Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stinger DSI (Driver Safety and Information systeem) : ervaringen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Stinger DSI (Driver Safety and Information systeem) : ervaringen ?

    BELANGRIJK BERICHT AANGAANDE HET ONDERWERP VAN DIT TOPIC
    (zowel gericht aan de moderatoren als de forumgebruikers)



    Vooraleer er een voorbarig slotje op dit topic komt :
    1. De Stinger DSI wordt niet in ons land (België) verkocht.
      .
    2. De Stinger DSI wordt in bepaalde andere landen waar radardetectoren verboden zijn, zonder radardetectiesoftware verkocht (b.v. Nederland), en zijn daar dan ook legaal.
      .
    3. De Stinger DSI is zonder erop geplaatste radardetectiesoftware legaal, ook in België, net zoals in Nederland. In Nederland wordt het apparaat zelfs door het Openbaar Ministerie (Justitie) toegejuicht om de trajectcontroles te "detecteren", en op die manier nog beter de opgegeven snelheid op dat traject te respecteren.
      .
    4. De Stinger DSI is mét radardetectiesoftware legaal in b.v. Duitsland en Engeland. Belgen mogen ook in hun Belgische wagen, op Belgische wegen, zo'n apparaat bezitten, zolang dit maar niet is geïnstalleerd en werkzaam is, b.v. tijdens de rit op weg naar die landen, om het aldaar te gebruiken.



    Wij willen het Autowereld-forum helpen beschermen tegen beschuldigingen van buitenaf dat het zou aanzetten tot illegale praktijken, of toch op z'n minst die praktijken promoot.

    Daarom moet het klaar en duidelijk zijn dat radardetectie in België ten strengste verboden is (in die mate zelfs dat het voertuig waarin het detectie-apparaat werd bevestigd, ook wordt aangeslagen), en dat dit topc NIET tot doel heeft om Belgische chauffeurs op Belgische wegen tot het overtreden van die regelgeving te bewegen.

    Het Autowereld-forum, zijn moderaille en zijn gebruikers raden ten stelligste af om de Stinger DSI met detectiesoftware te gebruiken, zeker in België alwaar dit ten strengste verboden is en zwaar wordt bestraft.






    Dit topic geldt dan ook enkel om de overige functies van het Driver Safety and Information systeem te bespreken (er zijn er nog een pak, radar-detectie is verre van de enige), of om het over radardetectie te hebben in de landen waar dat wél is toegestaan. Dus NIET over radardetectie in België.
    Last edited by ; 07/02/2007, 12:46.

  • #2
    Wie heeft ervaring met zo'n Stinger DSI ? In je eigen auto ? Ligt 'ie continu aan ? Graag een ervaringsbericht !



    Let wel : radardetectie is in België ten strengste verboden ! Plaats dus enkel berichten over radardetectie in Duitsland, of een ander land alwaar detectie legaal is !

    Comment


    • #3
      www.stinger.com

      Kan er online besteld worden? De mensen hier op 't forum die er eentje hebben, of die mensen kennen die er eentje hebben : waar hebben ze 'm gehaald?

      Comment


      • #4
        Mvandermeeren, bmw3adept !! Komop, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Schrijven jullie een verslagje? Thx !

        Comment


        • #5




          Bron : www.stinger.com (scan van een artikel in het Nederlandse tijdschrift Autovisie, dat ook in België verkrijgbaar is)
          Last edited by ; 07/02/2007, 12:52.

          Comment


          • #6




            bron : www.stinger.com (scan van een artikel in het Nederlandse tijdschrift Autovisie, dat ook in België verkrijgbaar is)

            Comment


            • #7
              Neen, gTa, geen aanval, gewoon een vraag.

              Dit ziet er inderdaad zeer interessant uit, maar ik ken de wetsdienaars hier te lande. Hoe gaan die het onderscheid maken tussen een stinger mét en zonder radardetectie bij een controle?

              Comment


              • #8



                bron : www.stinger.com (scan van een krantenartikel in het dagblad "De Telegraaf")

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  Neen, gTa, geen aanval, gewoon een vraag.

