Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het verbaasd mij dat niemand Shiftech vernoemd,de programmeur Bruno is altijd de hoofdprogrammeur bij Heinz geweest maar werkt nu voor shiftech,Heinz is volgens mij de beste in marketing maar kan zelf geen auto chippen,nu heeft hij wel een andere programmeur maar zelf kan hij het niet,voor de mensen die nog nooit bij Kempower geweest zijn,je moet daar eens wa info gaan vragen,ik heb in mijn hele leven nog zo geen onvriendelijke mens tegengekomen.
Hier op het forum zit toch iemand met een witte G5 GTI door mij getuned ( nog in de tijd bij HEinz ) , met alles erop en eraan tot 340pk en sperdifferentieel, gaat als een raket
Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid na het chippen? Zijn er bepaalde onderdelen die er niet zo goed tegenkunnen? Of korter gesteld: Doen of niet doen?
Moest ge nu ni zo ver van mij wonen, stond ik er deze namiddag nog . Merci voor het aanbod. Als ik ooit een keer in de buurt ben, wil ik uw kar wel eens testen.
Moest ge nu ni zo ver van mij wonen, stond ik er deze namiddag nog . Merci voor het aanbod. Als ik ooit een keer in de buurt ben, wil ik uw kar wel eens testen.
Daar ik nu in zuid frankrijk zit wil ik best geloven dat het wat ver is en dat je hier deze namiddag niet zal zijn
Sommige onderdelen als koppeling kunnen sowieso en naargelang de rijstijl sneller slijten. Banden misschien ook. Maar met gewone rijstijl hebt ge niks dan positieve ervaringen denk ik. Tenzij er tijdens het chippen iets misloopt. Maar dat zijn afspraken die ge voor het aanpassen met de chipper moet overeenkomen.
Database error.
The database has encountered a problem.
Hier op het forum zit toch iemand met een witte G5 GTI door mij getuned ( nog in de tijd bij HEinz ) , met alles erop en eraan tot 340pk en sperdifferentieel, gaat als een raket
Die is al jaar en dag hertuned bij iemand in nederland.....
Die is al jaar en dag hertuned bij iemand in nederland.....
Volgens mij heb jij het over een andere wagen , ook een witte GTI, die had ik naar 300pk gebracht , kreeg er niet meer uit, klant niet super happy want die wou min 330pk, dus naar JD , chip op maat 900euro en 330pk testbank resultaat ( 45pk verlies in aandrijving volgens meting ) . Klant voelde eigenlijk geen verschil met mijn tuning kwa prestaties, dus terug bij mij op testbank, ik heb 305pk gemeten op mijn testbank, dus ok met de tuning van JD had hij meer pk's, maar ook merkelijk meer turbodruk, maar maakt niet uit waar getuned, het gaat erom dat het een sterk motorblok is met veel ruimte voor extra vermogen daar ging het hier om en dat zul jij ook wel beamen denk ik ;-)
Volgens mij heb jij het over een andere wagen , ook een witte GTI, die had ik naar 300pk gebracht , kreeg er niet meer uit, klant niet super happy want die wou min 330pk, dus naar JD , chip op maat 900euro en 330pk testbank resultaat ( 45pk verlies in aandrijving volgens meting ) . Klant voelde eigenlijk geen verschil met mijn tuning kwa prestaties, dus terug bij mij op testbank, ik heb 305pk gemeten op mijn testbank, dus ok met de tuning van JD had hij meer pk's, maar ook merkelijk meer turbodruk, maar maakt niet uit waar getuned, het gaat erom dat het een sterk motorblok is met veel ruimte voor extra vermogen daar ging het hier om en dat zul jij ook wel beamen denk ik ;-)
De GTI waar ik het over heb is niet bij JD geweest, maar bij een andere nederlandse tuner.
Dat die BWA blok supersterk is dat staat buiten twijfel, zo heb ik mijn eigen BWA DSG met S3 setup al 1.5jaar op 340pk staan. Buiten normaal onderhoud moet daar niets aan vervangen worden.
Zo hebben we de ED30/S3 blok ook al ruim 4 jaar op 420pk staan.
Wat die 2.0TFSI zo aantrekkelijk maakt voor big turbo is dat die heel snel opspoelen, denk maar aan 500-600tpm eerder dan de zelfde big turbo op 1.8T.
De cupra motor kan dit allemaal probleemloos aan maar een 200pk tfsi daar moeten toch echt andere drijfstangen in.
Mooi resultaat bruno je kan zelfs tot 7800tpm gaan. Onze testauto maakte soms 8200tpm na het gas lossen door de inertia.
hmm heel snel opspoolen? Ik zie hierboven dat de piek erin komt op 4000 toeren. Dat is toch vrij hoog voor een modern blok, en zeker niet absurd veel lager dan jaren 90 tuning.
Mijn K24 7200 sloeg volgens m'n dyno verslag rond de 3500 toeren in, en die heeft al bijna even veel vermogen als de print hierboven. M'n gemodde K26/27 heeft identieke spool, en levert 450pk. Ok, een 2.2l ipv een 2.0, maar toch weinig evolutie op dat gebied dan imo. Auto en techniek van begin jaren '90 zijn dat.
hmm heel snel opspoolen? Ik zie hierboven dat de piek erin komt op 4000 toeren. Dat is toch vrij hoog voor een modern blok, en zeker niet absurd veel lager dan jaren 90 tuning.
Mijn K24 7200 sloeg volgens m'n dyno verslag rond de 3500 toeren in, en die heeft al bijna even veel vermogen als de print hierboven. M'n gemodde K26/27 heeft identieke spool, en levert 450pk. Ok, een 2.2l ipv een 2.0, maar toch weinig evolutie op dat gebied dan imo. Auto en techniek van begin jaren '90 zijn dat.
Ik zal het anders verwoorden. Sneller opspoelen... Een trage spool ligt ook niet altijd aan de turbo of setup maar ook aan de afstelling ervan.
Je kan ook geen 5 cilinder gaan vergelijken met een tfsi of 1.8T. Er is wel evolutie gebeurd op turbogebied, kijk maar naar die EFR series turbo's.
echt traag kan je dat toch ook niet noemen, je hebt al 320Nm bij 2500tr/min , vergelijkbaar met een 2.0 diesel motor , daarna 370Nm @ 3000rpm en +440Nm na 3500rpm
wat je ook niet mag vergeten is dat hij met de stock turbo aan 2500rpm slechts 300Nm hebt, met andere woorden we hebben een grotere turbo en toch over het hele toerental gebied meer koppel dan origineel, beter kan het niet worden
Sowieso een ERG mooie curve idd!
Maar ik vergeleek maar met oudere motoren, en dan zie ik daar toch niet dé gigantische evolutie in
een verbrandingsmotor blijft een verbrandingsmotor en de turbo is nog steeds een waste-gate model, zo hard is de technologie er niet op vooruit gegaan de laatste jaren, enkel de inspuiting is zeer nauwkeurig geworden ( omwille van milieu-eisen )
Weet niet of er nog interesse is in het chippen van de GTI?Bij mij alleszins wel en begin april zal ik dan ook naar BR performance gaan voor een stage 1 plus carbonio en nieuwe DV.
Comment