Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Getunede wagen gezien? Foto getrokken? Zet ze hier!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TB for kids
    ja ik begrijp dat dat soms enorm storend kan zijn in dit land waar alles om tijd ed draait maar als we met veilige oplossingen komen omdat laagrijders probleem op te lossen bv dmv airride dan word het niet reglementair goed genoeg gevonden. trouwens hoe vaak kom je iemand tegen die zo extreem laag hangt en zo zijn er hier in belgie nog vele dingen waar je kan over klagen he. het zal nooit goed zijn voor iedereen maar respecteer elkaar en breng het op een deftige manier over naar de pers in kwestie...
    Awel er is om die reden een minimum hoogte waar je wagen aan moet voldoen. Als je een airride gaat goedkeuren waar je mee onder dat minimum kan is dat logisch dat dit verkeerd gebruikt wordt.

Moest er een oplossing zijn waar bij de airride wordt vergrendeld tijdens het rijden en je er dan niet mee onder het wettelijk minimum kan ga ik direct akkoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
      maar er staat wel in dat je het verkeer niet onnodig mag ophouden of hinderen hé. Mooi voorbeeld is de brouwersstraat in leuven, daar heb je een T kruispunt op 100m van de lichten met een verkeersdrempel, als die lichten op groen springen in de spits en je zit vlak achter zo'n uitgebouwde wagen die tegen 5 per uur daarover rijdt, dan is het echt wel frustrerend omdat je dan weet dat je er terug voor kan staan. Het is op die momenten van de dag dat het echt ergerlijk kan zijn, omdat het al druk is hé.
      ja dat kan ik best begrijpen maar als we dus geen getunde auto hebben die voor je rijd maar wel een oud ventje dat de weg traag oversteekt en je daardoor voor het licht komt te staan das ni ergerlijk of dat de chauffeur in die auto voor u in zijn neus aant peuteren is en daardoor het licht ni op groen heeft zien springen dat is voor u ook geen probleem!! ik bedoel maar niet alleen de tuners zorgen voor ergernis int verkeer ook gewone wagens en of mensen doen dat. ik zeg het nog het is mij nu duidelijk dat je ni voor tuning bent en dat is je volste recht, maar wil dat dan zeggen omdat ik wel van tuning hou en omdat mijn auto wel verlaagd ed is maar ni naar u smaak dat je mij dan moet uitmaken of uitlachen omdat mijn levenstyl of auto niet u smaak is. daar draaid heel deze histore om. respect voor iemand anders smaak en levenstyl.

Comment

Ik ben ruiter en de wetgeving op paarden in het verkeer is me daarom absoluut niet onbekend. Ik zal je enkele voorbeelden geven, in bebouwde kom is het verboden te galopperen, dus ik zal er nooit aan de snelheid die daar vereist wordt raken. Echter, als mijn paard hinder ondervindt van het lawaai dat je uitlaat maakt en daardoor onnozel begint te doen en mij in gevaar brengt, dan ben jij wettelijk verplicht je motor stil te leggen. Indien je dat niet doet kan je aansprakelijk gesteld worden, moest ik dan vallen. Net hetzelfde zoals ik een tijd geleden heb voorgehad, paard deed onnozel stampt recht tegen wagen van persoon die het dier had zitten opjagen door geen afstand te laten. Politie is erbij moeten komen, die hebben die man is goed uitgelachen en gezegd dat hij voor de kosten kon opdraaien plus hem een boete voor roekeloos rijgedrag gegeven. Als mijn paard iets zou gehad hebben, had ik deze schade op die man kunnen verhalen wisten de agenten me toen ook nog te zeggen. De reglementering hieromtrent ligt totaal anders dan met tuning. Jij kan de toegestane snelheid halen en geen enkele wet laat je toe door te traag te rijden het verkeer op te houden, dus het voorbeeld dat je wou aanhalen is niet echt relevant hé.
        Jij vindt dat een getunede wagen niet thuishoort op de openbare weg, ik vind dat een paard niet thuishoort op de openbare weg.

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
        maar er staat wel in dat je het verkeer niet onnodig mag ophouden of hinderen hé. Mooi voorbeeld is de brouwersstraat in leuven, daar heb je een T kruispunt op 100m van de lichten met een verkeersdrempel, als die lichten op groen springen in de spits en je zit vlak achter zo'n uitgebouwde wagen die tegen 5 per uur daarover rijdt, dan is het echt wel frustrerend omdat je dan weet dat je er terug voor kan staan. Het is op die momenten van de dag dat het echt ergerlijk kan zijn, omdat het al druk is hé.
        Hoe snel gaat een paard? Daar moet ik ook voor wachten en zelfs m'n motor stilleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
          Jij vindt dat een getunede wagen niet thuishoort op de openbare weg, ik vind dat een paard niet thuishoort op de openbare weg.

