BELANGRIJK BERICHT AANGAANDE HET ONDERWERP VAN DIT TOPIC
(zowel gericht aan de moderatoren als de forumgebruikers)
Vooraleer er een voorbarig slotje op dit topic komt :
Wij willen het Autowereld-forum helpen beschermen tegen beschuldigingen van buitenaf dat het zou aanzetten tot illegale praktijken, of toch op z'n minst die praktijken promoot.
Daarom moet het klaar en duidelijk zijn dat radardetectie in België ten strengste verboden is (in die mate zelfs dat het voertuig waarin het detectie-apparaat werd bevestigd, ook wordt aangeslagen), en dat dit topc NIET tot doel heeft om Belgische chauffeurs op Belgische wegen tot het overtreden van die regelgeving te bewegen.
Het Autowereld-forum, zijn moderaille en zijn gebruikers raden ten stelligste af om de Stinger DSI met detectiesoftware te gebruiken, zeker in België alwaar dit ten strengste verboden is en zwaar wordt bestraft.
Dit topic geldt dan ook enkel om de overige functies van het Driver Safety and Information systeem te bespreken (er zijn er nog een pak, radar-detectie is verre van de enige), of om het over radardetectie te hebben in de landen waar dat wél is toegestaan. Dus NIET over radardetectie in België.
(zowel gericht aan de moderatoren als de forumgebruikers)
Vooraleer er een voorbarig slotje op dit topic komt :
- De Stinger DSI wordt niet in ons land (België) verkocht.
. - De Stinger DSI wordt in bepaalde andere landen waar radardetectoren verboden zijn, zonder radardetectiesoftware verkocht (b.v. Nederland), en zijn daar dan ook legaal.
. - De Stinger DSI is zonder erop geplaatste radardetectiesoftware legaal, ook in België, net zoals in Nederland. In Nederland wordt het apparaat zelfs door het Openbaar Ministerie (Justitie) toegejuicht om de trajectcontroles te "detecteren", en op die manier nog beter de opgegeven snelheid op dat traject te respecteren.
. - De Stinger DSI is mét radardetectiesoftware legaal in b.v. Duitsland en Engeland. Belgen mogen ook in hun Belgische wagen, op Belgische wegen, zo'n apparaat bezitten, zolang dit maar niet is geïnstalleerd en werkzaam is, b.v. tijdens de rit op weg naar die landen, om het aldaar te gebruiken.
Wij willen het Autowereld-forum helpen beschermen tegen beschuldigingen van buitenaf dat het zou aanzetten tot illegale praktijken, of toch op z'n minst die praktijken promoot.
Daarom moet het klaar en duidelijk zijn dat radardetectie in België ten strengste verboden is (in die mate zelfs dat het voertuig waarin het detectie-apparaat werd bevestigd, ook wordt aangeslagen), en dat dit topc NIET tot doel heeft om Belgische chauffeurs op Belgische wegen tot het overtreden van die regelgeving te bewegen.
Het Autowereld-forum, zijn moderaille en zijn gebruikers raden ten stelligste af om de Stinger DSI met detectiesoftware te gebruiken, zeker in België alwaar dit ten strengste verboden is en zwaar wordt bestraft.
Dit topic geldt dan ook enkel om de overige functies van het Driver Safety and Information systeem te bespreken (er zijn er nog een pak, radar-detectie is verre van de enige), of om het over radardetectie te hebben in de landen waar dat wél is toegestaan. Dus NIET over radardetectie in België.
Comment