Oorspronkelijk geplaatst door dixie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chippen Golf V GTI
Collapse
X
-
Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaarheid na het chippen? Zijn er bepaalde onderdelen die er niet zo goed tegenkunnen? Of korter gesteld: Doen of niet doen?
Ervaringen mogen ook altijd via pm! Thx..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenAltijd welkom om de mijne eens te komen testen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk BerichtenMoest ge nu ni zo ver van mij wonen, stond ik er deze namiddag nog . Merci voor het aanbod. Als ik ooit een keer in de buurt ben, wil ik uw kar wel eens testen.
Comment
-
Sommige onderdelen als koppeling kunnen sowieso en naargelang de rijstijl sneller slijten. Banden misschien ook. Maar met gewone rijstijl hebt ge niks dan positieve ervaringen denk ik. Tenzij er tijdens het chippen iets misloopt. Maar dat zijn afspraken die ge voor het aanpassen met de chipper moet overeenkomen.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenHier op het forum zit toch iemand met een witte G5 GTI door mij getuned ( nog in de tijd bij HEinz ) , met alles erop en eraan tot 340pk en sperdifferentieel, gaat als een raket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davyrox Bekijk BerichtenDie is al jaar en dag hertuned bij iemand in nederland.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenVolgens mij heb jij het over een andere wagen , ook een witte GTI, die had ik naar 300pk gebracht , kreeg er niet meer uit, klant niet super happy want die wou min 330pk, dus naar JD , chip op maat 900euro en 330pk testbank resultaat ( 45pk verlies in aandrijving volgens meting ) . Klant voelde eigenlijk geen verschil met mijn tuning kwa prestaties, dus terug bij mij op testbank, ik heb 305pk gemeten op mijn testbank, dus ok met de tuning van JD had hij meer pk's, maar ook merkelijk meer turbodruk, maar maakt niet uit waar getuned, het gaat erom dat het een sterk motorblok is met veel ruimte voor extra vermogen daar ging het hier om en dat zul jij ook wel beamen denk ik ;-)
Dat die BWA blok supersterk is dat staat buiten twijfel, zo heb ik mijn eigen BWA DSG met S3 setup al 1.5jaar op 340pk staan. Buiten normaal onderhoud moet daar niets aan vervangen worden.
Zo hebben we de ED30/S3 blok ook al ruim 4 jaar op 420pk staan.
Comment
-
Wat die 2.0TFSI zo aantrekkelijk maakt voor big turbo is dat die heel snel opspoelen, denk maar aan 500-600tpm eerder dan de zelfde big turbo op 1.8T.
De cupra motor kan dit allemaal probleemloos aan maar een 200pk tfsi daar moeten toch echt andere drijfstangen in.
Mooi resultaat bruno je kan zelfs tot 7800tpm gaan. Onze testauto maakte soms 8200tpm na het gas lossen door de inertia.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davyrox Bekijk BerichtenOnze testauto maakte soms 8200tpm na het gas lossen door de inertia.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenhoop dat je het niet over een edition 30 hebt in Frankrijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davyrox Bekijk BerichtenWat die 2.0TFSI zo aantrekkelijk maakt voor big turbo is dat die heel snel opspoelen, denk maar aan 500-600tpm eerder dan de zelfde big turbo op 1.8T.
De cupra motor kan dit allemaal probleemloos aan maar een 200pk tfsi daar moeten toch echt andere drijfstangen in.
Mooi resultaat bruno je kan zelfs tot 7800tpm gaan. Onze testauto maakte soms 8200tpm na het gas lossen door de inertia.
Mijn K24 7200 sloeg volgens m'n dyno verslag rond de 3500 toeren in, en die heeft al bijna even veel vermogen als de print hierboven. M'n gemodde K26/27 heeft identieke spool, en levert 450pk. Ok, een 2.2l ipv een 2.0, maar toch weinig evolutie op dat gebied dan imo. Auto en techniek van begin jaren '90 zijn dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenhmm heel snel opspoolen? Ik zie hierboven dat de piek erin komt op 4000 toeren. Dat is toch vrij hoog voor een modern blok, en zeker niet absurd veel lager dan jaren 90 tuning.
Mijn K24 7200 sloeg volgens m'n dyno verslag rond de 3500 toeren in, en die heeft al bijna even veel vermogen als de print hierboven. M'n gemodde K26/27 heeft identieke spool, en levert 450pk. Ok, een 2.2l ipv een 2.0, maar toch weinig evolutie op dat gebied dan imo. Auto en techniek van begin jaren '90 zijn dat.
Je kan ook geen 5 cilinder gaan vergelijken met een tfsi of 1.8T. Er is wel evolutie gebeurd op turbogebied, kijk maar naar die EFR series turbo's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenhmm heel snel opspoolen?
wat je ook niet mag vergeten is dat hij met de stock turbo aan 2500rpm slechts 300Nm hebt, met andere woorden we hebben een grotere turbo en toch over het hele toerental gebied meer koppel dan origineel, beter kan het niet worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenSowieso een ERG mooie curve idd!
Maar ik vergeleek maar met oudere motoren, en dan zie ik daar toch niet dé gigantische evolutie in
Comment
Comment