                  Dit ziet er inderdaad zeer interessant uit, maar ik ken de wetsdienaars hier te lande. Hoe gaan die het onderscheid maken tussen een stinger mét en zonder radardetectie bij een controle?


                  Ik denk dat dat simpel is : als ze met een multanova-gun (of hoe heet zo'n ding) op de neus van je auto richten, en er gaat een "belletje rinkelen", dan ben je de pineut.

                  Feit is : het mag niet. Dus, principieel moet iedere Stinger DSI-eigenaar op de knop drukken waarmee 'ie de detectiesoftware wist van het apparaat, net voor 'ie België binnenrijdt. Waarschijnlijk zullen velen "vergeten" op die knop te drukken tot ze staande worden gehouden voor een controle, maar daar valt niks aan te doen. Velen "vergeten" ook dat ze maar 120 km/u mogen rijden in België, tot net enkele tientallen meters voor de eerste vaste flitspaal.

                  Controle is dus zeker mogelijk. Alhoewel het apparaat, de radardetectie dus, niét kan worden opgespoord, kunnen de autoriteiten die willen controleren wél makkelijk controles uitoefenen : auto's in een rij staande houden, eentje gaat met de chauffeur babbelen door de geopende ruit, en een andere (die een beetje uit 't zicht staat) vuurt dan effe kort een salvo radargolven af. Als de eerste politieman dan in de auto gepiep hoort, is er voldoende reden om de chauffeur meteen te laten uitstappen en de auto te onderzoeken.

                  Wat onze wetsdienaars betreft : zij zijn geen rechter. Ze kunnen hoogstens een PV'tje opmaken waarin staat dat persoon X vermoedelijk een radardetectie-apparaat heeft. Zij kunnen echter niet beslissen dat dat een detectie-apparaat is of niet, tenzij ze de benodigde apparatuur mee hebben, en dan zullen ze noodzakelijkerwijs moeten beslissen dat 't er géén is, want zonder software detecteert dat ding dus helemaal niks.
                  Mijn laptop is net hetzelfde als zo'n Stinger DSI, en ook m'n PDA is dat : ik kan daar detectiesoftware op zetten, en er de benodigde antenne aan koppelen. Het feit dat ik m'n laptop in de auto heb zitten, of het feit dat m'n PDA ten allen tijde rechts naast het stuur bevestigd is en navigatiesoftware draait (maar géén detectiesoftware, al heb ik wel 'n add-on die waarschuwt voor de vaste flitspalen), kan nooit een reden zijn om me te bekeuren voor 't vervoeren van potentiële radardetectie-apparatuur.
                  Last edited by ; 07/02/2007, 13:05.

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou deze post eens lezen

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                      Super ! Thx voor de link. Zo'n gebruikerservaringen zoek ik dus.

                      Ik stelde me ook al vragen bij de prijs. 1.700 EUR voor een apparaat dat je in niet veel landen mag gebruiken (in de landen waar je 't mag gebruiken, en dan vooral Duitsland, zijn de mobiele snelheidscontroles niet dik gezaaid)... het is verdorie heel veel geld.

                      Ikzelf zou 't er nooit voor over hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Tsmetjen meldt me trouwens per PM dat er al een algemeen topic over radardetectie bestaat.



                        Dit topic is dus specifiek over één toestel. Eventuele discussies over de wenselijkheid of de juridische omkadering ervan, kunnen in dat andere topic. Hier enkel gebruikerservaringen over dat ene specifieke toestel, of (indien mogelijk) vergelijkende tests of ervaringen.

