Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto high gloss dippen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • auto high gloss dippen

    Hallo,
    Ik wil het plastidip topic niet vervuilen met andere merken, dus heb ik een nieuwe topic aangemaakt.

    Ik volg op internet al een hele tijd het plastidip gebeuren en heb al tientallen video's en foto's bekeken. Maar waar ik niet uitkom is de huidige kwaliteit van high gloss dip op een volledige auto. Op fotos ziet het er mooi uit, Ik zou echter graag het resultaat eens in het echt zien. Dan kan ik er mee vooruit of kan ik het gewoon uit mijn hoofd zetten.

    Ik denk dat plastidip met glossifier niet is wat ik zoek.
    Ik zou heel graag een realisatie met autoflex in het echt zien maar ook een resultaat met cardip of spruehfolie high gloss intereseert me.
    Hoe dicht benadert dit OEM?
    Is de glans (indien goed aangebracht) even diep?
    Hoe zit het met orangepeel en "wemeling" in de glans en in hoeverre kan dit dan nabewerkt worden door wetsanding en polijsten?

    Zelf ben ik puur hobbymatig geinteresseerd, maar ik heb wel wat ervaring met spuitwerk en heb een compressor, spuitpistolen,rotarybuffer en diverse produkten. Ik spuit tot heden af en toe met duurdere merken 2K lakken.
    Ik heb vb in een zelfgemaakte sprayboot met afzuiging mijn oldtimer gespoten, gewetsand en uitgepolijst en die ziet er heel goed uit. Ook fietskaders of een moto incl de pinstriping.
    Verder ervaring en opleiding airbrushpainting gevolgd etc....

    Dus de vraag is : Waar kan ik een high gloss dip resultaat in het echt zien ?

    Geert
    Last edited by gvy; 25/09/2016, 13:13.
    1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

  • #2
    Autoflex is van minstens dezelfde kwaliteit als OEM paint. Maar het is natuurlijk geen DIY product.
    Een auto laten dippen in Autoflex kost dan ook evenveel als laten lakken. Met de andere merken hebben ik echter geen ervaring.

    Vind zelf ook dat Plasti Dip momenteel het beste tot zijn recht komt in Mat of Satijn


    Dit is de High Gloss


    En de AutoFlex Gloss




    Succes met de zoektocht!

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de repliek.
      Ik weet dat autoflex geen DIY produkt is , maar vb de nexa autocolor of PPG deltron 2K produkten die ik in het verleden gebruikt heb zijn dat ook niet. Als je de juiste verdunner kiest en de juiste omgeving creeert en de juiste voorbewerking en nabewerking, dan werken die zeer goed.
      Mijn interesse gaat specifiek naar high gloss. Komen de bovenstaande high gloss auto's van een foto van het net (ik heb er tientallen gezien) of zijn dit wagens die jezelf kent? Ik wil graag het resultaat in het echt eens zien.

      Een zorg die ik voorbeeld heb is de lange droogtijd voor het stofvrij worden van de autoflex high gloss vernis.
      Met de juiste verdunner,voor spuiten zonder verwarmde cabine (express air-dry process) heb je met de klassiek vernissen bij 20°C omgevingstemperatuur reeds dustfree na 10 minuten. Dat heeft natuurlijk zo zijn voordeel

      Geert
      Last edited by gvy; 25/09/2016, 13:54.
      1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

      Comment


      • #4
        Die foto's komen van het web.
        In UK zitten een aantal Autoflex applicators, ge zult eens naar daar moeten gaan denk ik.

        Comment


        • #5
          In Valkenswaard zag ik onlangs een passat CC met een volledige goud folie.
          Opvallen doet het wel...maar het ziet er niet uit in mijn ogen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
            In Valkenswaard zag ik onlangs een passat CC met een volledige goud folie.
            Opvallen doet het wel...maar het ziet er niet uit in mijn ogen.
            Hoy,
            Het topic gaat over high gloss dip en hoe dicht het aanleunt bij OEM vernis
            Niet over wrappen met folie.

