Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Getunede wagen gezien? Foto getrokken? Zet ze hier!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door manos
    'k moet zeggen....

het stoort me ook dikwijls hoe antituning-minded dit forum soms wel is. en daarmee bedoel ik niet dat iedereen tuning mooi moet vinden. maar ik bedoel daarmee da tuning hier soms wel hard wordt afgebroken. en direct zijn er nog anderen die dan nog gauw mee op de kar springen en er een schepje bijdoen.

ik ben van de veronderstelling dat tuning evenzeer tot "de autowereld" behoort, net zoals de racerij, rally, oldtimers, .....

enfin, wa meer respect van tijd tot tijd mag wel....

Deze link ( http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf ) werd gepost door TB for kids zelve. Als we geen deftige discussie meer kunnen voeren in hoeverre deze omzendbrief van toepassing is op bepaalde geposte auto's, waarvoor dient een autoforum dan nog ?

Comment

• weet ik wel
      vooral de shows
      ik geef zelf liever de voorkeur aan een kleine meeting buiten, dan bv het tuningsalon in mechelen waar je enkel 14 en 15jarigen ziet, of marginaal volk met bomberjack's.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
        Deze link ( http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf ) werd gepost door TB for kids zelve. Als we geen deftige discussie meer kunnen voeren in hoeverre deze omzendbrief van toepassing is op bepaalde geposte auto's, waarvoor dient een autoforum dan nog ?
        discussie's en iemand uitlachen of afbreken is ee groot verschil he en vooral iemand zijn hobby niet respecteren dat is wat er teveel gebeurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TB for kids
          discussie's en iemand uitlachen of afbreken is ee groot verschil he en vooral iemand zijn hobby niet respecteren dat is wat er teveel gebeurt.
          Wanneer die hobby de huidige regelgeving respecteert, respecteer ik ook die hobby. Duidelijk ?

Comment

Wanneer die hobby de huidige regelgeving respecteert, respecteer ik ook die hobby. Duidelijk ?
            kan je dat woordje regelgeving eens even verduidelijken aub??? om geen misverstanden te verkrijgen?

Comment

Is dat niet erg cru uitgedrukt?

Comment

kan je dat woordje regelgeving eens even verduidelijken aub??? om geen misverstanden te verkrijgen?

wetgeving, regelgeving, omzendbrieven, ...

Comment

ik heb het ni over TB for kids. ik spreek int algemeen.

en er mag zeker worden gediscussieerd. maar de manier waarop, stoort me soms.

Comment

http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf

wetgeving, regelgeving, omzendbrieven, ...
                    ok dus mag ik u eens vragen of jij al een parkeer boete of snekheids overtreding gedaan hebt??

MVG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                      Is dat niet erg cru uitgedrukt?
                      Hoe bedoel je ?

Akkoord, het kan cru klinken, maar waarvoor is er een wetgeving ? Juist ja, in dit geval om mensen te beschermen tegen anderen en zichzelf. Ik kán een wagen met uitsteeksels langs alle kanten, zonder deursloten, ... niet mooi vinden

Comment

Mbman, ik wil totaal gene zever of zo, gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid, waarom stoort u da zo wanneer een auto ni reglementair is? Houdt gij u altijd aan de regels dan?

Edit: wederom ben ik te laat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy
                          Mbman, ik wil totaal gene zever of zo, gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid, waarom stoort u da zo wanneer een auto ni reglementair is? Houdt gij u altijd aan de regels dan?
                          Nee, maar het éénmalig overtreden van een regel gaat niet op tegen dagdagelijks overtreden van meerdere regels.

Da's toch niet onlogisch ?

Comment

Hoe bedoel je ?

Akkoord, het kan cru klinken, maar waarvoor is er een wetgeving ? Juist ja, in dit geval om mensen te beschermen tegen anderen en zichzelf. Ik kán een wagen met uitsteeksels langs alle kanten, zonder deursloten, ... niet mooi vinden
                            Wel, zoals Chevy zegt en deze regels zijn zeer nieuw. Er zijn veel auto's die nog niet aan deze regels zijn aangepast en er zijn er waarschijnlijk ook veel die er nooit aan aangepast zullen raken. Het kost in veel gevallen dus 2 keer geld.

Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat er zeer weinig mensen zijn die echt de bedoeling hebben om met opzet niet aan de regels te voldoen.

Comment

Nee, maar het éénmalig overtreden van een regel gaat niet op tegen dagdagelijks overtreden van meerdere regels.

sorry dit vind een zwakke argumentatie. een huis dat gebouwd is zonder bouwvergunning is dan ook altijd lelijk want het staat dagelijks in discussie met de wetgeving??

Comment

Wel, zoals Chevy zegt en deze regels zijn zeer nieuw. Er zijn veel auto's die nog niet aan deze regels zijn aangepast en er zijn er waarschijnlijk ook veel die er nooit aan aangepast zullen raken. Het kost in veel gevallen dus 2 keer geld.
                                Daar kan ik inkomen. Maar waarom geven er dan toch nog geld uit aan nieuwe 'verbeteringen' ipv eerst de oude te legaliseren ?

Comment

Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat er zeer weinig mensen zijn die echt de bedoeling hebben om met opzet niet aan de regels te voldoen.
                                  Da ging ik dus ook schrijven. Ze willen gewoon doen wat ze mooi vinden. Waarom mag een air-ride ni? Zou da zo onveilig zijn? Waarom mag dat dan wel in bvb Nederland? ik wou da supergraag op mijne Chevy.

Comment

sorry dit vind een zwakke argumentatie. een huis dat gebouwd is zonder bouwvergunning is dan ook altijd lelijk want het staat dagelijks in discussie met de wetgeving??
                                    Het aantal huizen zonder bouwvergunning is echt wel marginaal klein. Ik vermoed dat jij het hebt over zonevreemde woningen. Wel, deze zijn allemaal legaan, vermits ze lang geleden gezet zijn mét bouwvergunning.

Maar ik merk dat deze discussie tot niets zal leiden

Comment

liever iemand die rondrijdt met te lage ophanging en spacers, dan ne zot die overal doorvlamt alsof het niets is....

Comment

• daar zit ook het probleem he. iets wat niet mag moeten ze ni verkopen en wrm mogen bepaalde dingen in nederland ed wel maar hier in belgie niet?? wat is dan veilig en wat niet?? wat hier ni veilig is volgens de wetgeving is in nederland wel veilig genoeg?

Comment

daar zit ook het probleem he. iets wat niet mag moeten ze ni verkopen
                                          iedereen mag dat aan zijn auto hangen van de regering, ge moogt er alleen niet mee op de openbare weg. tuning is dan ook uitgevonden voor op circuit. Dus geen reden om de verkoop te verbieden.

Oorspronkelijk geplaatst door TB for kids
                                          en wrm mogen bepaalde dingen in nederland ed wel maar hier in belgie niet?? wat is dan veilig en wat niet?? wat hier ni veilig is volgens de wetgeving is in nederland wel veilig genoeg?
                                          bij zo'n beslissingen wordt er rekening gehouden met de staat van de weg in het land. die is nu eenmaal nogal verschillend tussen belgië en nederland.

Comment

Working...
                                          X