Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chippen Golf V GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speed Bekijk Berichten
    Er moet een plaatje gelast zijn op de uitlaat zelf met een E nummer. Anders is certificaat waardeloos.
    Ik zal het wel eens inscannen als ik tijd heb (lees zin heb )

    Je zegt dat je Milltek gecontacteerd hebt, waar als ik vragen mag?

    Je hebt het in ieder geval fout, daarover kunnen we het eens zijn. Milltek heeft wel degelijjk homologatie voor sommige uitlaten. Let op, ik heb het hier bij mij over het catback systeem he, niet met downpipes etc.

    Comment


    • #82
      check it out : http://www.gtiracingthegame.com/

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Ik zal het wel eens inscannen als ik tijd heb (lees zin heb )

        Je zegt dat je Milltek gecontacteerd hebt, waar als ik vragen mag?

        Je hebt het in ieder geval fout, daarover kunnen we het eens zijn. Milltek heeft wel degelijjk homologatie voor sommige uitlaten. Let op, ik heb het hier bij mij over het catback systeem he, niet met downpipes etc.
        In U.K. gelden andere regels dan in de rest van de EU. (daar mag je achter de Cat. uitlaat veranderen)
        1. geen enkele Milltek uitlaat vanuit het fabriek heeft E-keuring
        2. Milltek zelf levert dus ook geen documenten
        3. Uw documenten zijn dus op niveau van Zwitserse invoerder
        4. E-keuring is steeds voorzien van een plaatje met nummer op de uitlaat. Dan heb je zelfs geen documenten nodig.

        daar heb ik het niet fout in. Volgens collega's zou Tranchet in Zwitserland ook geen documenten leveren bij hun uitlaten...omdat er bij hun "homologatie" een E-plaatje wordt bevestigd op de uitlaat.

        Comment


        • #85
          Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speed Bekijk Berichten
          Volgens collega's zou Tranchet in Zwitserland ook geen documenten leveren bij hun uitlaten...omdat er bij hun "homologatie" een E-plaatje wordt bevestigd op de uitlaat.

          Ik snap jou toch niet hoor, ik zeg je toch dat ik van Tranchet Trading een document heb ter bevestiging dat mijn Milltek Catback Systeem een EG/CH homologatie heeft?? Wat hebben jouw collega's daar nu mee te maken, het IS gewoon zo

          Comment


          • #86
            Oorspronkelijk geplaatst door wachma Bekijk Berichten
            miltek heeft wel e keuring

            Ik probeer het nog 1 keer Jap_Speed:



            MILLTEK HEEFT EG/CH homologatie voor bepaalde uitlaten voor bepaalde type wagens. Of dat nu van de invoerder komt of van Milltek zelf, dat maakt toch geen bal uit . ALS HET MAAR VOOR DIE UITLAAT IS EN GELDIG IS.

            ARTIKEL VOOR GOLF V



            Hopelijk zijn hiermee de MKV gti eigenaren wat gerustgesteld. Ik heb wel geen idee of de Belgische keuring zomaar EU gehomologeerde aanpassingen aan de wagen accepteert.

            Comment


            • #87
              hmmmz weet het toch niet.eerst eens proberen met uw papier en uitlaat naar keuring te gaan. ik denk dat dat attest misschien enkel geldig is in zwitserland en bepaalde europese landen, maar dat ze hier op de keuring inderdaad dat e-plaatje op uw uitlaat moeten terugvinden met dan die homologatie papieren. heb er toch wat mijn twijfels over. Belgische keuring blijft daarin soms moeilijk doen.
              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
              ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

              Comment


              • #88
                Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                hmmmz weet het toch niet.eerst eens proberen met uw papier en uitlaat naar keuring te gaan. ik denk dat dat attest misschien enkel geldig is in zwitserland en bepaalde europese landen, maar dat ze hier op de keuring inderdaad dat e-plaatje op uw uitlaat moeten terugvinden met dan die homologatie papieren. heb er toch wat mijn twijfels over. Belgische keuring blijft daarin soms moeilijk doen.

                Best eerst even langs de keuring gaan en navragen. Als die uitlaat een EG/CH homologatie heeft zal dat plaatje erop zitten. En tot nu toe is BE nog altijd lid van de EG, dus geldig zal het zeker zijn.

                Veel geluk ermee!

                Comment


                • #89
                  Wat hier te lezen staat is dat er enkel een homologatie is voor de centre silencer en rear silencer = cat-back system
                  en dus niet voor de hi-flow sports cat and large-bore downpipe wat samen met het bovenstaande = turbo-back system

                  Wat is het verschil tussen beide systemen qua performantie, geluid?