            Geert
            1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

            Comment


            • #7
              Ik dacht al dat ik deze fotos al gezien had, maar daar gaat het nu net om. Ik wil me niet baseren op webfoto's, maar wil het liefste feedback van mensen die een high gloss dip reeds zelf gezien hebben en eigenlijk wil ik inderdaad vooraleer ik er maar aan denk om mijn auto volledig te strippen en vernissen en voor een mooi bedrag aan produkten kopen, eerst zien wat er werkelijk kan gerealiseerd worden.
              MEN zegt wel dat OEM of beter kan bereikt worden, ik wil dat zelf zien en dan pas overweeg ik om er mee aan de slag te gaan.

              fotos zijn te onbetrouwbaar. Laatst bezocht ik een alpine A310 ( stond te koop) waarvan de zwarte lak er op de webfoto's heel degelijk uit zag. In realiteit was het niet om aan te zien.


              Geert
              Last edited by gvy; 26/09/2016, 20:20.
              1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

              Comment


              • #8
                appelsien ga je blijven hebben

                die rubbercoating kan nooit zo vloeibaar gespoten worden dat die voldoende kan uitlopen tot een vlak oppervlakte. Dat zie je al aan de civic: de weerspiegeling van de bomen in de bumper is niet perfect. Die van de mondeo staat op het niveau van de normaal gespoten lak (en die is in mijn ogen ook al niet fameus want ook veel appelsienstructuur).
                wilt ge echt mooi egaal oppervlak dan is dat met echte lak en heel wat nabewerking.
                En als de kostprijs van zo'n dip gelijk ligt met die van een normale spuitbeurt, waar ligt dan het voordeel nog?
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  appelsien ga je blijven hebben

                  die rubbercoating kan nooit zo vloeibaar gespoten worden dat die voldoende kan uitlopen tot een vlak oppervlakte. Dat zie je al aan de civic: de weerspiegeling van de bomen in de bumper is niet perfect. Die van de mondeo staat op het niveau van de normaal gespoten lak (en die is in mijn ogen ook al niet fameus want ook veel appelsienstructuur).
                  wilt ge echt mooi egaal oppervlak dan is dat met echte lak en heel wat nabewerking.
                  En als de kostprijs van zo'n dip gelijk ligt met die van een normale spuitbeurt, waar ligt dan het voordeel nog?
                  De 'appelsien' structuur heb je inderdaad bij de Gloss Plasti Dip. Daarom ben ik meer een voorstander van Mat en Satijn, dit is 100% egaal indien goed aangebracht.
                  AutoFlex is echter een TOTAAL ander product. De kwaliteit hiervan is minstens gelijk aan lak. Ik heb hier al staaltjes van ontvangen en het zelf gezien (maar nog niet op een volledige wagen). Volledig onvergelijkbaar dus.
                  Voordeel? Dat het verwijderbaar is. ^^

                  Comment


                  • #10
                    post eens wat foto's van die autoflex stalen

                    liefst met wat licht erop zodat je de reflectie mooi kan bekijken
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Heb ze doorgegeven aan een collega in NL, omdat ik zelf niks met Autoflex ga doen.
                      Ik ga kijken of ik ze nog vast kan krijgen (of foto's ervan).

                      Comment


                      • #12
                        interessante discussie.
                        Ik heb zo mijn eigen redenen om autoflex te overwegen. (zoaks gezegd, wel eerst zien dan geloven)

                        Het betreft mijn 1980 klassieke lotus esprit S2.2
                        waarom high gloss : Ik kan me bij deze klassieke auto echt niet verzoenen met een eigentijds modieuze matte lak. Ik overweeg dus goudkleurig hoogglans,met satijnzwarte zijlijsten en voorspoiler en bumpers zoals ie ooit origineel is geweest, voordat hij door een vorige eigenaar imperial green is gespoten. Een lotus kleur die mij overigen zeer bevalt, want uniek voor de machtige lotus omegas in 1990-92.

