Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chippen Golf V GTI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chippen Golf V GTI

Dit is vooral een post voor eigenaars van een Golf V GTI die interesse hebben om hun prachtige wagen een vitaminekuurtje te geven.
    Dit is zeker GEEN post om de gevaren van tuning te bespreken, die posts zijn er al genoeg.

We zijn hier met ongeveer een 11 Golf V GTI's (misschien zelfs al wat meer) en ik heb al van een paar vernomen dat ze geïntereseerd zijn in een chip net zoals ikzelf.

Er zijn (dat ik weet) 2 belangrijke (goede) tuners in dit land (jullie weten wel welke).
    Nu zou het misschien geen slecht idee zijn om zoiets als een groepsdeal af te sluiten.
    Misschien loont de korting die we kunnen krijgen als we bijvoorbeeld 5 wagens (of misschien wel 11) tegelijkertijd bij een van deze tuners laten chippen wel de moeite. Zo kunnen we eventueel de firma's wat tegen elkaar uitspelen.

Daar de winter niet de ideale tijd is om het extra vermogen in grip om te zetten, stel ik voor om dit te laten doorgaan rond mei, juni (bespreekbaar).

Wie heeft hier interesse voor?

Grz Yves

Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
    Er zijn (dat ik weet) 2 belangrijke (goede) tuners in dit land (jullie weten wel welke).
    Kempower en Digitec?

Comment

Ik ben héél erg tevreden van mijn tuning bij Heinz

Comment

Misschien eens de tuners en hun aanbod opsommen ?

Ik ken enkel Heinz:
        240pk / 360nm voor 990 euro + btw
        Daar hebben ze me verteld dat chippen met DSG geen prob is.

De DSG-bak is eigenlijk de ideaale combintatie met de 2.0 Tfsi. Naar bedrijfszekerheid toe is er zeker en vast geen probleem. Hij kan zonder wijzigingen makkelijk 450Nm aan. Mits herprogrammatie kan hij gerust 500Nm aan.

Wanneer we een wagen op maat herprogrammeren stijgt het vermogen naar 240pk/360Nm, dus qua koppel zitten we nog ruim onder de limiet van de dsg.
        Wat de fabrieksgarantie betreft, wel de door ons voorgestelde upgrade betreft een zuiver softwarematige ingreep die niet kan achterhaald. Uw fabrieksgarantie blijft dus gewoon behouden. Daarenboven geven we nog een bijkomende garantie op de tuning van 3 jaar/100.000km.

Comment

Kempower :

Stage 1 : 235pk/340nm 891€
          Stage 2 : 250pk/350nm 2499€ (andere uitlaat)
          Stage 3 : 262pk/360nm 3899€ (uitlaat + intercooler)

Comment

Laat jullie niet leiden door cijfertjes of verkoperspraat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              Laat jullie niet leiden door cijfertjes of verkoperspraat
              Het is vooral belangrijk dat hij aangenaam rijdt !

Comment

ik heb zeker interesse, zolang het goed gedaan is dar ik zeker GEEN stukken wil aan men wagen.

Heb ook een DSG versnellingsbak.

heb veel vertrouwen in heinz

Comment

Heeft er nog nooit iemand van Steinbauer gehoord ???

Ze hebben ook een vertegenwoordiging in België, zie

http://www.steinbauer.cc/index.php?select_lang=bfr

Degene die de zaak runt voor België is een ex-collega van me, vandaar mijn post hier.

Grtz.

Comment

Hangt ook af van hoe je er mee rijdt natuurlijk. Als je een beetje nadenkt en met verstand rijdt dan kan je mits goeie banden das al 1 en mss 2 via een goeie ophanging dat vermogen wel kwijt kunnen in t nat.

Yves nogis nagedacht over zolder

Comment

dit ook misschien eens lezen . Not good about heinz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stinne Bekijk Berichten

http://www.cleaned.be/forum/index.ph...pic=47114&st=0
                        Nu begin ik toch serieus te twijfelen, merci stinne voor de interessante link !

BTW:
                        JD engineering : 245pk/350nm 790€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stinne Bekijk Berichten

http://www.cleaned.be/forum/index.ph...pic=47114&st=0
                          Hoge bomen vangen veel wind zeggen ze ...

Als je het topic goed doorleest zal je wel merken hoe het uitdraait ! Heinz komt er goed uit !

Als je aan je wagen iets laat veranderen zorg dan dat je alles bij Heinz laat doen.
                          Kom niet af met verschillende stukken van her en der waarmee ze bij Heinz niet courant werken, het is dan maar normaal dat er geen garanties kunnen gegeven worden op de betrouwbaarheid op dat moment.
                          Als je ondanks de waarschuwingen toch je wil doorgaan is dat op eigen risico.

Er bestaan complete stages die getest zijn en doorontwikkeld zijn, deze zal Heinz ook voorstellen en ze zullen betrouwbaar zijn.

Als we hier spreken over een stage 1 tuning moet je je totaal geen zorgen maken.

Comment

Bij volkswagen zelf kan je ook je golf laten chippen.
                            ik dacht een 240pk en je garantie blijft behouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                              Bij volkswagen zelf kan je ook je golf laten chippen.
                              ik dacht een 240pk en je garantie blijft behouden.
                              Via je VW dealer kan je idd een ABT chip laten plaatsen, kostprijs +- 1200€.

Comment

Ik heb al 2 wagen gereden met ABT chip.

En die wagen was totaal niet zo soepel als die van mij nu bij Heinz.

Ik moet echt geen ABT meer hebben

Comment

Ik dacht eigenlijk aan Heinz of Kempower maar evenwaardig alternatief is welkom.
                                  We vragen bij beiden prijs en hakken dan de knoop door.
                                  Die mannen hebben ervaring genoeg en idd. als je enkel maar een stage 1 tuning neemt dan heb je weinig of niets te vrezen.
                                  Laten we afspreken dat de mensen die echt geïntereseerd zijn me effe een PM sturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Ik heb al 2 wagen gereden met ABT chip.

En die wagen was totaal niet zo soepel als die van mij nu bij Heinz.

Ik moet echt geen ABT meer hebben
                                    Bij Abt via VW zetten ze daar gewoon een standard ABT chip in.
                                    Bij Heinz of Kempower stellen ze alles af specifiek aan jou wagen.

Comment

Weet iemand of de Miltek uitlaat die Heinz verkoopt, door de keuring geraakt of niet?

Zo'n uitlaat is natuurlijk duur maar naar het schijnt, klinkt het stukken beter en door de grotere diameter draait de turbo rapper op toeren.

Ik veronderstel dat ge indien ge ne nieuwe uitlaat steekt dat eerst moet doen en daarna pas een chiptuning laat uitvoeren? Zodat de chip rekening houdt met de verbeterde luchtstroming of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fred_3202 Bekijk Berichten
                                        Weet iemand of de Miltek uitlaat die Heinz verkoopt, door de keuring geraakt of niet?

Zo'n uitlaat is natuurlijk duur maar naar het schijnt, klinkt het stukken beter en door de grotere diameter draait de turbo rapper op toeren.

Ik veronderstel dat ge indien ge ne nieuwe uitlaat steekt dat eerst moet doen en daarna pas een chiptuning laat uitvoeren? Zodat de chip rekening houdt met de verbeterde luchtstroming of niet?
                                        Als je je tuning stage 1 laat uitvoeren bij Heinz en je gaat daarna over naar stage 2 dan gaan ze de tuning voor jou kosteloos aanpassen.
                                        De uitlaat dient dan wel bij hen besteld te worden natuurlijk

Comment

Working...
                                        X