Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chippen Golf V GTI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Al iemand zijn GTI laten herprogrammeren vanop het forum? Wat zijn de bevindingen?
    JD heeft een nieuwe update (site) en het is nogmaals bewezen dat hij een heer en meester is bij de 2.0 tfsi motoren. Ze kennen hem zelfs persoonlijk bij Wolfsburg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk Berichten
      Al iemand zijn GTI laten herprogrammeren vanop het forum? Wat zijn de bevindingen?
      JD heeft een nieuwe update (site) en het is nogmaals bewezen dat hij een heer en meester is bij de 2.0 tfsi motoren. Ze kennen hem zelfs persoonlijk bij Wolfsburg
      Ik ga zeker niet ontkennen dat JD een van de beste tuners is. Maar je moet al tot daar rijden om hem te laten chippen. Wat als er iets mis is ? Wat als de VW dealer nieuwe software installed, enz...

Mijn mening is van een tuner te zoeken bij jou in de buurt. Iemand met ervaring en een goeie reputatie.
      Probeer daar een goeie relatie mee op te bouwen zodat je niet het zoveelste nummer in de rij bent.
      Als je dan ooit vragen hebt of je hebt een probleem gaat die je metteen kunnen helpen.

Dat zal met andere tuners (bvb uit NL) meestal al wat moeilijker liggen.

De mijne was getuned bij Heinz, en ik was daar héél tevreden over.
      Ik had een vloeiende koppelcurve gevraagd zonder piek in lage toeren, en ik heb dat gekregen.
      Koppel en vermogens kromme waren zo goed als iedentiek van verloop als origineel, gewoon een pak meer

Reed zalig

Comment

• Software van de auto =/= software van de ECU he.

Ik ga ook eens mailen naar JD.

Is een goeie 1u45min rijden van hier.

Wie weet.

Comment

• Wie van de GTI rijders heeft er nu zo'n Forge Diverter valve steken?

Comment

• Al verdere vorderingen gemaakt bij JD met u GTI Sinister?

Comment

• nog gene tijd voor gehad

Ben nu weer met iets anders bezig...

detailen

Comment

• Ik ben zelf op zoek naar een (h)eerlijk exemplaar dus vandaar dat ik dit topic graag op de voet volg

Comment

• Vooral de speciale tractiecontrole lijkt me wel interessant als je bij JD laat chippen.

Comment

• Dit nog eens van onder het stof halen...
                    Heeft er nu al iemand zn GTI laten chippen bij JD of ergens anders?
                    En as dit stage 1 of 2?Ben ook van plan om hem te chippen,maar weet nog niet hoe en waar.

Comment

• Dat mag ook naar mij (in pm als het wat discreter moet) gestuurd worden

Comment

• De mijne is bij APEC gedaan.
                        Héél tevreden van !

Altijd welkom voor een testritje hoor
                        Het is wel een DSG mocht dat iets uitmaken.

Comment

• Bij deze ook meteen de uitdraai en wat meer informatie.

De wagen had standaard op de bank al 218pk en het volle koppel. (wagens diezelfde dag zaten meestal onder hun opgegeven vermogen ,dus ik had weldegelijk een gezond exemplaar mee )

De eerste tuning die APEC er ingeladen heeft leverde 255pk en 420nm als ik mij niet vergis.
                          Dat was echt belachelijk hoe goed hij ging.

Het enige nadeel is dat het koppel in een piek kwam.
                          Zowel ikzelf als de DSG bak zien blijkbaar liever een vlakke koppelkromme.
                          Ik vind de piek in de koppelkromme namelijk niet leuk rijden en de DSG deed héél vreem als ik in die "piek" terecht kwam na het schakelen. De bak bleek een seconde het vermogen weg te nemen, en dit leek mij niet gezond en was zeker niet aangenaam om te rijden.
                          Blijkbaar is de DSG bak electronisch beperkt in het koppel dat hij kan verdragen.

APEC heeft daarna de tuning helemaal opnieuw afgesteld perfect naar mijn zin.
                          Er is wat vermogen verdwenen maar hij rijdt nu véél aangenamer. Hij rijdt nu al eens 120% versie van het origineel, dezelfde motorkarakteristiek dezelfde response van de versnellingsbak.

Punten wat het voor mij perfect maken zijn de volgende:
                          - Vlakke koppelcurve tussen de 350 en 360nm. DSG gaat nu perfect.
                          - Gasrespons is opnieuw bijgesteld. Ook hier reageerde de DSG bak vreemd. Het minste teveel gas dat je gaf ging hij terugschakelen.
                          - Mooie vermogensopbouw tot aan de rev limiter
                          - Verbruik is met een liter gezakt

Comment

• Bedankt voor de volledige uitleg..
                            Hopelijk heb ik ook zo een standaard vermogen als ie op de bank staat..

