?
                                      camber van het wiel is verkloot door het verlagen (en waarschijnlijk de extra slijtage)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                        Dat ligt aan die parkings in Aalst. Slecht gelegd he. Wedden dat de parkings in Dendermonde veel beter zijn ?

*loopt weg*
                                        niet weglopen
                                        deiremone is veel beter. die hebben tenminste een echt paard en geene tractor.
                                        en
                                        zelfs een gerechtsgebouw dat heeft "stad" aalst ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Neen. Niet als ik achter hem rijdt.
                                          Eigenlijk heb ik altijd zin om gewoon in de flank te rijden van zo een johnny die schuin op de verkeersdrempel rijdt.
                                          ge moogt maar 30 op de drempels rijden

Comment

Working...
                                          X