Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water Methanol Injectie op een Diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Water Methanol Injectie op een Diesel

Bij ons in Belgie is er zeer weinig over bekent op diesels terwijl het toch gemakkelijk een vermogen winst oplevert van een 10 procent of meer , de motor proper houd + minder verbruik al zou ik het éérder voor het vermogen doen .
    Heeft hier iemand ervaring met WMI op Diesel ?

Mooi voorbeeld op een gechipte 320d waar er toch een vermogenwinst is van 40pk bovenop de tune. .
    BMW F30 320D 184 BHP STOCKDIMSPORT RAPID KIT 213 BHPSNOW PERFORMANCE METHANOL KIT...

Prijslijst

Ken wel meerdere die daar gebruik van maken.
    Sommigen halen zelfs op een atmosferische benzine redelijke winsten ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
      Ken wel meerdere die daar gebruik van maken.
      Sommigen halen zelfs op een atmosferische benzine redelijke winsten ermee.
      Maar is dat op een diesel dan? Ik ken er ook die dat op een turbo naft hebben maar geen op diesel.
      Als ik lees dat ze er effe 40pk bijlappen dan wil ik dat ook wel op mijn krel .
      Moet je voor zoiets een dpf delete hebben ?

Comment

Dacht dat dit ook op vrachtwagens regelmatig werd toegepast?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Dacht dat dit ook op vrachtwagens regelmatig werd toegepast?
          Ja dat klopt omdat het vermogen winst groot is. Zaken als egr kleppen blijven ook proper + Het zou ook vervuilde onderdelen terug zuiver maken op termijn omdat het een soort stoom effect creeert maar of dat klopt ben ik niet zeker van . Als dat bij mijn getjoende 430xd een +30pk kan bijlappen dan wil ik dat wel . Maar mijn zorg is éérder bolt dat icm een dpf?

Comment

Vermits methanol niet onder accijns valt mag je daar niet mee rijden in België.
            Als ze dat op de technische controle zien word je afgekeurd.

Comment

Lap... iets leuks en t mag weeral niet in Belgie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Vermits methanol niet onder accijns valt mag je daar niet mee rijden in België.
                Als ze dat op de technische controle zien word je afgekeurd.
                Dat boeit mij niet . Mijn powerbox mag ook niet maar toch doe ik het. Installatie op zich is simpel dus ik kan die leiding ook afkoppelen voor ik op onderhoud ga . Technische controle heb ik geen last van wagen is nog jong en gaat de deur uit ééns hij de leeftijd van 4jaar haalt .

Comment

Los van het legale.
                  Je gaat water injecteren in een hete motor, dat gaat plaatselijk grote temperatuurverschillen veroorzaken en dus materiaalspanningen.
                  Altijd meer risico op breuk, en het doorblazen van de koppakking.
                  Kan goed gaan, maar kan ook deftig fout gaan.
                  Zelfde effect als met roodgloeiende remschijven door een waterplas rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Los van het legale.
                    Je gaat water injecteren in een hete motor, dat gaat plaatselijk grote temperatuurverschillen veroorzaken en dus materiaalspanningen.
                    Altijd meer risico op breuk, en het doorblazen van de koppakking.
                    Kan goed gaan, maar kan ook deftig fout gaan.
                    Zelfde effect als met roodgloeiende remschijven door een waterplas rijden.
                    Het gaat hier over heel kleine hoeveelheden water zeer fijn vernevelen, als ik u hoor is het een emmer in een keer uitgieten!!!!!!
                    Z4 M40i

Comment

Oldsmobile gebruikte dit in 1962 op hun 3.5 litre V8 turbo om gepingel te voorkomen.
                      En Saab op hun 99 turbo in 1978.
                      Z4 M40i

Comment

zelfs die minimale hoeveelheid zorgt zeker en vast voor cold-spots en liever een af-fabriek systeem dan zo'n doe-het-zelf injector

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                          Oldsmobile gebruikte dit in 1962 op hun 3.5 litre V8 turbo om gepingel te voorkomen.
                          En Saab op hun 99 turbo in 1978.
                          Het antwoord staat er: 1962 en 1978, toen de dieren nog spraken, de klompenmakers rijke mensen waren en olie om de 2500km ververst werd, en je heel tevreden was als je auto de 100.000 haalde zonder totale revisie.

