Vandaag nog eens een bewijs dat een autokeuring ivm "tuning" gewoon pure geldklopperij is.
Ik heb mijn A6 verkocht, die staat op eibach veren. Perfect gereglementeerde verlagingsveren met montage attest bij. Aangezien ik bijlange nog niet naar de controle moest had ik ook die tuning keuring niet laten doen, tot ik nu wel moest om hem door te verkopen. Had eerst geprobeerd zo gewoon door de tweedehandskeuring te geraken, maar ons ijverige gebuisde garagist zag het direct met zijn algemene autokennis (KUCH) en verwees mij door naar de tuning keuring.
Ikke naar de tuning keuring, zonder terug te laten uitlijnen, want die was uitgelijnd met de plaatsing van die vering en dat was nog niet zo lang geleden. Uitlijning was niet goed. Gvd... Oké, ik laat die wagen uitlijnen en rijd terug, uitlijning niet correct. WTF gast? Hier komt de grap van het jaar en het bewijs dat die keuring eigenlijk compleet nutteloos en achterlijk is:
Logischerwijs had men mijn auto uitgelijnd adhv het bestand dat de wagen op een sportophanging staat, want ja, hij staat nu éénmaal
op een sportophanging. Nope, in België is de logica dat eibach veren een uitlijning moeten krijgen gebaseerd op standaard veren!!! OH MY FUCKING GOD!

Ikke terug naar die garagist van de uitlijning. Hij had het eigenlijk moeten checken welk type mijn wagen juist is en welke uitlijning die moet krijgen met die veren, maar hij deed niet moeilijk en zette mijn wagen terug op de bank voor niks en kwam tot de pijnlijke conclusie dat de wagen niet binnen de toleranties te krijgen is met die veren adhv een uitlijning gebaseerd op de normale ophanging. Het vluchtwiel van mijn linker voor is het enige dat niet binnen de toleranties viel, en 1 wiel is niet apart te verstellen bij een A6. Ofwel beide, ofwel geen.
Dus ik koop gecertificeerde veren speciaal voor dat type wagen, goedgekeurd door weet ik welke instantie in België. Ik laat die in een garage monteren men een montage attest, om dan op de tuning keuring te komen en daar een uitlijntest voorgeschoteld te krijgen er vanuit gaande dat die op standaard veren staat! LOGICA!!!! Wat is het uberhaupt het fucking nut dan dat ik die keuring laat doen????????
Die gast van de uitlijning zei ook dat hetgeen ze me hier voor afkeuren letterlijk gaat over tienden van een millimeter op 1 wiel, TIENDEN!! Achterlijke mongolen op die keuring. Men leest iets af op zijn schermke dat niet binnen de toleranties valt, maar heeft gewoon geen fucking benul wat men afleest. Kan je je nu voorstellen dat je bewust iemand afkeurt voor tienden van een millimeter op 1 wiel?
Ik ga gewoon terug de standaard veren eronder steken en gedaan. Alleen mijn vraag: men de standaard veren er terug onder te steken kan men niet meer eisen dat ik een tuning keuring laat doen eh, of toch wel nadat men weet dat ik die verlaagd heb gehad??
Ik heb mijn A6 verkocht, die staat op eibach veren. Perfect gereglementeerde verlagingsveren met montage attest bij. Aangezien ik bijlange nog niet naar de controle moest had ik ook die tuning keuring niet laten doen, tot ik nu wel moest om hem door te verkopen. Had eerst geprobeerd zo gewoon door de tweedehandskeuring te geraken, maar ons ijverige gebuisde garagist zag het direct met zijn algemene autokennis (KUCH) en verwees mij door naar de tuning keuring.
Ikke naar de tuning keuring, zonder terug te laten uitlijnen, want die was uitgelijnd met de plaatsing van die vering en dat was nog niet zo lang geleden. Uitlijning was niet goed. Gvd... Oké, ik laat die wagen uitlijnen en rijd terug, uitlijning niet correct. WTF gast? Hier komt de grap van het jaar en het bewijs dat die keuring eigenlijk compleet nutteloos en achterlijk is:
Logischerwijs had men mijn auto uitgelijnd adhv het bestand dat de wagen op een sportophanging staat, want ja, hij staat nu éénmaal
op een sportophanging. Nope, in België is de logica dat eibach veren een uitlijning moeten krijgen gebaseerd op standaard veren!!! OH MY FUCKING GOD!



Ikke terug naar die garagist van de uitlijning. Hij had het eigenlijk moeten checken welk type mijn wagen juist is en welke uitlijning die moet krijgen met die veren, maar hij deed niet moeilijk en zette mijn wagen terug op de bank voor niks en kwam tot de pijnlijke conclusie dat de wagen niet binnen de toleranties te krijgen is met die veren adhv een uitlijning gebaseerd op de normale ophanging. Het vluchtwiel van mijn linker voor is het enige dat niet binnen de toleranties viel, en 1 wiel is niet apart te verstellen bij een A6. Ofwel beide, ofwel geen.
Dus ik koop gecertificeerde veren speciaal voor dat type wagen, goedgekeurd door weet ik welke instantie in België. Ik laat die in een garage monteren men een montage attest, om dan op de tuning keuring te komen en daar een uitlijntest voorgeschoteld te krijgen er vanuit gaande dat die op standaard veren staat! LOGICA!!!! Wat is het uberhaupt het fucking nut dan dat ik die keuring laat doen????????
Die gast van de uitlijning zei ook dat hetgeen ze me hier voor afkeuren letterlijk gaat over tienden van een millimeter op 1 wiel, TIENDEN!! Achterlijke mongolen op die keuring. Men leest iets af op zijn schermke dat niet binnen de toleranties valt, maar heeft gewoon geen fucking benul wat men afleest. Kan je je nu voorstellen dat je bewust iemand afkeurt voor tienden van een millimeter op 1 wiel?
Ik ga gewoon terug de standaard veren eronder steken en gedaan. Alleen mijn vraag: men de standaard veren er terug onder te steken kan men niet meer eisen dat ik een tuning keuring laat doen eh, of toch wel nadat men weet dat ik die verlaagd heb gehad??
Comment