Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chippen Golf V GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Prijs hangt van wagen af ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
      Die klep kan je later nog laten vervangen als je de uitlaat neemt.
      Ben je al zeker van Heinz, dacht dat je bij kempower ging gaan?
      Ben bij alle twee gaan horen en ik vond toch da heinz de beste indruk geeft. Hij wist direct van die diverter valve enzo dus denk wel dat die mensen het goed gaan doen. Plus ge moogt erbij blijven en kijken, iets we ga bij kempower nie moogt. Lijkt me wel interessant om eens te zien.

      Comment


      • Het zijn beide goede tuners dus zal niet veel uitmaken.
        Ben wel benieuwd van wat je er gaat van vinden.
        Laat het ons weten ...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
          Het zijn beide goede tuners dus zal niet veel uitmaken.
          Ben wel benieuwd van wat je er gaat van vinden.
          Laat het ons weten ...
          Wel ben vandaag geweest en ik moet zeggen " WAT EEN BEEST " Mijn GTI'ke blijft maar trekken nu voor dat ik het door had zat ik al aan 180km/u. Ik heb het nog nie helemaal kunnen testen omdat het file was maar de auto is veel vinniger in 5° en zelfs 6° . Vanuit stilstand heb je wel een beetje tractieproblemen nu maar zeker nie erg. Gewoon even doseren in 1° en eventueel 2°. Denk da je het snel gewoon wordt.

          Even de resultaten zeggen :
          stock
          198HP
          278Nm

          Ik heb gezegd dat ik liever had om de tuning nie te sterk af te stellen en dat ik dan eventueel een DV-klep van Forge zou laten steken (kosten €300) dier volgens Sven het een stuk beter is dan de originele.


          Als er nog vragen zijn, stel ze gerust. Als ik tijd heb dees weekend zal ik eens uitgebreid testen (misschien even de grens overwippen )

          Misschien een vraag aan de mensen die hun GTI al gechipd hebben: Enig idee van de 0-100km/u tijd ???? Ik denk dat ik nu wel rond de 6,5s zal hangen en misschien nog sneller ?

          Comment


          • En hoeveel PK heb je nu na de tuning? Just curious!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk Berichten
              En hoeveel PK heb je nu na de tuning? Just curious!

              Sorry vergeten erbij te zetten
              .





              Vermogen is 242PK en 358Nm maar denk da ik rond de 230-235PK zit wegens die rare vermogencurve. Dit is de wijten aan de diverter klep volgens Sven.

              Mijn vraag is nu of het misschien nie beter is om die nieuwe klep van Forge te laten steken. Dan zou mijn vermogen opbouw terug een vloeiende curve moeten zijn. Ik ben nu geen tuning specialist maar ik ben toch geneigd om de nieuwe klep te laten steken als je deze resultaten ziet.

              Graag enige feedback hierover.
              Last edited by ; 12/07/2007, 10:43.

              Comment


              • hoelang heeft de tuning in totaal geduurd bij jou ?

                Hele dag wagen kwijt geweet of niet ?

                Als ik hem laat chippen ga ik onmiddelijk de klep laten mee vervangen denk ik .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stinne Bekijk Berichten
                  hoelang heeft de tuning in totaal geduurd bij jou ?

                  Hele dag wagen kwijt geweet of niet ?

                  Als ik hem laat chippen ga ik onmiddelijk de klep laten mee vervangen denk ik .
                  Nee,

                  Ik had een afspraak om 16.00u en de auto was klaar om 17.45u zoiets denk ik. Misschien is dat niet slecht om de klep direct te laten vervangen. Da duurt wel langer dan 2 uur denk ik, is redelijk veel werk om te vervangen + afstellen op de testbank

                  Comment


                  • Ik vind zelf ook dat die dip zeker niet zou mogen met of zonder klep gedoe dit zou niet mogen op een tunebeurtje van "maar" 40pk. Iets zegt mij dat hij wel heel graag zo een klep verkoopt maar ik kan er natuurlijk ook volledig naast zitten...

                    Comment


                    • waar heb je hem nu laten tunen? en welke prijs heb je daarvoor betaald?



                      Greetz

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                        waar heb je hem nu laten tunen? en welke prijs heb je daarvoor betaald?



                        Greetz
                        Bij Heinz voor 990€
                        Ik was zo wie zo van plan om zo'n nieuwe klep te laten steken dus ik denk niet da het daarom is dat er zo'n dip in de vermogencurve zit.
                        Ik had speciaal gevraagd om nie te sterk te tunen omdat ik een beetje schrik had dat de klep ging lekken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fred_3202 Bekijk Berichten
                          Bij Heinz voor 990€
                          Ik was zo wie zo van plan om zo'n nieuwe klep te laten steken dus ik denk niet da het daarom is dat er zo'n dip in de vermogencurve zit.
                          Ik had speciaal gevraagd om nie te sterk te tunen omdat ik een beetje schrik had dat de klep ging lekken.


                          Die nieuwe klep? over dewelke gaat dat en heb je die al laten steken?


                          Wat heb je in tussentijds gedaan ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                            Die nieuwe klep? over dewelke gaat dat en heb je die al laten steken?


                            Wat heb je in tussentijds gedaan ?
                            Klep heb ik nog niet steken sorry voor het misverstand. Das de Diverter Valve waar we over spreken dus de klep die de druk in de turbo regelt. De OEM klep is namelijk niet de beste. Omdat het elektronisch gestuurd is, kan het zijn dat de klep de vroeg of te laat opent wat een dip in het vermogen veroorzaakt.