Comment

BMW wil het nochtans terug gaan toepassen op hun topmodellen die heel veel vermogen vragen... enfin was toch sprake van vorig jaar. Reden waarom het niet echt wordt toegepast in de normale productiemodellen is dat mensen nu al te lui zijn om hun ruitenwisservloeistof bij te vullen, laat staan dat ze om de X-km's de vloeistof moeten gaan bijvullen van hun water-methanol injectie systeem. En dan liefst nog in de juiste verhouding, dus niet meer ethanol dan water anders krijgt ge andere effecten die je ook niet wil meemaken. Maar wie weet waarmee hij bezig is, gaat er geen nadelig effect van ondervinden. Integendeel!! Het is goed voor de motor, zeker bij direct ingespoten modellen. Waar je bij deze motoren enkel nog lucht langs de inlaatkleppen krijgt (en dus ook de bijhorende vervuiling), gaat nu heel het inlaattraject vanaf de inspuiting blijvend proper blijven. Ook de motor zelf wordt gereinigd: de aangekoekte verbrandingsresten krijgen geen kans meer en worden zelfs verwijderd.

wilt ge goed gerief hebben zeker eens kijken bij snow performance. Belangrijk is dat je goede ventielen hebt die niet gaan lekken, want dan kan je wel degelijk miserie krijgen.
                            Bij de selectie van het systeem goed kijken naar hoeveel pk's je auto levert want in functie daarvan moet je een bepaalde kit kiezen. De iets duurdere kits kan je volledig zelf instellen vanaf wanneer die moet beginnen inspuiten en tot welk toerental die moet blijven doorgaan. De kostprijs is wel bijna het dubbele van wat hierboven wordt aangehaald.

Boost Cooler Wassereinspritzung ist ein hoch effizienter Ladeluftkühler, Oktanbooster und reduziert die thermische Belastung Ihres Motors.
                            www.peugeotforum.be

Comment

aquamist met bijhorend forum

This is a discussion forum sponsored by Aquamist, www.aquamist.co.uk/vbulletin/

Home of the World’s most advanced Water Methanol Injection systems Aquamist Direct Full Line Choose  We accept PayPal We, the manufacturer of the Aquamist systems cannot guarantee next day shipping on orders received. Stock levels vary daily depends on the demands. However, we can guarantee we ship the latest and the greatest. All base prices […]

www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                BMW wil het nochtans terug gaan toepassen op hun topmodellen die heel veel vermogen vragen... enfin was toch sprake van vorig jaar.
                                De M4 GTS heeft al een water injectie.
                                Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                Audi S3 '02 sold => topic
                                Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Ik snap alleen niet goed waarom je methanol zou gebruiken op een diesel , het water dient voor koeling en de methanol verhoogt het octaan gehalte bij een benzine wagen maar voor een diesel heeft da toch geen nut volgens mij ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                    Ik snap alleen niet goed waarom je methanol zou gebruiken op een diesel , het water dient voor koeling en de methanol verhoogt het octaan gehalte bij een benzine wagen maar voor een diesel heeft da toch geen nut volgens mij ??
                                    +40 pk https://www.youtube.com/watch?v=iNdbXTnMlf8
                                    Op de éérste post staat ook een link op een 320d met +40pk . Het geeft meer vermogen en heeft een reinigende werking voor roetopbouw.
                                    Alle beetjes helpen en fun is ook op straight line .

Comment

de methanol dient dan gewoon als extra brandstof (zoals gasinjectie zou doen) die dan voor meer vermogen zorgt
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                      X