Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mogelijkheden voor uitlaatsysteem voor bmw m4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mogelijkheden voor uitlaatsysteem voor bmw m4

hallo iedereen ,

wil binnenkort een ander uitlaatsysteem laten monteren op de BMW M4 , wegens standaard te braafjes ( maar dit weet iedereen al wel ....)

vele merken op de markt en vele mogelijkheden .

zelf ken ik er weinig of niks van maar de meeste merken spreken over

" downpipes en sportscates ofzo "

moet je dit bijbestellen of kan dit zonder ook , zonder aan geluidskwaliteit te verliezen .

de aankoop van de uitlaat is alleen de bedoeling om een mooi geluid te hebben , pk -winst is van geen belang en heb daarook mijn twijfels rond .

iemand ervaring in deze aftermarket uitlaten ????

denk in de richting van MILLTEK te gaan wegens mooie sound EN nog betaalbaar . AKRA bied er eentje aan tegen 6000 euro maar das wat van het goede teveel , ( das de prijs van een mooi okkazie-autootje )
    Last edited by ; 23/10/2016, 18:50.

Een 'downpipe' steken ze normaal gezien in de plaats van de katalysator, voor (veel) meer geluid en ook pk winst, response,...
    Maar bij een downpipe moet je de wagen best ook laten chiptunen en zonder katalysator geraak je niet door de keuring.

Dan kan je dus ofwel een 'catback' systeem plaatsen, welke de volledige uitlaat vervangt na de katalysator ofwel een volledige lijn met een 200cell 'sportcat'.

Best dat je misschien is fimpkes opzoekt over bv een milltek catback en dan een milltek met sportcat en dan kan je vergelijken.

Milltek met downpipe zonder kat is ook mogelijk, maar dan zal je voor de keuring deze altijd moeten terug steken.

Zonder katalysator is wel te luid imo..

Comment

Ik vond (en vind) de M-performance uitlaat nog steeds het beste klinken omdat het geluid niet gewoon luider wordt maar ook wat meer nuance krijgt, dieper onderin, scherper bovenin, en bij gebrek aan middendemper hoor je meer geroffel en ploffen. Was onlangs (of nog steeds?) een actie op alle accessoires zodat je een dikke 20% korting kreeg, dat kan toch al tellen. Milltek één keer gehad en die afwerking vind ik eerlijk gezegd een beetje onder niveau voor deze wagen (hun support ook een dikke nul).

Comment

En anders Meistershaft GT2 kopen, geen idee waar die van prijs zit maar mooi klinken dier die wel.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Maak u dempers leeg . Cheap oplossing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Maak u dempers leeg . Cheap oplossing.
            Alsof sportdempers gewoon lege potten zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Ik vond (en vind) de M-performance uitlaat nog steeds het beste klinken omdat het geluid niet gewoon luider wordt maar ook wat meer nuance krijgt, dieper onderin, scherper bovenin, en bij gebrek aan middendemper hoor je meer geroffel en ploffen. Was onlangs (of nog steeds?) een actie op alle accessoires zodat je een dikke 20% korting kreeg, dat kan toch al tellen. Milltek één keer gehad en die afwerking vind ik eerlijk gezegd een beetje onder niveau voor deze wagen (hun support ook een dikke nul).
              ja misschien wel gelijk heb je ivm de M-performance uitlaat . waar zouden we dat terugvinden ivm die actie op de performance onderdelen ???, Of contact opnemen met de dealer ????
              20% zou al de moeite zijn op zo'n bedrag .......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichten
                ja misschien wel gelijk heb je ivm de M-performance uitlaat . waar zouden we dat terugvinden ivm die actie op de performance onderdelen ???, Of contact opnemen met de dealer ????
                20% zou al de moeite zijn op zo'n bedrag .......
                Je zal het eens moeten navragen want ik vind daar online ook niks van terug. Ik had de knoop doorgehakt op het volle pond en kreeg toen te horen dat er een actie liep (Jorssen).

Comment

Armytrix klinkt ook niet slecht:

Last edited by ; 24/10/2016, 09:08.

Comment

Zit ook tegen de 5000EUR

Comment

Eerlijk? In de streek hier een m3 en m4 met de mperf uitlaat en die klinken echt goed, luid bij acceleratie maar niet erover zeker een ferm verschil met de stock uitlaat.

Comment

Ken iemand met een M3 en die heeft er voor gezorgd dat de kleppen in het uitlaatsysteem open blijven staan, ik weet niet of er bij de M4 ook kleppen zijn.
                        Z4 M40i

Comment

Fi-exhaust klinkt trouwens ook enorm goed.
                          Dacht dat het ook de uitlaat was die de mannen van LB Performance gebruiken.
                          Nu ja, geen idee van de prijs, maar 't zal ook niet cheap zijn.

Last edited by ; 24/10/2016, 09:46.

Comment

kost om en bij de 7000 euro ....... teveel van het goede ...........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Fi-exhaust klinkt trouwens ook enorm goed.
                              Dacht dat het ook de uitlaat was die de mannen van LB Performance gebruiken.
                              Nu ja, geen idee van de prijs, maar 't zal ook niet cheap zijn.

7000 euro , heb nagevraagd , wel een beetje van het goede teveel ..............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertD Bekijk Berichten
                                kost om en bij de 7000 euro ....... teveel van het goede ...........
                                Daartegenover is die Armytrix van €4500 een koopje
                                Nu ja, als het budget eerder beperkt is, dan is de M Performance zoals ReV aanhaalt een goeie optie.

Comment

Laat iets custom maken, kost een fractie van een bekend merk. Wat buisjes plooien en een universele einddemper en klaar.

Op mijn Volvo is dat schitterend gelukt. Je neemt wel een risco omdat je niet weet hoe het klinkt en eventueel ook een drone gaat hebben (nee geen vliegtuigje).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Daartegenover is die Armytrix van €4500 een koopje
                                    Nu ja, als het budget eerder beperkt is, dan is de M Performance zoals ReV aanhaalt een goeie optie.

de m -performance kost ook 5000 euro btw in . budget is niet direct beperkt maar ne mens moet er ook niet mee smijten hé , tis en blijft ook maar een " uitlaat" waar bij verkoop van de wagen waarde nog 0 eurootjes is .........

de prijzen zitten vrij dicht bij elkaar , net prijs gehad voor een IPE bij heinz en deze kost 4735 euro ex btw )

milltek zit lager in aankoop maar misschien ( ???) ook minder van kwaliteit , wat je danook onder kwaliteit verstaat .........

Comment

Ik heb een Remus einddemper op mijn 435i, best tevreden van. Wordt ook geleverd met attest voor de keuring. Supersprint kan ook.

Comment

Dan krijgt ge dat weer: http://f80.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1296326

Comment

Working...
                                        X