                        Maar hoewel zeer verzorgd en glad is deze lak op een paar plaatsen minder mooi. achteraan zie je door de vernis op een of andere manier glasvezel strepen en links zijn een aantal onvoelbare spidercracks zichtbaar. Typisch hieraan is dat je om deze definitief weg te krijgen moet uitdremelen en met glasvezel aanpakken, anders komen ze bij klassieke harde lakken er gewoon weer doorpiepen. En ik heb feitelijk geen zin om de auto in zijn huidige toestand (best mooie lak) zo drastisch te gaan aanpakken. Het is bovendien een monnikenwerk, waarvan ik weet dat ik er echt niet sterk in ben. Spuiten daarentegen lukt me best aardig.

                        Vermits dippen autoflex of andere, in basis een blijvend elastische coating is, die bovendien in 10 lagen , dus veel dikker dan een klassiek laksysteem, wordt aangebracht, vermoed ik dat deze spiders er niet of nauwelijks zullen doorkomen. bij klassieke lak gebeurt dit pas na een aantal maanden omdat de lak volledig uithardt en een klein bijna onvoelbaar scheurtje gaat vertonen, dat eerst niet zichtbaar was. Ik zou dat eigenlijk wel eens kunnen uittesten met een vierkant stuk gewone plastidip in 6 lagen over een zone te spuiten en dit een paar maanden te evalueren. Maar dat staat zo raar op mijn auto

                        En tenslotte, als het allemaal minder mooi uitvalt kan ik zonder schade terug naar mijn imperial green.
                        Het kriebelt om hem in het goud te zien zoals hij ooit de fabriek uitrolde






                        Betreft autoflex. Ik kan wel aannemen dat , als je het met een hvlp pistool aanbrengt ,zeer mooi glad kan laten vloeien. Dat is niet het iewat lompe gebruik van een airless pistool . Het probleem is dat je zeer veel lagen moet opbouwen waardoor je ook een zekere wemeling opbouwt, die je bij deze coating tussendoor niet kan opschuren. Maar laat ik eerlijk zijn, ook mijn splinternieuwe BMW is van de fabriek uit niet zo glad gespoten. En dat zie je vooral bij donkere lakken op veel van deze autos, dus ik wil niet zo kieskeurig zijn , anders moet ie inderdaad naar een spuiter. Ik ben oprecht benieuwd. Echt jammer dat er hier geen autos te bezichtigen zijn


                        Geert
                        Last edited by gvy; 28/09/2016, 00:17.
                        1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                        Comment


                        • #13
                          Beste Geert,

                          We zijn verdeler van Ngenco producten en er is zowel een matte als een high gloss topcoat met de volgende kenmerken:

                          - Blijft flexibel na verloop van tijd, wordt niet broos of schilferig
                          - Kan gewetsand / gepolijst en gewaxt worden (1 week na applicatie)
                          - Kras- / mar- en benzinebestendig
                          - Voelt hard en glad aan
                          - Klaar voor toepassing binnen 1u of na volledige droging van de laatste base/kleur/pearl coat
                          - Slechts 1 natte laag is voldoende per applicatie
                          - Lucht gedroogd: 8 - 12u (afhankelijk van temp. en vochtigheid)
                          - Gebakken: 45min - 1u aan 60°C

                          Niet te vergelijken met plasti dip topcoat dus.

                          Je mag me altijd contacteren via mail voor meer uitleg en dergelijke

                          Comment


                          • #14
                            Beste Geert,

                            We zijn verdeler van Ngenco producten en er is zowel een matte als een high gloss topcoat met de volgende kenmerken:

                            - Blijft flexibel na verloop van tijd, wordt niet broos of schilferig
                            - Kan gewetsand / gepolijst en gewaxt worden (1 week na applicatie)
                            - Kras- / mar- en benzinebestendig
                            - Voelt hard en glad aan
                            - Klaar voor toepassing binnen 1u of na volledige droging van de laatste base/kleur/pearl coat
                            - Slechts 1 natte laag is voldoende per applicatie
                            - Lucht gedroogd: 8 - 12u (afhankelijk van temp. en vochtigheid)
                            - Gebakken: 45min - 1u aan 60°C

                            Niet te vergelijken met plasti dip topcoat dus.