Hoe snel gaat een paard? Daar moet ik ook voor wachten en zelfs m'n motor stilleggen.
          Daarom dat ik ook de openbare weg zoveel mogelijk mijdt, als ik ga wandelen doe ik hooguit 100m openbare weg. Dus lang zou je bij mij al niet moeten wachten, maar dat is hier buiten de kwestie aangezien het over tuning gaat

Comment

paarden waren eerst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
              Awel er is om die reden een minimum hoogte waar je wagen aan moet voldoen. Als je een airride gaat goedkeuren waar je mee onder dat minimum kan is dat logisch dat dit verkeerd gebruikt wordt.

Moest er een oplossing zijn waar bij de airride wordt vergrendeld tijdens het rijden en je er dan niet mee onder het wettelijk minimum kan ga ik direct akkoord.
              ok jij haald nu het aspect verlaging aan en vooral omdat ze dan niet wettelijk in orde zou zijn he. ik heb een schroefset onder mijn wagen steken. kan door middel van een centermoer omhoog of omlaag te schroeven de hoogte of laagte van mijn wagen bepalen. dat is wel goed gekeurd en mag wettelijk in belgie!!! leg me dat dan eens uit. nog iets de hoogte van het vrtg word bepaald op de vaste onderdelen bodemplaat, uitlaat enz enz. hoe laag je bumper hangt da maakt niks uit al schuren ze over de grond dus waar zit dan de logica??? dus ni elk vrtg dat tegen 5km/u over een drempel rijd overtreed dus ni noodzakelijk de wet kwa verlaging he. want er zijn er bij die hun bodemvrijheid van 11cm wel halen maar toch traag moeten rijden he.

Comment

Daarom dat ik ook de openbare weg zoveel mogelijk mijdt, als ik ga wandelen doe ik hooguit 100m openbare weg. Dus lang zou je bij mij al niet moeten wachten, maar dat is hier buiten de kwestie aangezien het over tuning gaat
                Je kan tuning en paardrijden perfect vergelijken.
                Allebei een dure hobby en er zullen altijd tegenstanders zijn wanneer je ermee op de openbare weg komt.

Als paarden mogen, dan moeten uitgebouwde auto's dat ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                  paarden waren eerst
                  ah k dit is totaal off topic en onrelevant maar toch, dus die mogen we wel uitschelden en hun smaak ed ni respecteren omdat die eerst waren nog voor er een verkeersregelement ed bestond???

Comment

paarden waren eerst
                    Wat heeft dat ermee te maken?

Comment

ok jij haald nu het aspect verlaging aan en vooral omdat ze dan niet wettelijk in orde zou zijn he. ik heb een schroefset onder mijn wagen steken. kan door middel van een centermoer omhoog of omlaag te schroeven de hoogte of laagte van mijn wagen bepalen. dat is wel goed gekeurd en mag wettelijk in belgie!!! leg me dat dan eens uit. nog iets de hoogte van het vrtg word bepaald op de vaste onderdelen bodemplaat, uitlaat enz enz. hoe laag je bumper hangt da maakt niks uit al schuren ze over de grond dus waar zit dan de logica??? dus ni elk vrtg dat tegen 5km/u over een drempel rijd overtreed dus ni noodzakelijk de wet kwa verlaging he. want er zijn er bij die hun bodemvrijheid van 11cm wel halen maar toch traag moeten rijden he.
                      Dan is er dus een verstrenging van die wet nodig he.

Nogmaals ik heb daar persoonlijk allemaal geen probleem mee zolang de wagen blijft voldoen aan de eisen die wij allemaal als maatschappij stellen.

Comment

Je kan tuning en paardrijden perfect vergelijken.
                        Allebei een dure hobby en er zullen altijd tegenstanders zijn wanneer je ermee op de openbare weg komt.

