Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor tuning / aanpassingen - Seat Leon 1P 1.6TDi (stage 2 -> 3)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Motor tuning / aanpassingen - Seat Leon 1P 1.6TDi (stage 2 -> 3)

    Beste liefhebbers / professionals / mechaniekers,


    Ik hoopte beroep te mogen doen op jullie ervaring inzake het volgende..

    Volgende week staat er een stage 2 op het programma voor mijn 1.6 TDi .. Eerder heb ik reeds een stage 1 laten uitvoeren en heb ik een K&W Typhoon kit geïnstalleerd.

    Na de stage 2 en met het oog op een stage 3 wou ik informeren, welke aanpassingen ik het best eerstvolgend laat uitvoeren.
    Logisch lijkt mij om tegen die tijd, een andere koppelingsset met vliegwiel te laten plaatsen (om het verschil in torque toch enigzins op te vangen) en nadien de remschijven enigzins (binnen het kader van de belgische wetgeving) te laten aanpassen, mogelijk nadien de ophanging.

    Bijkomende vraag is dan ook wat er mogelijk is qua remmen. Men mag de reminrichting niet wijzigen en dus geperforeerde remschijven is 'not done'. Ik lees wel dat gegroefde schijven niet mogen, maar dat men hier soms over durft zien. Om toch keuringsgewijs in orde te zijn, leken de geventileerde remschijven zowat de enige valide optie dat meer verschil maakt dan de stock schijven, of vergis ik mij?

    Suggesties of tips zijn zeker welkom!

    Bedankt alvast!

  • #2
    Ik zou de wagen verkopen en een cupra kopen . 1.6tdi stage 3 is nog altijd traag . Je gaat daar waarschijnlijk niet ééns 200pk uit halen . Je gaat daar bakken geld tegen gooien dan verkoop ik hem liever en koop ik terug ééntje met een motor dat potentieel heeft .

    Comment

    Working...
    X