                            Je mag me altijd contacteren via mail voor meer uitleg en dergelijke

                            Comment


                            • #15
                              Beste Geert,

                              We zijn verdeler van Ngenco producten en er is zowel een matte als een high gloss topcoat met de volgende kenmerken:

                              - Blijft flexibel na verloop van tijd, wordt niet broos of schilferig
                              - Kan gewetsand / gepolijst en gewaxt worden (1 week na applicatie)
                              - Kras- / mar- en benzinebestendig
                              - Voelt hard en glad aan
                              - Klaar voor toepassing binnen 1u of na volledige droging van de laatste base/kleur/pearl coat
                              - Slechts 1 natte laag is voldoende per applicatie
                              - Lucht gedroogd: 8 - 12u (afhankelijk van temp. en vochtigheid)
                              - Gebakken: 45min - 1u aan 60°C

                              Niet te vergelijken met plasti dip topcoat dus.

                              Je mag me altijd contacteren via mail voor meer uitleg en dergelijke

                              Comment


                              • #16
                                Last edited by gvy; 30/12/2016, 18:36.
                                1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                                Comment


                                • #17
                                  .
                                  Last edited by gvy; 30/12/2016, 18:34.
                                  1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                                  Comment


                                  • #18
                                    Last edited by gvy; 30/12/2016, 18:35.
                                    1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door CARDIP & GOODIES Bekijk Berichten
                                      Beste Geert,

                                      We zijn verdeler van Ngenco producten en er is zowel een matte als een high gloss topcoat met de volgende kenmerken:

                                      - Blijft flexibel na verloop van tijd, wordt niet broos of schilferig
                                      - Kan gewetsand / gepolijst en gewaxt worden (1 week na applicatie)
                                      - Kras- / mar- en benzinebestendig
                                      - Voelt hard en glad aan
                                      - Klaar voor toepassing binnen 1u of na volledige droging van de laatste base/kleur/pearl coat
                                      - Slechts 1 natte laag is voldoende per applicatie
                                      - Lucht gedroogd: 8 - 12u (afhankelijk van temp. en vochtigheid)
                                      - Gebakken: 45min - 1u aan 60°C

                                      Niet te vergelijken met plasti dip topcoat dus.

                                      Je mag me altijd contacteren via mail voor meer uitleg en dergelijke

                                      http://www.cardipandgoodies.be/nl/cardip/topcoats/
                                      Hallo,

                                      Ik was een tijd geleden eens bij jou aan de deur geweest, Ik woon in de buurt van merelbeke, helaas was enkel je vader thuis, dus hebben we niet kunnen spreken.
                                      Om eerlijk te zijn, ik blijf bij mijn oorspronkelijke vraag, vooraleer ik wat dan ook koop. Ik wil eerst een hoogglans gedipte auto kunnen zien in het echt. Ik wil er gerust een eindje voor rijden. foto's zien er vaak goed uit, maar geven niet de realiteit weer. Het blijkt bijzonder lastig om een hoogglans gedipte auto te vinden, wat me doet vermoeden dat het eindresultaat niet zo goed is als verhoopt?
                                      Laatst ook wat naar hoogglanswraps gekeken en ook die zijn helemaal niet mooi met de neus er op.

                                      Geert
                                      1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

                                      Comment


                                      • #20
                                        gvy ik denk dat je het allemaal wat te ver zoekt. Een gemiddelde wagen heb je mat gedipt voor 110 tot 250 EUR.

                                        Hoogglans dippen heeft vaak een andere kostprijs als een gewone matte basis coating.

                                        Een kostprijs die bij de meeste merken al heel dicht in de buurt komt van Wrap of Respray. Daarom is dit voor veel mensen niet zo interessant.

                                        Ik heb onlangs een high gloss ontvangen om uit te testen, zou perfect werken op Plasti Dip, dus ben zelf heel benieuwd. Ik houd u op de hoogte, ook als het slecht gaat.
                                        Last edited by ; 11/01/2017, 15:40.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X