Ben wel aan het twijfelen tussen een stage 1 of stage 2(met milltek uitlaatsysteem).Weet nie of ze dit doen bij Apec.
                            Maar weet niet echt of dit zoveel zou uitmaken en zie het niet echt zitten om jaarlijks die uitlaat te vervangen voor de keuring...

Was toch van plan om eens langs te komen als het wat warmer is..
                            Zou hem er eens willen laten uitzien alsof hij juist van de band rolt en zoals ik al veel heb gezien
                            ben jij daar een van de beste in...

Comment

• Het verbaasd mij dat niemand Shiftech vernoemd,de programmeur Bruno is altijd de hoofdprogrammeur bij Heinz geweest maar werkt nu voor shiftech,Heinz is volgens mij de beste in marketing maar kan zelf geen auto chippen,nu heeft hij wel een andere programmeur maar zelf kan hij het niet,voor de mensen die nog nooit bij Kempower geweest zijn,je moet daar eens wa info gaan vragen,ik heb in mijn hele leven nog zo geen onvriendelijke mens tegengekomen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                Het verbaasd mij dat niemand Shiftech vernoemd,de programmeur Bruno is altijd de hoofdprogrammeur bij Heinz geweest maar werkt nu voor shiftech,Heinz is volgens mij de beste in marketing maar kan zelf geen auto chippen,nu heeft hij wel een andere programmeur maar zelf kan hij het niet,voor de mensen die nog nooit bij Kempower geweest zijn,je moet daar eens wa info gaan vragen,ik heb in mijn hele leven nog zo geen onvriendelijke mens tegengekomen.
                                Ik meerdere Auto's bij Heinz laten doen voor, na en tijdens de periode dat Bruno er was. Allemaal perfect gedaan IMHO.

6 maanden terug nog bij shiftech geweest voor een van ons auto's en perfect geholpen geweest bij Bruno.

Bij APEC ook al 2 auto's laten doen, en ook opnieuw perfect in orde met oog voor de wensen van de klant.

Alleen bij Stef van PPE ben ik nog niet geweest, maar dat komt er wel nog eens van

Ik denk dat als je bij deze 4 grote spelers blijft je weinig verkeerd kan doen ... zeker voor een stage 1 of 2 ...

Comment

• Ik heb ook al enkele tuners "getest"
                                  oa Heinz, Shiftech, ppe en BAR

Heinz: Tevreden, maar veel roet uitstoot (one diesel)

Shiftech: Super service maar prijzig (Focus RS)

PPE: Ga ik nooit meer, custom mapping zeggen ze dan... de wagen haalde zijn targets niet, volgens ppe lag het aan de wagen. paar weken erna kreeg de wagen een nieuwe motor en turbo onder garantie, na het inrijden ben ik naar BAR geweest in nederland.
                                  de wagen bleef hetzelfde resultaat hebben ondanks de nieuwe motor etc.

De oorzaak lag aan de mapping, dit was lang geen custom mapping!!
                                  Gewoon een standaard file, de vuldruk in de cilinders steeg nauwelijks bij hogere revs ook werd de turbo niet optimaal gebruikt en kwam veel te heet.
                                  en het koppel piekte en had geen vlakkelijn.
                                  En er werd op hun site 20pk bij gedaan voor de reclame
                                  Na een reprogrammatie door BAR kwam er 35pk bij en dit voor een derde van de prijs
                                  Totaal een andere wagen en service.

Comment

• Jammer dat Kempower zo duur is. Zij leveren klasse werk .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Jammer dat Kempower zo duur is. Zij leveren klasse werk .
                                      Ik kan maar 1 aanprijzen, Beek Auto Racing
                                      Pakken ervaring, uren geduld en vooral eerlijk en betaalbaar
                                      En vooral het "eerlijke" is bij velen zoek
                                      Last edited by ; 04/01/2011, 17:10. Reden: np

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Myjector Bekijk Berichten
                                        Ik kan maar 1 aanprijzen, Beek Auto Racing
                                        Pakken ervaring, uren geduld en vooral eerlijk en betaalbaar
                                        En vooral het "eerlijke" is bij velen zoek
                                        Heb ik nog nooit van gehoord..
                                        En betaal liever iets meer zodat het goed gedaan is..
                                        Heeft milltek nu al een keuringsattest voor zn uitlaatsystemen?
                                        Want dan zou ik zeker een stage 2 laten doen,zoniet zal het een stage 1 worden...
                                        Moet alleen nog overtuigd worden: of bij shiftech of apec..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Integralekim Bekijk Berichten
                                          Heb ik nog nooit van gehoord..
                                          En betaal liever iets meer zodat het goed gedaan is..
                                          Heeft milltek nu al een keuringsattest voor zn uitlaatsystemen?
                                          Want dan zou ik zeker een stage 2 laten doen,zoniet zal het een stage 1 worden...
                                          Moet alleen nog overtuigd worden: of bij shiftech of apec..
                                          Ja maar niet op alle uitlaat systemen.Je kan mooi op hun site zien welke E gekeurd zijn

Comment

Working...
                                          X