Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chippen Golf V GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • same here. Laat hem binnenkort chippen, later misschien nog de uitlaat.
    De dumpvalve zie ik niet zitten

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door OLGTI5I Bekijk Berichten
      Ik zal ook wachten op een gekeurde Milltek, den chip zie ik wel zitten tegen de zomer
      Dan zouden we al bij 4 zijn ... het wordt toch nog interessant

      Comment


      • Het kan inderdaad interessant worden
        PS: check PM.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door OLGTI5I Bekijk Berichten
          Het kan inderdaad interessant worden
          PS: check PM.
          Hoe oud zijn jullie GTI's eigenlijk? Mijne heeft ongeveer 7500km erop zitten en is gebouwd in november 2005 (staat op gelijkvormigheidsattest)

          Ze zeggen dat ze het bij een vw kan duren tot 10000km voordat de wagen volledig is gerodeerd maar dat betwijfel ik toch. Mijne voelt helemaal anders aan nu dan in de eerste 3000-4000km. Versnellingsbak is losser , gretiger in de lage toeren, ....

          Comment


          • De mijne 27000 ongeveer ... is ook van 2005 februari.
            Volgens mij is de wagen op 7500 km al lang ingereden.
            Je kan altijd olie eens laten verversen voordat je hem laat chippen.
            Ik heb op 15000 km de olie laten verversen (gewone olie) want wachten tot op 30000 vond ik toch wat lang. Nu op 30000 km ga ik longlife olie nemen.

            Comment


            • De mijne heb ik sedert mei 2006 en heb nu een klein jaar later 9500 km op de
              teller staan. Ik vond dat de wagen tss de 7000 en 8000 km losser begon te rijden.
              Zal hem binnen doen voor onderhoud aan 15000 km.

              Comment


              • heb op de mijne momenteel 12000 km staan en hij is van juni 2006. Binnen twee weken, na skivakantie, nog eens 2000 bij . Ga hem dan eerst binnen doen voor onderhoud en dan laten chippen.

                Heb niet echt een verschil gemerkt wanneer hij is losgekomen .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stinne Bekijk Berichten
                  heb op de mijne momenteel 12000 km staan en hij is van juni 2006. Binnen twee weken, na skivakantie, nog eens 2000 bij . Ga hem dan eerst binnen doen voor onderhoud en dan laten chippen.

                  Heb niet echt een verschil gemerkt wanneer hij is losgekomen .
                  en zo zijn we al 4 weken verder.

                  Comment


                  • idd

                    Comment


                    • ik heb ondertussen 13800 km en nog steeds geen bericht om op onderhoud te gaan.

                      Dit wil ik eerst achter de rug voor ik hem chip. Daarna direct.

                      Comment


                      • En weet je ondertussen al door welke tuner?

                        Comment


                        • IT denk ik .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stinne Bekijk Berichten
                            ik heb ondertussen 13800 km en nog steeds geen bericht om op onderhoud te gaan.

                            Dit wil ik eerst achter de rug voor ik hem chip. Daarna direct.
                            Ik zit aan de 8000km dus bij mij zal het nog wel even duren eer ik op onderhoud moet. Ik denk niet dat ik zo lang ga wachten want aangezien ik ze nu ongeveer 1 jaar heb en 8000km heb gedaan zou ik nog bijna een jaar moeten wachten en da vind ik maar niks.

                            Comment


                            • Ik ben er ook klaar voor met 28000 km ...

                              Comment


                              • Kleine update:

                                Forge motorsport brengt een nieuwe diverter valve op de markt voor de 2.0TFSI.
                                De elektrische sturing van de oem klep is namelijk niet optimaal. Ook de veren zijn te los. Dit heeft als gevolg dat er een kans bestaat dat de druk verloren gaat tijdens een accelereren omdat de klep foutief open gaat.

                                De nieuwe Forge klep is ook een elektronische diverter valve klep zoals de standaard klep maar is gewoon beter gemaakt. Als gevolg zou de druk ietsjes sneller opgebouwd worden en sneller afgevoerd tijdens het lossen.

                                Sommige GTI's niet allemaal hebben hier last van vooral als men boven de 240pk wil tunen. Heinz raadt dan ook aan om indien ge stage 2 wilt de klep te laten vervangen.

                                Kostprijs is nog niet bekend maar zal rond de €250 liggen. Dat is natuurlijk niet min voor iets dat in principe geen vermogenwinst geeft.
                                Heinz zal deze klep verkopen binnen een drietal weken.

                                Ik ben aan het denken om binnenkort een afspraak te maken voor stage1 en dan al dan niet de klep ook laten te vervangen. Ben er nog niet uit

                                Comment


                                • heb je dan dat pshhhh geluid met die klep?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door yveslateur Bekijk Berichten
                                    heb je dan dat pshhhh geluid met die klep?
                                    Neen ik denk het niet. Om zo'n pshhh geluid te krijgen moet je ofwel een wastegate klep hebben ofwel zo'n spacer tussen uw diverter valve doen.
                                    Qua geluid is de nieuwe klep ongeveer hetzelfde als de oude misschien een klein beetje meer.

                                    De reden van vervanging is gewoon problemen vermijden als ge stage2 wilt doen (chip+uitlaat). Er zijn mensen die stage 2 hebben en geen last hebben van de klep maar er zijn er ook die met moeite 240pk halen omdat de klep gewoon te moeilijk doet.

                                    Normaal gezien is stage 1 haalbaar zonder de nieuwe klep. Stage2 misschien. Tis gewoon een kwestie van het veilig te spelen en er zeker van de zijn dat je nooit problemen gaat krijgen met de oem klep

                                    Comment


                                    • Volgende week eens bellen naar Heinz voor een afspraak. Ze zitten de komende 3 weken al vol dus das pas begin-midden juli ten vroegste.

                                      Kan iemand me nu zeggen wat ik moet doen?

                                      Stage1 + diverter valve (990+250=1240€)
                                      of
                                      Stage1 zonder nieuwe klep = (990€)

                                      Let wel op als de keuring van de milltek uitlaat er eindelijk is dan ben ik wel van plan een nieuwe uitlaat te steken.

                                      Comment


                                      • Die klep kan je later nog laten vervangen als je de uitlaat neemt.
                                        Ben je al zeker van Heinz, dacht dat je bij kempower ging gaan?

                                        Comment


                                        • 990 euro om te chippen?
                                          dan heb ik behoorlijk minder betaald.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X