Als paarden mogen, dan moeten uitgebouwde auto's dat ook.
                        gaat niet echt op. de auto's zijn erpas bijgekomen nadat ze al paarden gebruikten (belangrijk feit in de geschiedenis)

auto kwam pas later, dus is het normaal dat die volgens de wet ondergeschikt is.

btw: een paard mag je ook niet verlagen

Comment

ah k dit is totaal off topic en onrelevant maar toch, dus die mogen we wel uitschelden en hun smaak ed ni respecteren omdat die eerst waren nog voor er een verkeersregelement ed bestond???
                          geschiedenisles een paar posts hierboven

Comment

gaat niet echt op. de auto's zijn erpas bijgekomen nadat ze al paarden gebruikten (belangrijk feit in de geschiedenis)

auto kwam pas later, dus is het normaal dat die volgens de wet ondergeschikt is.

Vooral gaia vindt dat een probleem.

Maar je hebt wel een punt, een paard is een pard en dat kan je niet veranderen (in de goede of de slechte zin) een auto wel.

Comment

En dan?

Als verscheidene pagina's zeveren over getunede wagens die tegen 5km/u over drempels rijden. En een paard wat constant 5km/u gaat en je zo voorzichtig mee moet zijn, dus motor afleggen is dan wel aanvaard.

Inconsequentie troef zou ik zeggen.

MEESTAL IS HET BETER VAN TE ZWIJGEN EN TE SLIKKEN.

Comment

Dan is er dus een verstrenging van die wet nodig he.

Nogmaals ik heb daar persoonlijk allemaal geen probleem mee zolang de wagen blijft voldoen aan de eisen die wij allemaal als maatschappij stellen.
                                maar mnrh er zijn zoveel dingen in deze maatschappij die niet voldoen aan de eisen die wij in deze maatschappij stellen. fabrieken, gebouwen, belastingsonduikers enz enz. ik zeg het nog je bent ervoor of ertegen. das u vrije keus maar maak de mensen die ergens een andere visie over hebben toch ni het leven zuur of begin ze toch ni uit te schelden!!! breng u boodschap of ongenoegen respectvol over.

en dan is er een verstrenging van die wet nodig. eou jij graag horen dat ik u hobby zou bekritizeren en zeggen dat moet strenger of verboden worden???

Comment

En dan?

Als verscheidene pagina's zeveren over getunede wagens die tegen 5km/u over drempels rijden. En een paard wat constant 5km/u gaat en je zo voorzichtig mee moet zijn, dus motor afleggen is dan wel aanvaard.

Mss is eraan denken dat een paard een dier blijft en die onvoorspelbaar kunnen zijn. Nu ja, mij niet gelaten als je vlak achter me komt hangen, als je wagen een stamp krijgt is dat dan heel spijtig voor jou en als mijn dier erdoor geblesseerd raakt is dat alleen maar extra kost voor jou, door onaangepast rijgedrag.

Comment

Mss is eraan denken dat een paard een dier blijft en die onvoorspelbaar kunnen zijn. Nu ja, mij niet gelaten als je vlak achter me komt hangen, als je wagen een stamp krijgt is dat dan heel spijtig voor jou en als mijn dier erdoor geblesseerd raakt is dat alleen maar extra kost voor jou, door onaangepast rijgedrag.
                                    Van arrogant gedrag gesproken.

Comment

Vooral gaia vindt dat een probleem.

Maar je hebt wel een punt, een paard is een pard en dat kan je niet veranderen (in de goede of de slechte zin) een auto wel.
                                      sorry ni met akkoord. je kan zijn haar kort knippen of zijn staart inkorten of er bekjes ed inleggen enz enz.. ik vind pers dat er een wetgeving moet komen dat paardrijden verboden moet worden want een paard is een dier en dat is ni ontstaan om erop te zitten. das toch absurt als ik zo moet gaan beginnen reageren he???

Comment

En dan?

het is nu eenmaal zo bij wet voorgeschreven. Met een auto mogen we al blij zijn dat er niemand meer met een rode vlag moet voorlopen om het verkeer te verwittigen!

Gans het verkeersreglement komt voort uit de tijd dat er paarden waren. Dus vind ik het absurd deze nu erbij te betrekken alsof ze een extra last zijn.
                                        Ok, ze vertragen je ook, maar ze zijn nu eenmaal zo. Een Aixam vertraagt je ook. Die kan er ook niets aan doen. Een wagen die je ombouwt ... dat is het zoeken.

Comment

Van arrogant gedrag gesproken.
                                          wat moeten we dan wel niet van jou houding tegenover dieren in het verkeer denken En het gaat hier nog steeds over tuning en niet over paarden in het verkeer

Comment

Working...
                                          X