Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuning Ford Mustang EcoBoost 2.3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Waren stoplichtsprintjes 's nachts op een rustige grote baan tot een 100km/u, dus niks wilds. En het was wel degelijk een xDrive idd (niet gechipt). Uiteraard gaat ge op de autobahn andere resultaten krijgen, maar da's hier in België niet zo relevant. Ik sluit zeker niet uit dat ik beter had kunnen schakelen uiteraard, hoewel ik dat ondertussen al niet slecht onder de knie heb. Maar ik vind hem algemeen nogal braaf in de lagere toeren. Het feest begint pas vanaf 4k RPM ongeveer.

    Gisteren antwoord gekregen van Bruno (BR Performance). Blijkt dat de meeste Mustangs rond de 280/290pk zitten af-fabriek. Na tuning landen ze dan ergens rond de opgegeven waarden, dus meestal tegen of onder de 320-330pk. Qua koppel lijkt het een beetje te variëren. Ik zie er eentje tussenstaan van 555Nm, maar evengoed zijn er met slechts 485Nm getuned koppel. Nog altijd beter dan de standaard uiteraard.

    Het is vooral dat koppel dat relevant is, als ik het goed begrijp. Topsnelheid boeit me niet zozeer, aangezien ik vrij braaf de snelheid houd op onze snelwegen, en mijn auto zelden op de autobahn verzeilt geraakt. Low-end torque daarentegen is een ander paar mouwen, dus ik twijfel toch om te passeren bij BR.

    Verzekeringstechnisch lijkt me dan weer alles normaal in orde te zijn aangezien het getunede vermogen dan rond de fabriekswaarden zal liggen.
    Last edited by ; 30/03/2017, 12:28.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Zo leuk ne 3.0 diesel van BMW
      Gij had ook zo ne v6, als ik het mij goed herinner

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

        Gij had ook zo ne v6, als ik het mij goed herinner
        Jaja, lolbroeken; zes-in-lijn, tis al goed

        Comment


        • #24
          Ik vind het toch bizar dat een turbomotor zijn opgegeven vermogen en koppel niet haalt. Meestal zitten die daar zelfs een stukje boven. Voor een 2.3 zijn dat nochtans zeker geen spectaculaire waarden. Van een atmo zou je dat eerder verwachten.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten

            Gij had ook zo ne v6, als ik het mij goed herinner
            Jaaaaaaaaa kweet het wel lol... Is zo'n gewoonte om V6 te zeggen da'k me dikwijls vergis Alhoewel dit mijne zoveelste in lijn is. Mijne Senator, 524TD, 250D,.... Denk da'k nog nooit ne V6 had eigenlijk. Schaamtelijk he

            Comment


            • #26
              voor de 2.3 is er trouwens een speciaal verlicht vliegwiel uitgebracht met bijhorende koppeling
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                Jaaaaaaaaa kweet het wel lol... Is zo'n gewoonte om V6 te zeggen da'k me dikwijls vergis Alhoewel dit mijne zoveelste in lijn is. Mijne Senator, 524TD, 250D,.... Denk da'k nog nooit ne V6 had eigenlijk. Schaamtelijk he
                Nerdalert!: 250D is een 5 cilinder

                Comment


                • #28
                  Neeneee... da weet ik wel zulle
                  200:4
                  250:5
                  300:6
                  K had geschreven 'alhoewel dit mijne zoveelste in lijn is'

                  10 op 10 nu lol?

                  Comment


                  • #29
                    EcoBoost ... het woord alleen al ...

                    Comment


                    • #30
                      DIN pk is aan de wielen, niet ?
                      hoe zit het met de bhp ? Op de krukas ?

                      Comment


                      • #31
                        Wiki
                        Brake horsepower (bhp) is the power measured at the crankshaft just outside the engine, before the losses of power caused by the gearbox and drive train.

                        In Europe, the DIN standard tested the engine fitted with all ancillaries and exhaust system as used in the car. The older American standard (SAE gross horsepower, referred to as bhp) used an engine without alternator, water pump, and other auxiliary components such as power steering pump, muffled exhaust system, etc., so the figures were higher than the European figures for the same engine

                        Comment


                        • #32
                          dat scheelt niet veel in de cijfers gegeven in gb, us en eu

                          regel van 3, de verliezen vertalen zich niet in sae of bhp

                          Comment


                          • #33
                            Maar kan wel het verschil verklaren, waarom de Mustang zijn waarde niet haalt.

                            Comment


                            • #34
                              nee, eigenlijk niet

                              enige reden waarom de stang zijn waarden niet haalt is de kultuur
                              een europeaan blaast minder maar levert wel in meeste gevallen

                              Comment


                              • #35
                                Dat is bij ford niet de eerste keer dat ze flink onder de opgegeven waardes zitten, vroege mk2 focus RS hadden ook 20pk minder.

                                Comment


                                • #36
                                  De focus RS met de zelfde motor heeft het ook zitten, minder pk dan opgegeven.

                                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een mustang koop je met een V8...............
                                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                    2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Niko80
                                      Een mustang koop je met een V8...............
                                      Binnenkort bestaat dat niet meer.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                        Binnenkort bestaat dat niet meer.
                                        V6 ecoboost is niet verkeerd als naar de ford gt kijk
                                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                        2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                        Comment


                                        • #40
                                          Tja, een ECO kar kopen, en dan klagen dat het niet vooruit gaat.
                                          Tenzij je daar 100pk bij doet ga je het verschil niet merken.
                                          Als je die 100pk regelmatig gaat gebruiken gaat het niet lang duren of die verbruikt meer olie als naft.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X