                        Comment


                        • #13
                          De heren van de wet zijn in België zeer slecht ingelicht, zeer slecht. Laatst leden tegengehouden bij een routinecontrole en hij zag het apparaat zitten. Ahwel hierse ne radardetector zei hem, terwijl wij hem duidelijk maakte dat er geen radar detectie software opstond (het scherm geeft dit zelf ook aan) en na een hoop gezever mochten we doorrijden. En Meneer de politie agent zegt ik zet een notie bij u nummerplaat dat u wss een radar detector hebt bij het doorrijden.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Mvandermeeren, bmw3adept !! Komop, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Schrijven jullie een verslagje? Thx !
                            zie het topic nog maar net maar zal straks een verslagje schrijven

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                              De heren van de wet zijn in België zeer slecht ingelicht, zeer slecht. Laatst leden tegengehouden bij een routinecontrole en hij zag het apparaat zitten. Ahwel hierse ne radardetector zei hem, terwijl wij hem duidelijk maakte dat er geen radar detectie software opstond (het scherm geeft dit zelf ook aan) en na een hoop gezever mochten we doorrijden. En Meneer de politie agent zegt ik zet een notie bij u nummerplaat dat u wss een radar detector hebt bij het doorrijden.
                              Dit bedoelde ik dus hierboven met mijn vraag.
                              De meeste armen der wet kennende wordt dit apparaat onmiddellijk afgedaan als een radardedector.
                              Last edited by ; 07/02/2007, 14:07.

                              Comment


                              • #16
                                Over de radardetectie zelf: het systeem werkt in Duitsland geweldig en geeft wel degelijk wegwerkzaamheden aan (althans in Duitsland, in België het geluk nog niet gehad). De functie false list is ook bijzonder prettig. Bij vals alarm kan je op een knopje drukken en slaagt de stinger de locatie en frequentie op. Staat volgende keer de politie 10 meter verder dan de bank, geeft hij nog een alarm. Speedsense is nog een leuke gadget welke wij hebben ingesteld op 60km/u

                                Comment


                                • #17
                                  Wat zijn jouw ervaringen ivm. de detectie van radars, in Duitsland? Geeft 'ie verschillen aan inzake vaste flitspalen en radars? Geeft 'ie vaste flitspalen aan, eigenlijk?

                                  Vaak valse meldingen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Wat zijn jouw ervaringen ivm. de detectie van radars, in Duitsland? Geeft 'ie verschillen aan inzake vaste flitspalen en radars? Geeft 'ie vaste flitspalen aan, eigenlijk?

                                    Vaak valse meldingen?
                                    1 op 2 is toch wel een valse melding en nee hij geeft geen verschil tussen radars en vaste flitspalen. Het grote voordeel is ook als de flitspaal niet geladen is dat hij ook geen biep geeft.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                                      1 op 2 is toch wel een valse melding en nee hij geeft geen verschil tussen radars en vaste flitspalen. Het grote voordeel is ook als de flitspaal niet geladen is dat hij ook geen biep geeft.
                                      een flitspaal met radar daar geeft hij geen biep. maar een flitspaal die werkt met lussen daar geeft hij altijd een signaal.
                                      wij hebben er een paar en moet zeggen dat we er meer dan tevreden over zijn. Detectieafstanden van +/- 700m op de autostrade zijn meer dan voldoende om af te remmen. In centra +/- 300m.

                                      Eens je de vaste locaties hebt gememoriseerd (tankstations etc) is het geen probleem. En daarvoor heb ik het eigenlijk gekocht. De eerste 2 weken na de installatie dien je overal punten op te slagen waar hij vals alarm geeft. echter als er de volgende keer toch iemand staat te flitsen dan zal hij toch nog alarm geven.

                                      in die ene link is er nogal veel gezaag betreffende de andere functies, maar ben zelf eerlijk... Je gebruikt die andere toch niet.

                                      Edith: heb mijn vader net gezien en die heeft de laatste update steken. Momenteel worden ook de luscamera's in belgie gedecteerd
                                      Last edited by ffreakie; 07/02/2007, 16:05.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Dit topic geldt dan ook enkel om de overige functies van het Driver Safety and Information systeem te bespreken (er zijn er nog een pak, radar-detectie is verre van de enige), of om het over radardetectie te hebben in de landen waar dat wél is toegestaan. Dus NIET over radardetectie in België.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Mvandermeeren Bekijk Berichten
                                        Edith: heb mijn vader net gezien en die heeft de laatste update steken. Momenteel worden ook de luscamera's in belgie gedecteerd


                                        Comment

                                        Working...
                                        X