                            Ik denk da alle GTI's behalve de 07 specs daar last van hebben, de ene gewoon meer dan de andere. Als ge ziet naar mijn vermogencurve na tuning zie het effect van de slechte klep. Ik heb een piek van 243Pk en dan direct terug naar 230-235PK. Das gewoon de klep die kuren vertoont. Daarom heb ik besloten om de vervang klep van Forge te laten steken. Is naar het schijnt een stuk beter.

                            Ik heb reeds naar Heinz gebeld hierover en zo gingen binnenkort een paar testen doen op ne GTI voor de zien hoe de nieuwe klep zich gedraagt. Binnen een week of 2 bel ik nog eens terug om dan een afspraak te maken om de klep op de mijne te laten steken.

                            Comment


                            • over een week of 4 mijne gti ne keer op de bank gezet bij heinz,
                              (zonder te laten chippen), ik kwam op een vermogen van 214 PK en 308nm, bij mijn motor is hetvolgende al vervangen de LMM en de klep voor de turbo . kweet niet of het nog nodig is hem te laten chippen ? Want 240 PK, dan is dit toch maar een winst van 26 pk, en dan is 990 euro toch wel veel ! vroeger zat ik soms met een hapering rond de 4000 RPM, maar
                              dankzij Heinz zijn advies is dit opgelost !! Heinz had mij aangeraden de klep te vervangen die de turbodruk na opbouw laat verdwijnen ... hopelijk is het wat duidelijk, want kben de juiste naam van die klep vergeten

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door keeperfrans Bekijk Berichten
                                over een week of 4 mijne gti ne keer op de bank gezet bij heinz,
                                (zonder te laten chippen), ik kwam op een vermogen van 214 PK en 308nm, bij mijn motor is hetvolgende al vervangen de LMM en de klep voor de turbo . kweet niet of het nog nodig is hem te laten chippen ? Want 240 PK, dan is dit toch maar een winst van 26 pk, en dan is 990 euro toch wel veel ! vroeger zat ik soms met een hapering rond de 4000 RPM, maar
                                dankzij Heinz zijn advies is dit opgelost !! Heinz had mij aangeraden de klep te vervangen die de turbodruk na opbouw laat verdwijnen ... hopelijk is het wat duidelijk, want kben de juiste naam van die klep vergeten

                                Die klep voor de turbo is de diverter klep. Das de klep waar we over bezig zijn. Ge hebt de klep laten vervangen in de vw garage veronderstel ik? Dan heb ge waarschijnlijk de C versie van de klep, die is naar het schijnt een stuk beter maar als ge wilt tunen raden ze nog altijd de Forge diverter klep aan. Die is namelijk gemaakt met het verhogen van de turbodruk in het achterhoofd. Op forum's in engeland zie je dat mensen die de C versie hebben en chiptunen (revo meestal) na een tijdje terug problemen krijgen met de klep. Niet allemaal ze maar sommigen moeten de klep toch terug vervangen. De Forge klep is qua performantie niet beter dan de OEM klep maar wel beter gebouwd. Hierdoor kan je veilig een hogere druk instellen zonder dat de klep gaat beginnen te lekken.

                                En als ge chiptuned met de nieuwe klep dan is 250pk zeker haalbaar naar het schijnt + het feit dat uw vermogenopbouw nu mooi soepel verloopt (mooie curve) Tis misschien redelijk veel geld voor een klep maar als je er aan denk om later nog een uitlaat te steken is het zeker een aanrader

                                Comment


                                • Boeiend onderwerp hier. Ik ben zelf ook aan het overwegen om een GTI te kopen maar twijfel nog wat aan de km's die ik jaarlijks doe.
                                  Zonder twijfel zou ik mijn wagen laten tunen bij JD, nog mensen vanop het forum die hier ervaring mee hebben?
                                  Hierboven lees ik een meting van 214 pk en 300 Nm origineel... wat een fantastische meevaller of is er toch een aanpassing gebeurd?

                                  have fun gti drivers

                                  Comment


                                  • Nog een leuk weetje: Heinz vraagt 990 euro voor stage 1

                                    een professionele VAG tuner als JD "slechts" 790 euro voor stage 1

                                    Met wat enthousiaste forummers zeker een extra korting voor het eindejaar bij JD

                                    Ondertussen al mensen die extra vermogen hebben met of zonder DSG en die concrete cijfers en ervaringen kunnen meedelen?

                                    Comment


                                    • Iedereen weet dat je bij Heinz naar de speciale prijs moet vragen

                                      Comment


                                      • bullpower

                                        heb eerst mijn A3 laten chippen bij heinz ( heb hem duidelijk gezegd rustig te doen), reed zeer goed wel veel rook. 15000 km verder koppeling op. hij doet maatwerk zegt hij, en je bent op 2 uur buiten geen wegtest of niets. Als je dan eens ziet hoeveel tijd maatwerk echt kost zoals bij bullpower, samen uitgebreid wegtest etc. weet je wel beter.Van heinz heb ik mijn buik vol.

                                        ga nu altijd bij bullpower heb daar tot nu toe 2 auto's laten doen, niets van rook geen kosten en ik rij veel op topsnelheid soms uren aan een stuk en trek meestal goe door aan de lichten.

                                        Als je weet dat hij voor vershillende garage's werkt van oa mercedes zal hij wel niet slecht zijn.

                                        Comment


                                        • Hier effe een link naar een Golf V GTI topic (met DSG), gechipt door JD, met een filmke op p5...



                                          Grtz

                                          Comment

                                          Working...
                                          X