Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ramen laten tinten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ramen laten tinten

Ik zou de achterste ramen (passagiers + achterruit) graag laten tinten. Mijn doel is om alles er zo OEM mogelijk te laten uitzien.

Indien je de optie "Zonnewerend glas achteraan" in de configurator aantikt steken ze bij BMW zelf blijkbaar getint glas. Achteraf laten doen is dan meestal door middel van een folie, maar ik lees dat er nogal wat problemen zijn met de randen van de achterruit als je zo een folie plaatst, afkomstig van de dot matix: klik

Iemand nog aanraders in regio West-Vlaanderen (eventueel Oost-Vlaanderen)?

Zorgt dat trouwens niet voor extra miserie qua zichtbaarheid van binnenuit, vooral als het donker is
    Last edited by ; 20/12/2016, 23:20.

Ik zie niets bij het achteruit rijden door die folie vanals het schemert en ik mijn garage uitrijd de oprit af, puur op wat gokken op zijspiegels en hopen dat er niets pal achter staat. Geen goed plan als je dat belangrijk vindt.

Is wel duurzaam bij mij maar weet niet waar de vorige eigenaar het deed.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Had bij mijn vorige auto ook verdonkerde ruiten. Komt nooit meer op een volgende wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Had bij mijn vorige auto ook verdonkerde ruiten. Komt nooit meer op een volgende wagen.
        Oei, zo een miserie mee gekend?

Kan het % een groot verschil maken, of heb je sowieso de problemen die hierboven vermeld zijn?

Comment

Oei, zo een miserie mee gekend?

Kan het % een groot verschil maken, of heb je sowieso de problemen die hierboven vermeld zijn?

Comment

Miserie niet echt, maar ge hebt toch altijd verminderd zicht bij het parkeren en rondom.

Comment

Miserie niet echt, maar ge hebt toch altijd verminderd zicht bij het parkeren en rondom.

Comment

Welk % had jij? Of heb je het sowieso altijd vlaggen, ongeacht welk % licht je doorlaat ?

Comment

Bij carglass kunt ge dat ook
                  laten doen en keuze tussen een
                  aantal percentages.
                  De laatste 4 auto's hadden af fabriek donkere ruiten en dus geen probleem.
                  Ooit be Golf 3 met folie gehad en kan me niet herinneren dat dit een
                  probleem was.

Comment

Bij carglass kunt ge dat ook
                    laten doen en keuze tussen een
                    aantal percentages.
                    De laatste 4 auto's hadden af fabriek donkere ruiten en dus geen probleem.
                    Ooit be Golf 3 met folie gehad en kan me niet herinneren dat dit een
                    probleem was.

Comment

Het hangt er een beetje vanaf of je er nadeel van zal ondervinden.
                      Op de snelweg of tijdens het rijden kan je de achteruitkijkspiegel zeker nog goed gebruiken, merk je niet eens dat de ruiten getint zijn.
                      Maar als je zoals mij telkens een onverlichte oprit achteruit af moet dan is het een serieus nadeel. Het kan natuurlijk best zijn dat jij nooit op donkere baantjes achteruit rijdt, zo vaak hoeft dat niet. Het is maar omdat het bij mij zo frequent is dat die folie eigenlijk echt niet oké is.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Als dat OEM verduisterd glas is dan heb je geen last van zichtbaarheid. Als je dat met folie laat doen, moet je niet al de donker gaan natuurlijk.

Comment

oem of niet, je ziet altijd een pak minder als het donker is

Comment

window tinting shop uit Spierre Helkijn werkt ook voor de 'grotere merkgarages', weet dus wat kan en wat niet. Heeft bovendien heel wat ervaring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PV0479 Bekijk Berichten
                              window tinting shop uit Spierre Helkijn werkt ook voor de 'grotere merkgarages', weet dus wat kan en wat niet. Heeft bovendien heel wat ervaring
                              Hun website komt anders precies recht uit 2002, inclusief Lorem Ipsum text op hun mainpage......
                              Last edited by ; 23/12/2016, 20:04.

Comment

Ik heb al op twee auto's folie gehad, 95pct (doorgaans is af fabriek 85pct). Het is wennen in het donker, maar het went effectief wel. Grote voordeel is dat men echt niks kan zien liggen in je koffer of op je achterbank.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Heb mijn ruiten hier laten doen http://rubenscarfolies.be/ , perfect gedaan, levenslange garantie, democratische prijzen, je kan kiezen da

Comment

Heb mijn ruiten hier laten doen http://rubenscarfolies.be/ , perfect gedaan, levenslange garantie, democratische prijzen, je kan kiezen dacht ik tussen 3 of 4 verschillende tinten.

Comment

Ik heb het ook al altijd gehad, nooit problemen ondervonden.
                                      Merk wel op dat OEM BMW slechts een kleine verduistering is, ik denk dat Audi en Mercedes oem veel donkerder zijn.
                                      De man van een ex-collega van mijn vrouw werkte vroeger bij een bedrijf in Veurne en deed de ganse dag niet anders dan ramen tinten, wel zonder folie maar via een soort spuitwerk.
                                      Volgens hem was deze techniek beter, of het waar is weet ik niet, heb er zelf geen ervaring mee.
                                      (Carrosserie Vandenbussche Veurne)

Comment

Ik heb het ook al altijd gehad, nooit problemen ondervonden.
                                        Merk wel op dat OEM BMW slechts een kleine verduistering is, ik denk dat Audi en Mercedes oem veel donkerder zijn.
                                        De man van een ex-collega van mijn vrouw werkte vroeger bij een bedrijf in Veurne en deed de ganse dag niet anders dan ramen tinten, wel zonder folie maar via een soort spuitwerk.
                                        Volgens hem was deze techniek beter, of het waar is weet ik niet, heb er zelf geen ervaring mee.
                                        (Carrosserie Vandenbussche Veurne)

Comment

Working...
                                        X