Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het kan inderdaad interessant worden
PS: check PM.
Hoe oud zijn jullie GTI's eigenlijk? Mijne heeft ongeveer 7500km erop zitten en is gebouwd in november 2005 (staat op gelijkvormigheidsattest)
Ze zeggen dat ze het bij een vw kan duren tot 10000km voordat de wagen volledig is gerodeerd maar dat betwijfel ik toch. Mijne voelt helemaal anders aan nu dan in de eerste 3000-4000km. Versnellingsbak is losser , gretiger in de lage toeren, ....
De mijne 27000 ongeveer ... is ook van 2005 februari.
Volgens mij is de wagen op 7500 km al lang ingereden.
Je kan altijd olie eens laten verversen voordat je hem laat chippen.
Ik heb op 15000 km de olie laten verversen (gewone olie) want wachten tot op 30000 vond ik toch wat lang. Nu op 30000 km ga ik longlife olie nemen.
De mijne heb ik sedert mei 2006 en heb nu een klein jaar later 9500 km op de
teller staan. Ik vond dat de wagen tss de 7000 en 8000 km losser begon te rijden.
Zal hem binnen doen voor onderhoud aan 15000 km.
heb op de mijne momenteel 12000 km staan en hij is van juni 2006. Binnen twee weken, na skivakantie, nog eens 2000 bij . Ga hem dan eerst binnen doen voor onderhoud en dan laten chippen.
Heb niet echt een verschil gemerkt wanneer hij is losgekomen .
heb op de mijne momenteel 12000 km staan en hij is van juni 2006. Binnen twee weken, na skivakantie, nog eens 2000 bij . Ga hem dan eerst binnen doen voor onderhoud en dan laten chippen.
Heb niet echt een verschil gemerkt wanneer hij is losgekomen .
ik heb ondertussen 13800 km en nog steeds geen bericht om op onderhoud te gaan.
Dit wil ik eerst achter de rug voor ik hem chip. Daarna direct.
Ik zit aan de 8000km dus bij mij zal het nog wel even duren eer ik op onderhoud moet. Ik denk niet dat ik zo lang ga wachten want aangezien ik ze nu ongeveer 1 jaar heb en 8000km heb gedaan zou ik nog bijna een jaar moeten wachten en da vind ik maar niks.
Forge motorsport brengt een nieuwe diverter valve op de markt voor de 2.0TFSI.
De elektrische sturing van de oem klep is namelijk niet optimaal. Ook de veren zijn te los. Dit heeft als gevolg dat er een kans bestaat dat de druk verloren gaat tijdens een accelereren omdat de klep foutief open gaat.
De nieuwe Forge klep is ook een elektronische diverter valve klep zoals de standaard klep maar is gewoon beter gemaakt. Als gevolg zou de druk ietsjes sneller opgebouwd worden en sneller afgevoerd tijdens het lossen.
Sommige GTI's niet allemaal hebben hier last van vooral als men boven de 240pk wil tunen. Heinz raadt dan ook aan om indien ge stage 2 wilt de klep te laten vervangen.
Kostprijs is nog niet bekend maar zal rond de €250 liggen. Dat is natuurlijk niet min voor iets dat in principe geen vermogenwinst geeft.
Heinz zal deze klep verkopen binnen een drietal weken.
Ik ben aan het denken om binnenkort een afspraak te maken voor stage1 en dan al dan niet de klep ook laten te vervangen. Ben er nog niet uit
Neen ik denk het niet. Om zo'n pshhh geluid te krijgen moet je ofwel een wastegate klep hebben ofwel zo'n spacer tussen uw diverter valve doen.
Qua geluid is de nieuwe klep ongeveer hetzelfde als de oude misschien een klein beetje meer.
De reden van vervanging is gewoon problemen vermijden als ge stage2 wilt doen (chip+uitlaat). Er zijn mensen die stage 2 hebben en geen last hebben van de klep maar er zijn er ook die met moeite 240pk halen omdat de klep gewoon te moeilijk doet.
Normaal gezien is stage 1 haalbaar zonder de nieuwe klep. Stage2 misschien. Tis gewoon een kwestie van het veilig te spelen en er zeker van de zijn dat je nooit problemen gaat krijgen met de oem klep
Comment