                  "The Milltek Sport cat-back system has gained EG/CH-homologation in Switzerland and Europe in cat-back form. The cat-back system consists of centre silencer (or centre silencer replacement pipe) and rear silencer. We also offer the system as turbo-back which consists of hi-flow sports cat and large-bore downpipe, link pipe, centre silencer (or centre silencer replacement pipe), and rear silencer"

                  Comment


                  • #90
                    Ik heb eens naar Kempower gemailed voor inlichtingen ivm het uitlaatsysteem dat zij aanbieden. Dit is wat ze stuurden:

                    Geachte Heer,

                    Deze Golf V GTI uitlaatdelen worden voor ons specifiek gemaakt bij Milltek na intensieve testen op onze testbank en wijken dus wel af van hun originele versies, zo hebben we naar gelang de wagen verschillende uitlaatleveranciers.

                    Tot op heden is er géén enkele sportuitlaat gehomologeerd voor de Belgische markt, maar dit is komende. Volgens de laatste nieuwe berichten zal er een soepelere regeling komen. Er is sprake dat ze nu toch ook alles zouden willen aanvaarden die "TUV" goedgekeurd is.
                    Bovendien probeert Milltek op onze aanvraag een "e" goedkeuring te krijgen voor al de modellen die ze voor ons maken. Met het "e" teken op de uitlaat onderdelen en de bijgevogde papieren is het heden wel toegelaten.


                    Vriendelijke groeten,




                    Ing Jan Kempynck
                    Kempower motorsport N.V.
                    Klaverbladstraat 25
                    B-3560 LUMMEN
                    BELGIUM
                    tel +32 13 522608
                    fax +32 13 522220
                    Deze domeinnaam is geregistreerd en geparkeerd bij Vimexx

                    Comment


                    • #91
                      voila..collega's kunnen bevestigen...

                      Comment


                      • #92
                        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        ... En tot nu toe is BE nog altijd lid van de EG, dus geldig zal het zeker zijn...
                        zo zou het inderdaad moeten.

                        Comment


                        • #93
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jap_Speed Bekijk Berichten
                          voila..collega's kunnen bevestigen...

                          Ho, als het gaat over speciaal voor Kempower gefabriceerde uitlaten dan hebben we het over iets anders he, ook al zijn ze bij Milltek gemaakt.

                          Ik zou eens bellen met Autotuneheinz of Racetech in Heist o/d Berg, dat zijn blijbkaar de officiële invoerders van Milltek in België en die zouden toch een definitief antwoord moeten kunnen geven.
                          Ik kan me echt niet voorstellen dat als Tranchet Trading beweert dat de catback uitlaat voor een golf V GTI een homologatie heeft, dat dat dan niet zo is.

                          Comment


                          • #94
                            Kleine update:

                            Ben eens naar Kempower in Lummen gereden om nog wat extra uitleg te vragen ivm hun tuning van de GTI.

                            Tis dus een individuele tuning die gedaan wordt om hun testbank (4wd). Zij passen de turbodruk aan met 0,2bar en optimaliseren dan de rest (zoals elke goeie chiptuner dus)

                            Het vermogen dat zei uit het blok halen varieert tussen de 240-250pk.De beperkende factor,wilt ge meer, wordt dan de katalysator van de uitlaat.
                            Hij heeft me ook verzekert dat de koppelcurve niet verschuift naar de hogere toeren. Zo hebt ge nog altijd het geweldige koppel in de lage toeren wat ik persoonlijk geweldig vind.

                            Verder niks speciaal, nog een beetje uitleg gekregen over het TFSI blok zelf. Blijkbaar zijn de N75 kleppen (als ik me niet vergis) nogal wispelturig. Hierdoor kan het indien de wagen bij tuning in de hoge toeren ineens een dip krijgt in vermogen. (sinusvormig tot aan de 6500tr/min).


                            Prijs:
                            Chiptuning 800€ ex BTW
                            Luchtfilter K&N 91€ ex

                            Indien ge met 2 gaat krijgt de tweede 10% korting.
                            Duur een halve dag minimum

                            Comment


                            • #95
                              ook heel interessant. Ik ga wachten tot na men eerste onderhoud (zal binnen een maandje zijn schat ik) en dan wordt hem zeker gechipped.

                              Ik denk het bij intertuning te laten doen .

                              Comment


                              • #96
                                Oorspronkelijk geplaatst door fred_3202 Bekijk Berichten
                                Kleine update:

                                Ben eens naar Kempower in Lummen gereden om nog wat extra uitleg te vragen ivm hun tuning van de GTI.

                                Tis dus een individuele tuning die gedaan wordt om hun testbank (4wd). Zij passen de turbodruk aan met 0,2bar en optimaliseren dan de rest (zoals elke goeie chiptuner dus)

                                Het vermogen dat zei uit het blok halen varieert tussen de 240-250pk.De beperkende factor,wilt ge meer, wordt dan de katalysator van de uitlaat.
                                Hij heeft me ook verzekert dat de koppelcurve niet verschuift naar de hogere toeren. Zo hebt ge nog altijd het geweldige koppel in de lage toeren wat ik persoonlijk geweldig vind.

                                Verder niks speciaal, nog een beetje uitleg gekregen over het TFSI blok zelf. Blijkbaar zijn de N75 kleppen (als ik me niet vergis) nogal wispelturig. Hierdoor kan het indien de wagen bij tuning in de hoge toeren ineens een dip krijgt in vermogen. (sinusvormig tot aan de 6500tr/min).


                                Prijs:
                                Chiptuning 800€ ex BTW
                                Luchtfilter K&N 91€ ex

                                Indien ge met 2 gaat krijgt de tweede 10% korting.
                                Duur een halve dag minimum
                                en de uitlaten ... hadden ze enig idee wanneer er de e-keuring komt
                                10 % korting voor de twee of de tweede?

                                Comment


                                • #97
                                  Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
                                  en de uitlaten ... hadden ze enig idee wanneer er de e-keuring komt
                                  10 % korting voor de twee of de tweede?
                                  Nee geen idee van wanneer de e-keuring er komt. Blijkbaar is miltek al zijn uitlaten aan het proberen te homologeren en heeft daardoor een gigantische achterstand.
                                  Waarschijnlijk zal eerst de gewone miltek uitlaat voor de GTI een e-keuring krijgen. Jan (de baas heeft al meerdere gevraagd dat ze de procedure versnellen maar lukt maar niet.

                                  Voor diegene die graag weten wat juist verschillend is ivm de uitlaat. Het is voornamelijk de katalysator die een verschillende opbouw heeft. Hierdoor is er volgens hem nog een betere airflow.

                                  Qua korting
                                  Het is dus de tweede die 10% korting krijgt. De eerste moet de volle pot betalen


                                  P.S. Kempower verkoopt ook de Forge DV spacer. Kost als ik me niet vergis 70€. Hierdoor wordt de druk die bij het lossen van de gas, normaal via de dump valve voor een deel terugvloeit naar de turbo helemaal "gelost in de atmosfeer" --> PSSSHH geluid
                                  Ik heb het alleen nog maar op filmkes gehoord maar is naar het schijnt wel vet. Geen negatieve gevolgen qua performantie ofzo gewoon een duidelijk hoorbare dump-valve.

                                  Maar ik denk wel indien ge een chiptuning laat uitvoeren de dump-valve sowieso iets luider is. Niet???
                                  Toch zeker als ge ne andere inlaat steekt.

                                  Comment


                                  • #98
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fred_3202 Bekijk Berichten
                                    Nee geen idee van wanneer de e-keuring er komt. Blijkbaar is miltek al zijn uitlaten aan het proberen te homologeren en heeft daardoor een gigantische achterstand.
                                    Waarschijnlijk zal eerst de gewone miltek uitlaat voor de GTI een e-keuring krijgen. Jan (de baas heeft al meerdere gevraagd dat ze de procedure versnellen maar lukt maar niet.

                                    Voor diegene die graag weten wat juist verschillend is ivm de uitlaat. Het is voornamelijk de katalysator die een verschillende opbouw heeft. Hierdoor is er volgens hem nog een betere airflow.

                                    Qua korting
                                    Het is dus de tweede die 10% korting krijgt. De eerste moet de volle pot betalen


                                    P.S. Kempower verkoopt ook de Forge DV spacer. Kost als ik me niet vergis 70€. Hierdoor wordt de druk die bij het lossen van de gas, normaal via de dump valve voor een deel terugvloeit naar de turbo helemaal "gelost in de atmosfeer" --> PSSSHH geluid
                                    Ik heb het alleen nog maar op filmkes gehoord maar is naar het schijnt wel vet. Geen negatieve gevolgen qua performantie ofzo gewoon een duidelijk hoorbare dump-valve.

                                    Maar ik denk wel indien ge een chiptuning laat uitvoeren de dump-valve sowieso iets luider is. Niet???
                                    Toch zeker als ge ne andere inlaat steekt.
                                    Rare prijs- /kortingpolitiek

                                    Ik heb zo een dump valve gehad op mijne TT ... is wel tof geluid ... maar na een tijdje ... als je veel schakelt dan is het telkens pssst pssst ... ik zou het niet meer doen.

                                    Ik ga wachten met uitlaat ... wil sowieso een gekeurde.
                                    Dus eerst chippen en achteraf uitlaat ... 2 keer plezier

                                    Comment


                                    • #99
                                      Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
                                      Rare prijs- /kortingpolitiek

                                      Ik heb zo een dump valve gehad op mijne TT ... is wel tof geluid ... maar na een tijdje ... als je veel schakelt dan is het telkens pssst pssst ... ik zou het niet meer doen.

                                      Ik ga wachten met uitlaat ... wil sowieso een gekeurde.
                                      Dus eerst chippen en achteraf uitlaat ... 2 keer plezier
                                      Hoor je dat hard die pssst , pssst ?? Heb het nog nooit gehoord of gezien.

                                      Qua "tune-mentaliteit" zijn we 2 dezelfde. Ik ga ook wachten en achteraf misschien een uitlaat steken. Ik wil dan wel da ze de software gratis aanpassen indien de uitlaat er komt. Maar denk wel dat de meeste dat gratis doen niet?

                                      Comment


                                      • Ik zal ook wachten op een gekeurde Milltek, den chip zie ik wel zitten tegen de zomer

                                        Comment

                                        Working...
                                        X